Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2014-04-15 00:43:06 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2012-06-19 23:05:05
Posty: 60
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZR 600 3HE
Witam,mam problem z moim fz6. Jest to mój pierwszy naked i mam takie zjawisko. Gdy jadę z gazem do końca w okolice 150-200km/h przednie koło jakby zaczynało wpadać w wibracje przód-tył,nie wiem jak to napisać abyście mnie dobrze zrozumieli.gdy jadę z gazem opór widzę po ośce przedniej że zaczyna wibrować i czuć to na kierownicy,jakby koło podskakuje wtedy trochę.W chwili oddania gazu przód się dociąża i to ustaje.Nie wiem czemu mi się to dzieje,tak też macie ?
Koło mam proste,łożyska w główce ramy bez luzów.Amortyzator tylny w fabrycznym położeniu.
Jak to zwalczyć ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-04-15 00:43:06 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2014-04-15 01:08:01 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2010-10-22 21:46:14
Posty: 700
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz1
ciekawi mnie jak sprawdzasz przy prędkości 150-200 że ci koło rusza się w przód i tył
jakoś nigdy przy takiej prędkości nie przyszło mi na myśl oglądać koła...

jak byś napisał że takie rzeczy ci się dzieją przy starcie powiedział bym że lekko stawiasz moto na koło
ale przy prędkościach które opisujesz fz6 nie ma już takiego przyśpieszenia żebyś gubił przyczepność

jesteś przekonany że jak jedziesz wolniej to tego nie ma ?
czy po prostu jest to zjawisko słabsze?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-04-15 08:13:27 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2013-12-07 11:23:36
Posty: 517
Lokalizacja: WWY
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ninja 1000SX
Masz założony kufer centralny? Ja w wersji naked swojego sprzętu miałem wrażenie że przy takich prędkościach koło u mnie pójdzie samoczynnie w górę kiedyś. Czuć było brak dociążenia na przednim kole. W momencie kiedy wróciłem do owiewki odrazu odczułem różnicę w stabilności motocykla choć po zamontowaniu kufra centralnego zaczęło mi się drżenie kierownicy od 150 km/h w górę. Kiedyś na próbę zdjąłem kufer i przejechałem się na chwilę chcąc wyeliminować usterkę i okazało się że niestety w moim przypadku kufer jest winien. Albo mam go żle pochylonego na płycie albo tak już musi być z kufrem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-04-15 11:27:28 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2009-04-28 10:19:35
Posty: 653
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 603873840
Obecne moto: Thundercat
Jasiooooo napisał(a):
Jest to mój pierwszy naked i mam takie zjawisko. Gdy jadę z gazem do końca w okolice 150-200km/h


:shock: to nakedy potrafią lecieć w granicach 200 ?

Albo faktycznie tworzysz tak duży opór ciałem, że koło się unosi,
albo co również prawdopodobne, masz w lagach niewymieniany olej od lat o konsystencji smoły, niewyregulowane zawieszenie i koło nie nadąża za nierównościami przy tej prędkości.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-04-15 12:57:52 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2368
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: MT-10 SP
Podepnę się pod temat bo wygląda znajomo ;)
Wymieniłem ostatnio oponę na PR3 i mam na niej takie wibracje przy stałem prędkości że aż mi palce drętwieją na kierownicy. Dodatkowo zauważyłem że powyżej 130-140 przy lekkim złożeniu w łuk koło zaczyna mi delikatnie kołysać lewo prawo. Jednostajne delikatne shimmy.
Nie wiem czy zjawisko występowało wczesniej bo na starej gumie się nie złożyłem przy tej prędkości ani razu w zakręt. Dodam tylko, że łożysko jest OK. Myślę, że problem będzie w amorze bo zawieszenie jest ustawione na MEGA TWARDE. Myślicie że jak zmienię olej na nowy i popuszczę trochę zawias to problem ustanie, czy szukać gdzie indziej?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-04-15 16:05:49 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2012-06-19 23:05:05
Posty: 60
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZR 600 3HE
więc tak :
po pierwsze naked wbrew opinii innych może pojechać ponad 200 tylko trzeba się trzymać,denerują mnie gadanie że to bajki, DA SIE !
tak kolego taz1612 przy mniejszej prędkości zjawisko jest mniejsze a przy większych prędkościach powiększa się. To właśnie tak jakby koło nie było dociśnięte do asfaltu.Niestety fundusze nie pozwalają mi na założenie owiewki ;/
Muszę też wspomnieć że łożyska główki ramy są OK,lagi regenerowane i nowym olejem zalane tej samej gęstości i kierownica jest niższa taka jak w fz1.
Czy to możliwe że to ja swoim ciałem robię taki ''spojler'' który podnosi przód ? w poprzednim motocyklu (fzr600 street) mialem ten sam problem ale wtedy myślałem ze po prostu 20-letni motocykl tak ma.
Jak mogę to zniwelować ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-04-15 18:29:24 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2368
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: MT-10 SP
Jasiooooo napisał(a):
Jak mogę to zniwelować ?

Przybrać pozycję odpowiednią do prędkości czyli najzwyczajniej pochylić się za kierownicą.
Moja znajoma przy 180 chciała zwolnić, odpuściła gaz, wyprostowała ciało i .... wpadła w takie shimmy że trzeba ją było zbierać 100m dalej :/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-04-15 21:24:17 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2011-09-05 16:57:28
Posty: 908
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2 GT 2008
Rhazz napewno założyli Ci opone dobrze? bo PR3 ma takie śmieszne naciecia i może się pomylili? wiem to głupie, ale może ;) Sam jeżdzę na PR3 i jestem mega zadowolony.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-04-16 07:59:21 
Wesoły Grzybiarz

Dołączył(a): 2012-02-13 22:51:28
Posty: 987
Lokalizacja: WCI
Płeć: Mężczyzna
Telefon: ma ten kto powinien
Obecne moto: ZX636R 04
PR3 mają właśnie ten bieżnik - drgania i nierówno się wycina/ dlatego tyle ich leży jako używki.
Ciśnienie ! - Rhazz - pokombinuj z mniejszym i większym niż masz - powinieneś znaleźć optimum.
Jasiooo - jak jesteś spory - to niestety ale trzeba się pochylić - fizyki nie oszukasz.
Zerknij na oponę czy nie jest wycięta, wyząbkowana - bo też się lubi takie coś zdażyć. Sprawdź ciśnienie, ale ja obstawiam pochylenie na moto - siedząc prosto robisz na tyle duży żagiel że moto się podnosi.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-04-16 08:19:38 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 4025
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
Jasiooooo zdarza mi się te 2 złote pocisnąć i jak jadę "w miarę prosto" - też ten sam efekt. położenie niżej łba, tak że się chowam za mini szybką niweluje efekt. jakby tu nie patrzeć, pomimo że się da, to jednak naked nie jest stworzony do takich prędkości , komfort mniejszy niż przy plastikach i takie coś się dzieje. za to na pocieszenie dodam że jest mniej podatny na podmuchy za cieżarówką (porównywałem w swoim czasie na przykładzie bandita i jajka - w sumie to praktycznie te same moto gdyby nie plastiki)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-04-16 09:02:48 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2011-05-24 21:02:32
Posty: 105
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ8 SA
A może masz nie wyważoną oponę? Skocz na wulkanizacje i spróbuj ją wyważyć, może się poprawi. Koszt? Jakieś 20-30 zł


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-04-17 14:48:14 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2012-10-24 19:21:54
Posty: 391
Lokalizacja: stolica "Scyzorykowa"
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fz6S
Tylko nie na wyważarce samochodowej !!! Mnie raz tak spróbowali wyważyć i malo mi kierownicy z rak nie wyrwało jak jechałem powyżej 120 km/h i to nie przód tylko tył był zmieniany :shock:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-04-17 19:30:11 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2011-05-24 21:02:32
Posty: 105
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ8 SA
Do kół motocyklowych są specjalne wyważarki. W profesjonalnym serwisie na pewno coś takiego będzie


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-04-18 10:14:40 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2012-12-01 16:35:28
Posty: 377
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: dotykowy
Obecne moto: FZ1S Fazer
Ja słyszałem że są to te same co do samochodów tylko przystawka do kół jest inna. Z tym wyważaniem na maszynie nie jest taka prosta sprawa, bo maszyny są zużyte i mają tolerancję błędu która to w samochodzie nie będzie miała znaczenia a w motocyklu przy wysokich prędkościach już tak. Trzeba znaleźć dobry zakład który ma dobrą maszynę i doświadczenie w wyważaniu kół do motocykla.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-04-18 10:38:42 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2013-12-07 11:23:36
Posty: 517
Lokalizacja: WWY
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ninja 1000SX
Ja mogę tylko potwierdzić co do wyważania kół że np: w moim samochodzie w tym sezonie wyważane były aż 4 razy!!!!! Felgi i koła nówki sztuki. Po tym widać co się dzieje serwisach.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot]


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org