Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2014-05-09 22:19:45 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2014-05-03 18:12:48
Posty: 6
Lokalizacja: pl
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fzs 1000
Witam. Czyściłem gaźniki i zauważyłem, że śruby składu mieszanki były wykręcone w każdym z gaźników o różną ilość obrotów. Serwisówka zaleca wykręcenie o 2 obroty, a było na pierwszym: 1.7obr. drugi 3.5 trzeci 2.5 czwarty 2. Czy to aby na pewno było dobrze ? Moto, źle pracowało przy jeździe na niskim biegu ze stałą prędkością i niskich obrotach, poza tym było super. Czy regulowanie śrubą składu mieszanki przyczynia się do zmiany podciśnienia w kolektorze i tym samym do synchronizacji gaźników ? To mój pierwszy 4 - garowiec, więc proszę o wyrozumiałość :oops:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Gaźniki FZS 1000
PostNapisane: 2014-05-09 22:19:45 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2014-05-10 01:08:04 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-02-04 15:11:08
Posty: 438
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600
Ogólnie jest to ciężka sprawa, bo nie ma łatwo dostępnych przyrządów do tego, żeby dobrze to wyregulować.
Najprostszą metodą jest ustawienie jak serwisówka każe, a potem regulacja po przejechaniu pewnego odcinka i oceny stanu świec.
Gdybyś chciał coś dającego szybsze efekty to najłatwiej dostępna metoda to pomiar temperatury kolektorów i taka regulacja aby była mniej więcej równa (świadczy to będzie o zbliżonym zachowaniu każdego z cylindrów).
Kolejna metoda to użycie colortuna - kosztuje 200pln - jak się kiedyś szarpnę to opiszę ;)
No i najlepsza, ale też bardzo trudna do zrealizowania to analizator składu spalin (fazer ma nawet specjalne zaślepki w kolektorze wydechowym, żeby go podłączyć pod każdy cylinder osobno).

Podsumowując jeżeli przebieg nie jest jakiś bardzo duży to ustaw wszystko na serwisówkę, a potem jak już będzie jezdny to kontroluj sprawę i sam dojdziesz ile ma być ustawione.
Pamiętaj aby sprawdzić stan świec i poziom paliwa w pływakach, wtedy będziesz wiedział czy słusznie te nastawy się tam znalazły - zły poziom powoduje zmianę proporcji, stan świec pozwoli ocenić stan mieszanki.

Poszukaj tematu o regulacji gaźników w thunderkocie - tam jest sporo informacji zawartych na temat tego cuda ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
Administracja forum: admin@motocykl.org