Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2014-05-20 21:40:28 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2013-09-12 14:22:01
Posty: 94
Lokalizacja: Ząbki
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Bandit 1250 SA
Witam!
Jak w temacie zauważyłem, że pompy hamulcowej z przodu nie za bardzo chce wracać.
Klamka lata luźno zanim po chwili jazdy tłok się cofnie.
Poruszałem trochę (popompowałem) i przez jakiś czas było lepiej a teraz znowu to samo.
Zdejmowałem dekielek to mam płyn zalany po sam wierzch.
Zaciski z przodu czyściłem na wiosnę i wciskały się lekko.
Hamuje bez zastrzeżeń. Klamka przy wciskaniu ma krótki skok i jest raczej twarda przy wciskaniu.

Miał ktoś coś takiego?
Wystarczy rozebrać i wyczyścić tłoczek czy od razu zamawiać zestaw naprawczy pompy hamulcowej?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-05-20 21:40:28 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2014-05-21 10:25:34 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Kup od razu zestaw naprawczy, będzie nowa sprężyna, tłoczek i uszczelki i będzie śmigać.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-07-04 17:27:17 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2011-07-05 22:13:53
Posty: 9
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS Fazer 600
slavek
udało Ci się to zrobić?
Gdzie kupiłeś zestaw naprawczy i jaki?

Wojt@s
W Larssonie powiedzieli mi, że nie występuje taki zestaw w katalogu części dla fzs 600 fazer.
Nie wiecz czy towar: 4400000 - Zestaw naprawczy pompy hamulcowej przód przeznaczony dla Thundercata będzie pasował?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-07-04 19:46:00 
Moderator globalny

Dołączył(a): 2012-04-20 21:21:46
Posty: 556
Lokalizacja: WWE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Galaxy S10 :P
Obecne moto: Kocio
Według Katalogu Yamahy online http://www.yamaha-motor.eu/uk/services/ ... index.aspx to w FZS-ie i Thundercacie są inne numery części dla całej pompy


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-07-04 21:59:01 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-02-04 15:11:08
Posty: 438
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600
Ja ostatnio kupowałem coś takiego: http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-pomp ... 03853.html
Do fzs 1000 i fzs 600 jest taki sam zestaw, tylko cena jest różna, więc trzeba dobrze wybrać :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-07-04 22:33:04 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2013-09-12 14:22:01
Posty: 94
Lokalizacja: Ząbki
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Bandit 1250 SA
michau napisał(a):
slavek
udało Ci się to zrobić?
Gdzie kupiłeś zestaw naprawczy i jaki?

Wojt@s
W Larssonie powiedzieli mi, że nie występuje taki zestaw w katalogu części dla fzs 600 fazer.
Nie wiecz czy towar: 4400000 - Zestaw naprawczy pompy hamulcowej przód przeznaczony dla Thundercata będzie pasował?

Wystarczyło kompleksowe czyszczenie zacisków i pompki hamulcowej.
Ale kompleksowe z wyjmowaniem tłoczków, myciem i smarowaniem przy składaniu.
Tak więc zanim wydasz kasę na zestawy naprawcze najpierw rozbierz i wyczyść :wink:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-07-05 15:13:36 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2011-07-05 22:13:53
Posty: 9
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS Fazer 600
Dzięki za odpowiedzi, panowie.

Zestaw naprawczy pompy hamulcowej dla FZS 600 / 1000 to model nr MSB 213 firmy Tourmax (tak, jakby ktoś kiedyś szukał ;) )
Paradoksalnie nie ma go w ogóle w ofercie Larssona choć na allegro jest tego mnóstwo.

Dowiedziałem się jednak, że w Yamahach często po takiej naprawie pompa w ogóle odmawia posłuszeństwa. Podobno zapowietrza się na amen czy coś... Podobno jest 50/50 :/

Spróbuję chyba najpierw z używaną pompą. Koszt 80-100zł czyli podobnie jak za zestaw naprawczy.

Jakby miał ktoś jakieś uwagi lub tipy to chętnie przeczytam :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-07-07 23:06:39 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2011-07-05 22:13:53
Posty: 9
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS Fazer 600
Dziś udało się naprawić pompę :)

Do naprawy potrzebne są:
- zestaw naprawczy MSB 213 firmy Tourmax
- szczypce do ściągania/zakładania do pierścieni (Kupiłem w Castoramie z wymiennymi czterema końcówkami, ale okazały się one zbyt grube do otworów w pierścieniach. Skończyło się na pożyczeniu jednoczęściowych. Takie też polecam ;) )
- nowy płyn hamulcowy
- kolega, który ogarnia tematy mechaniczne ;)
- 3-4 godzinki wolnego czasu

Sama wymiana jest w sumie prosta, ale dość pracochłonna. Przynajmniej w garażowym zaciszu :)

Ważna uwaga.
Czytając na internecie opisy dotyczące naprawy pompy hamulcowej, natknąłem się na informację, aby tłok i uszczelniacze posmarować smarem do tłoków hamulcowych.
Jednak wg mnie w przypadku Fazera (FZS 600) nie wolno tego robić!!!
Być może w innych pompach, innych motocyklach jest inaczej. Do nich jest w zestawie naprawczym pompy hamulcowej jest załączony taki smar. W przypadku zestawu naprawczego do FZS 600 takiego smaru nie ma. I dobrze, dlatego, że nie jest potrzebny.
Ja poszedłem zgodnie z opisem przeczytanym w necie (np. forum afrykanerów) i dałem smaru na tłok. Pompa w ogólnie nie chciała się odpowietrzyć. Zasyfiło się to, zalepiło razem z hydorlem.
Skończyło się na ponownej rozbiórce pompy i czyszczeniu jej elementów.

:moto:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-10-29 20:03:02 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2015-10-29 19:53:51
Posty: 7
Płeć: Mężczyzna
Panowie u mnie pompa nie odbija w ogóle po wykonanej naprawie. Wcześniej działała, ale uznałem, że prowizorycznie ją rozbiorę i wyczyszczę - było trochę rdzy na pierścieniu osadczym. Został on wymieniony razem ze zużytą uszczelką przeciwpyłową. Cylinderek i sprężyna zostały wyjęte i dokładnie wyczyszczone razem z obudową pompy. Następnie wszystkie elementy przesmarowane płynem hamulcowym, złożone tak jak były wcześniej. Niestety teraz po wciśnięciu klamki cylinderek zostaje i nie odskakuje. Dwa razy było to rozkładane i składane i dalej ten sam problem. Czy myślicie, że sprężyna mimo że wygląda ok może już wymagać wymiany? A może to wina cylinderka? Przy drugim składaniu przyjrzałem mu się dokładniej i wygląda na leciutko skrzywiony - czy to może już wystarczyć, żeby pompa nie chodziła? Wcześniej przecież działała. Może skrzywił się podczas naprawy? Miał ktoś podobny problem? :think: Pewnie nie, w końcu tylko ja mam takie problemy...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-10-29 21:58:13 
Niemowlak

Dołączył(a): 2015-06-26 12:03:38
Posty: 48
Płeć: Mężczyzna
Z moją pompą było podobnie. Wystarczyło jej wyjęcie i przeczyszczenie. Było w niej dużo syfu. Po tej operacji pompa pracuje super.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-10-29 22:13:09 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2015-10-29 19:53:51
Posty: 7
Płeć: Mężczyzna
Rosa94 napisał(a):
Z moją pompą było podobnie. Wystarczyło jej wyjęcie i przeczyszczenie. Było w niej dużo syfu. Po tej operacji pompa pracuje super.

Przecież napisałem wyraźnie, że nie mam żadnego syfu, a pompa była przeczyszczona i nasmarowana.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-10-29 22:44:31 
Niemowlak

Dołączył(a): 2015-06-26 12:03:38
Posty: 48
Płeć: Mężczyzna
W takim razie winny może być uszczelniacz. Chyba widziałem kiedyś na allegro zestaw naprawczy całkiem niedrogo. Równie dobrze możesz zapożyczyć pompę z chociażby R1.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-10-29 22:56:52 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2015-10-29 19:53:51
Posty: 7
Płeć: Mężczyzna
Uszczelniasz winny nieodbijaniu pompy? Mógłbyś mi wyjaśnić logikę tego?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-10-29 22:59:47 
Niemowlak

Dołączył(a): 2015-06-26 12:03:38
Posty: 48
Płeć: Mężczyzna
Ależ agresywnie. Otóż uszczelniacz też może być winien ponieważ nadciśnienie stworzone przez pompę może nie być utrzymywane w momencie sprężania. I dlatego może nie odbijać do końca.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-10-29 23:06:32 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2015-10-29 19:53:51
Posty: 7
Płeć: Mężczyzna
Czemu agresywnie? Nakrzyczałem na Ciebie?
Czy możemy mówić o jakimkolwiek ciśnieniu w tej sytuacji? Jak mamy pompę zdjętą z motocykla, to po wciśnięciu powinna odbijać, prawda? A ciśnienia w niej nie ma, bo nie jest połączona z układem.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org