Forum Motocykli Yamaha https://www.motocykl.org/ |
|
Poprawki i wymiany różne. https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=21&t=1654 |
Strona 1 z 6 |
Autor: | Leśmian [ 2009-01-26 00:48:41 ] |
Tytuł: | Poprawki i wymiany różne. |
Nie znalazłem za wiele przez google ani na forum dlatego założyłem nowy temat. Fazer '98: 1. Magiczne krócce ssące - ktoś wymieniał? jakie koszty? (słyszałem że nie warto przepłacać za orginały) kiedy zacząć sie "przejmować", że należy je wymienić? 2. Jeśli ktoś jest mi w stanie wytłumaczyć jak "chłopu na miedzy" jak zrobić żeby Fazer świecił na dwa oczka na "krótkich" to byłbym wdzięczny. |
Autor: | Bartek [ 2009-01-26 01:41:29 ] |
Tytuł: | |
1. http://motomax24.com/krocce-ssace-gaznikowe-yamaha-fazer-9803-p-2928.html?osCsid=e726034d6bb2f502161e2c10df6c8d6f Zamienniki. Oryginał to ok 600 zł. Wymieniasz gdy zauważysz pęknięcia 2. Nie jest jak "chłopu na miedzy" ale pewnie Robgie będzie dobrze wiedział co z czym się je. Zaczyna się w połowie strony. http://forum.motocyklistow.pl/index.php?s=4d64c7ae05102409153dd95875d83118&showtopic=34753&st=3220 |
Autor: | Robgie [ 2009-01-26 10:17:14 ] |
Tytuł: | |
czuje sie wyzwany do tablicy. :D powiedzcie mi tylko czy fazer ma w obydwu lampach h4? czy sa rozne zarowki? |
Autor: | Jaro [ 2009-01-26 11:39:03 ] |
Tytuł: | |
różne są w lewej jest H4 a w prawej H1 przynajmniej tak jest w moim...ja mam zmostkowane i świecą obie |
Autor: | Robgie [ 2009-01-26 12:14:48 ] |
Tytuł: | |
Wiec jedyna opcja to zmostkowac jednak takie rozwiazanie ma dwie wady. 1. niewazne co wlaczysz dlugie czy krotkei swieca obie 2. kable,styki zlacza moga zaznaczam moga nie musza sie grzac,wypalac itp itd. w koncu idzie na nie ponad 2 x wieksza moc |
Autor: | Jaro [ 2009-01-26 12:23:44 ] |
Tytuł: | |
warto wyprowadzić połączenie nie między samymi lampami a z kostki przekaźnikowej...specjalnie sprawdzałem połączenia czy się nie grzeją lub nie topią i nic narazie nie wyłazi... |
Autor: | Jaro [ 2009-01-26 12:28:14 ] |
Tytuł: | |
na pewno grzać się będą styki i połączenia jeśli zapoda ktoś żarówkę większej mocy np. 90/100 W, co prawda jeździ sie jak w dzień ale wypala się wysrebrzenie lamp i topią styki... |
Autor: | Robgie [ 2009-01-26 15:07:08 ] |
Tytuł: | |
jesli sie pala przy zarowce 90/100 to tak samo a nawet gorzej bedzie na zwyklej bo 55+65 daje wiecej nawet |
Autor: | Leśmian [ 2009-01-26 21:24:34 ] |
Tytuł: | |
Widze, różne opinie. Nie wiem czy to sie przełoży na lepszą widoczność moto w mieście - o to mi głównie chodzi. Może lepiej obniżyć "długie"?? Mi sie tak generalnie podoba, że świeci na jedno 8) |
Autor: | Bartek [ 2009-01-27 00:32:33 ] |
Tytuł: | |
Jeszcze kilka słów do tematu świateł i króćców ssących. Cytuj: Często dokonywaną przeróbką z jaką można się spotkać w używanych Fazerach jest modyfikacja świateł. Przy włączonych światłach mijania pracuje jedynie lewa część reflektora, prawa jest wtedy zupełnie bezczynna. Dopiero przy włączonych światłach drogowych uaktywnia się prawa część reflektora. Obie żarówki są jednak standardowe, czyli przystosowane do pracy tak w trybie „krótkie” jak i „długie”. Prosta modyfikacja polega na połączeniu kawałkiem przewodu obu kostek na żarówkach, tak aby plusowy styk prawej żarówki połączony został przewodem zaopatrzonym w „samiczkę”, którą należy zamontować w kostce prawej żarówki. Zasilane wtedy będzie jej włókno odpowiedzialne za pracę w trybie „krótkie”. Efektem jest praca obu żarówek przy jeździe z włączonymi światłami mijania co przekłada się na zdecydowaną poprawę oświetlenia drogi i pobocza.
Inną praktyczną modyfikacją, często spotykaną w Fazerach, jest zmiana przednich kierunkowskazów na „łezki” przyklejane do owiewki. Oryginalne kierunkowskazy przy wywrotkach maja nieprzyjemną manierę łamania osłony, w której są mocowane. Bardzo denerwującą cechą silników Fazerów jest tendencja do pękania gumy z której wykonane są króćce ssące silnika. Jednostka napędowa zawieszona jest w ramie elastycznie na gumowych blokach, a gaźniki zamontowane są na stałe do ramy. Przy zmianie obrotów moment obrotowy wału korbowego pochyla blok silnika do przodu i do tylu co sprawia ze odległość między głowicą a gaźnikami cały czas się minimalnie zmienia. Mówiąc krótko, króćce cały czas pracują „na rozciągane”. Nie jest to problem sam w sobie, ale aż dziw bierze, że Yamaha nie potrafiła wyprodukować ich z takiej gumy, która się nie rozpada po 4-5 latach eksploatacji. Obok zamieszczone jest zdjęcie takiego uszkodzenia. Pęknięcia stopniowo powiększają się, co prowadzi do perforacji króćca, wskutek czego silnik dostaje „lewe powietrze”. Objawem jest dławienie się motocykla na wysokich obrotach, a jedynym sposobem naprawy jest kosztowna wymiana uszkodzonych elementów. |
Autor: | Grzesiek650 [ 2009-01-27 02:36:40 ] |
Tytuł: | |
Co do świateł, to widze że nie jest to aż taki problem jak słyszałem z wielu innych źródeł. Fajnie, bo też chciałbym "przerobic" to w swoim fz6 bo troche denerwuje mnie że świeci tylko jedna częsc lampy. Wiadomo, producent tak przewidział , i na pewno lampa świeci tak jak powinna, ale mimo wszysko lepiej jak świeca obydwie. |
Autor: | Leśmian [ 2009-02-21 19:39:05 ] |
Tytuł: | |
Dam rade sam wymienić olej i filtr w Fazerku?? Bo GS jakis mi sie prostszy wydawał w obsłudze i miałem serwisówke po polsku i kumpla co tez miał GSa i jakoś dałem rade. Zaznaczam, że nie czuje sie mocny w tematach napraw i czynności serwisowych. |
Autor: | maniu008 [ 2009-02-22 01:45:11 ] |
Tytuł: | |
olej to chyba jedna z łatwiejszych czynności, odkręcasz śrubę spustową olej zlatuje zakręcasz, odkręcasz filtr przykręcasz nowy, zalewasz nowy olej, uruchamiasz moto na 5 sekund, gasisz, sprawdzasz poziom ewentualnie uzupełniasz. Dasz radę... |
Autor: | t_racer_ [ 2009-02-22 21:06:07 ] |
Tytuł: | |
W moim FZ6S mam zrobione w ten sposób, że za pomocą dodatkowego włącznika w owiewce uruchamiam wolne włókno żarówki H4, lewego reflektora. zasiłanie tego włókna nie ma nic wspólnego z zasilaniem żarówki H7 z reflektora prawego. W temacie odnośnie nawigacji obiecałem, że zrobię foty i wszystko opiszę, dziś byłem w garażu i nawet rozebrałem owiewkę by wszystko rozgryść, bo robił mi to kolega i nie wnikałem dotąd skąd brał zasilanie. Niestety, ponieważ jednocześnie kolega montował mi gniazdo zapalniczki i wygląda jak by to wszystko było razem połączone i podpięte do dodatkowego bezpiecznika, to na razie nie będę wprowadzał zamieszania i pisał o tym bo nie chcę nikogo narazić na uszkodzenie instalacji. Te dodatki były robione w 2007 roku, więc musimy obejrzeć to razem w celu odświerzenia pamięci, pamiętam, że trochę się namęczył z rozwiązaniem tego tak by działało jak to sobie wymyśliłem. Jak już będę miał wszystkie informacje i zdjęcia to umieszczę instrukcję na forum. |
Autor: | Leśmian [ 2009-03-03 16:20:23 ] |
Tytuł: | |
Chłopacy, otóż mam straszny problem :lol: (aż mi sie głupio pytać ale sam nie dojede chyba do tego) Fazer '98 dla przypomnienienia. Otóż chyba musze utwardzić zawieszenie ciut z tyłu, bo mnie za bardzo buja na małych dołkach - czuje sie jak na łóżku wodnym. W którą strone mam obracać ten pierścien? Tak żeby sie ta sprężyna "skaracała" czy "wydłużała" ? i przy okazji jak sie reguluje przód? (to tak z ciekawości) |
Strona 1 z 6 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |