Forum Motocykli Yamaha https://www.motocykl.org/ |
|
Rozwiercenie oryginalnego tłumika - opis https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=21&t=16834 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | MarcinJ [ 2014-08-16 08:27:05 ] |
Tytuł: | Rozwiercenie oryginalnego tłumika - opis |
Po wrzuceniu informacji dostaję sporo PM z pytaniami o rozwiercenie tłumika. No to opiszę pokrótce co i jak :) Potrzebujemy (wszystko do dostania w np. Castoramie) [ img ] 22mm nakładka 'bimetal' nakręcana na takie coś [ img ] tak stworzoną otwornicę musimy przyczepić do wiertarki. I teraz można jak na filmie https://www.youtube.com/watch?v=-A5SsVxGehM a można poskładać (nie miałem opcji spawania dostępnej) przedłużacz z następujących elementów [ img ] U mnie to było 12MM - sprawdzić przed zakupem!!!!! [ img ] - DWIE sztuki po 150mm. Całość składamy w wiadomej kolejności. Ponieważ na łączeniach zawsze będa luzy ja moją przedłużkę owinąłem mocno taśmą samoprzylepną. No i wiercimy. Na początku powoli, żeby wiertło złapało i zdążyło zrobić sobie wgłębienie w przegrodzie, potem można przyspieszyć obroty. Są 2 istotne momenty - jak wiertło przebije przegrodę i zacznie łapać otwornica - wtedy ja dałem max obroty i delikatnie dociskałem otwornicę, żeby powoli robić otwór a nie na chamską siłę. Warto co jakiś czas wyciągnąć całość i zerknąć czy się coś nie luzuje (zwłaszcza dokręcić wiertło w prowadnicy!) Jak macie szczęście to po wierceniu w otwornicy zostanie Wam ładnie wycięte metalowe kółko. U mnie w jednym przypadku zostało, w drugim wpadło do tłumika i musiałem tłumik zdjąć i wytrzepać przez rurę wlotową to dziadostwo :) Film [youtube]https://www.youtube.com/watch?v=-A5SsVxGehM[/youtube] chyba najbardziej wiernie oddaje efekt przeróbki. A subiektywne odczucia - mnie się podoba, nie jest b głośny, basu niewiele, ale barwa dźwięku fajna. |
Autor: | roger3217 [ 2014-08-21 12:37:20 ] |
Tytuł: | Re: Rozwiercenie oryginalnego tłumika - opis |
Powiedź mi jeszcze, jeżeli mam otwornice wkręconą już w wiertło, to całość ma mieć 30cm czy dopiero od otwornicy? a tak na marginesie to tylko 1 otwór robimy?? :beer: :beer: :beer: :beer: |
Autor: | MarcinJ [ 2014-08-21 13:25:04 ] |
Tytuł: | Re: Rozwiercenie oryginalnego tłumika - opis |
Odleglosc od przegrody, ktora rozwiercasz do krańca tłumika wynosi ~24cm. Cały element czyli wiertło prowadzące z otwornicą i dwa przedłużacze to długość ~40cm. Akurat na tyle, żeby spokojnie przewiercić przegrodę plus mieć za co złapać wiertarką. Robisz jedno wiercenie na każdą stronę. Najpierw przebije się wiertło prowadzące (łatwa robota) a potem po chwili złapie otwornica - tutaj ja dawałem wysokie obroty i bardzo delikatny nacisk na wiertarkę. Pamiętaj te wszystkie części dobrze połączyć ze sobą, bo jak zostaną w tłumiku to.... :lol: |
Autor: | pawell12344 [ 2015-06-29 09:31:07 ] |
Tytuł: | Re: Rozwiercenie oryginalnego tłumika - opis |
A jak myslicie jaki bedzie dzwiek po usunieciu katalizatora? |
Autor: | Edzio [ 2015-06-30 23:09:05 ] |
Tytuł: | Re: Rozwiercenie oryginalnego tłumika - opis |
Myślę że po usunięciu samego katalizatora a wielkiej różnicy w dźwięku nie będzie.Może tylko spadnie deko temperatura tłumika oraz zmieni się zapach spalin. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |