Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2014-08-22 22:06:49 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2014-08-22 21:58:01
Posty: 12
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600
Witajcie

Ja pisze z takim problemem.
Kupiłem jakiś czas temu Fazerka 600 z 2001r i mam taki problem dymi mi strasznie na niebiesko wiec zaprowadziłem go do mechanika który po wstępnych oględzinach i po rozebraniu silnika powiedział mi ze to są uszczelniacze zaworów, wymienił mi to ale dalej problem nie znika teraz mi powiedział ze to musi byc jakies małe pękniecie na tłoku wiec pytam sie czy to moze byc prawda?


PS: Dymi tylko na rozgrzanym silniku, a pierścienie jak i tłoki a nawet głowica jest w bardzo dobrym stanie.
Moje pytanie brzmi czy to moze byc malutkie pęknięcie na tłoku którego oko ludzkie nie zobaczy?

Prosze o pomoc bo nie wiem co mam robic :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Dymienie Fazerka
PostNapisane: 2014-08-22 22:06:49 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2014-08-23 23:59:36 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2013-07-31 23:23:16
Posty: 312
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 1000
Cytat z artykułu ścigacza "Na co zwracać uwagę przy zakupie motocykla?"

"W silniku czterosuwowym, nie pracującym na ssaniu, po pewnym czasie od momentu jego uruchomienia z rury wydechowej nie powinien się wydobywać żaden dym. Jeżeli zauważymy, że wydobywa się z niej czarny dym, to możemy podejrzewać zbyt bogatą mieszankę. Wtedy - o ile silnik nie jest na ssaniu - prawdopodobnie konieczna jest regulacja gaźnika. Jeżeli dym ma barwę niebieską, to prawdopodobnie silnik spala olej. Powodem mogą być zarówno zużyte pierścienie tłokowe, tłoki i cylindry, jak też zużyte uszczelniacze zaworowe. W drugim przypadku koszt jest nieporównywalnie mniejszy, niż w przypadku wymiany pierścieni, tłoków i cylindrów. Rodzaj awarii można sprawdzić w czasie jazdy próbnej. Jeżeli silnik dymi przez cały czas, zarówno podczas odkręcania gazu, jak i podczas jazdy ze stałą prędkością, to głównymi podejrzanymi są pierścienie, tłoki i cylindry. Jeżeli dym pojawia się wyłącznie podczas zmniejszania gazu, to winę prawdopodobnie ponoszą zużyte uszczelniacze. Warto przy tym wspomnieć, że rzędowe motocykle BMW, zwane „cegłami”, mają umieszczoną z lewej strony głowicę, a z prawej strony wał korbowy. Jeżeli postawimy taki motocykl na podnóżku bocznym, to w momencie jego uruchomienia z rury wydechowej może wydobywać się dym. Związane jest to z tym, że w pochylonym na podnóżku motocyklu olej spływa do znajdujących się niżej cylindrów. Zanim przedostanie się on z powrotem do komór spalania, powoduje wydobywan wydobywanie się z rury wydechowej dymu."


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-08-25 16:59:28 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2014-08-22 21:58:01
Posty: 12
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600
Dzieki wielkie ale to i tak nie rozwiązuje mojego problemu

Powiem tak ze stałe nad nim ponad dwie godziny sprawdzając wszystko czy nie dymi, tarcze klocki itd;
zaczął mi dymić jak zrobiłem 40 km także nie wiem co mogło się stać

PS: jechał za mną znajomy i nic nie widział żeby dymił, jak wracaliśmy to pod domem zaczął


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-08-26 22:59:24 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2012-09-10 20:14:02
Posty: 69
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S 04r.
A olej zmieniony z tego czegoś niewiadomego na coś pewnego? Jeśli jest zalany jakiś szit o konsystencji wody to nie dziwne że dymi, tym bardziej po konkretnym rozgrzaniu (40km)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-08-28 12:37:31 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2014-08-22 21:58:01
Posty: 12
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600
Olej jest zalane eni 10v-40 wiec nie jest taki zły :P


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-08-31 18:20:29 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2014-08-30 21:21:35
Posty: 13
Lokalizacja: Szczepanów
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 881412775
Obecne moto: Yamaha FZS 600 Fazer
Na niebiesko ? z tym się jeszcze nie spotkałem, ale moze masz złą mieszanke paliwa, albo olej Ci ciągnie, zamin go dasz do mechanika, który wyludzi na Tobie fortune, to co dasz rde to sprawdź samemu , albo z kumplami, którzy maja pojecie o tym ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-08-31 20:15:16 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2013-11-03 13:05:03
Posty: 845
Lokalizacja: LPU
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Sprint ST 1050
dass500 napisał(a):
Na niebiesko ? z tym się jeszcze nie spotkałem, ale moze masz złą mieszanke paliwa, albo olej Ci ciągnie, zamin go dasz do mechanika, który wyludzi na Tobie fortune, to co dasz rde to sprawdź samemu , albo z kumplami, którzy maja pojecie o tym ;)


Niebieski dym oznacza, że w cylindrze spala się olej, biały to najczęściej płyn chłodniczy, przy złej mieszance dymi na czarno, tak ma każdy silnik, i ten w samochodzie i ten w motocyklu czy kosiarce ;). Jak dymi na niebiesko masz znowu zależność, przy przyspieszaniu - puszcza olej na pierścieniach, przy hamowaniu silnikiem - puszczają uszczelniacze zaworowe. Tak to mniej więcej wygląda :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-08-31 21:43:04 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2012-05-22 16:10:18
Posty: 68
Lokalizacja: Świdwin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: DL 1000 V-strom
Sprawdź kompresje na cylindrach.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot]


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org