Forum Motocykli Yamaha https://www.motocykl.org/ |
|
FZS 1000 - zawór exup, tłumik przelotowy https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=21&t=17094 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | szczypek92 [ 2014-10-03 10:38:19 ] |
Tytuł: | FZS 1000 - zawór exup, tłumik przelotowy |
Witam ! Mam mały dylemat...posiadam FZS 1000, mam założony wydech Devil bez dbkillera, ale wszystko pracuje na seryjnym filtrze powietrza oraz seryjnych dyszach. Wynik na hamowni wyszedł mi 133 Km oraz 100 Nm, mechanik twierdzi że cała krzywa momentu również świetnie, że nie ma żadnych dziur bla bla bla...ale motocykl dość słabo odpala...bez dodania gazu ciężko mu to idzie nawet jak jest rozgrzany... Druga sprawa to uważam że jest dość cicho na dole obrotów, pomyślałem o odpięciu linek od zaworu exup i ustawienie go w pozycji "full on" - czy taki zabieg pociągnie za sobą wymianę filtra na k&n + dysze dynojet + świece irydowe ? Inwestycja jest dość droga i dlatego nie wiem czy chce się w to bawić, a i nikt gwarancji nie da że się coś zmieni na hamowni, nie mówiąc już o odczuciu podczas jazdy na drodze.... Szukałem podobnych tematów, jednak nie znalazłem zbyt konkretnych odpowiedzi. Z góry dzięki za aktywność w temacie. |
Autor: | kamin [ 2014-10-03 14:04:08 ] |
Tytuł: | Re: FZS 1000 - zawór exup, tłumik przelotowy |
Jak jest założony filtr k&n to tym bardziej musi pracować zawór exup, bo na przelotowym tłumiku nie będzie odbicia spalin i duł obrotów będzie z dziurą w mocy. Ja mam filtr k&n, przelotowy tłumik bez ''db'' i pracujący zawór exup, na hamowni nie byłem, ale silnik na 6tym biegu na oryginalnych zębatkach wkręca się do 11,5 tys. obrotów, szybkościomierz pokazuje wtedy pełne 270 więc z mocą nie jest źle, przy czym na 6 biegu mogę jechać 50 km/godz. i nie ma szarpania, nie ma też żadnej ''dziury'' podczas przyspieszania. No - z 50ciu na 6 biegu wolno to idzie z początku, ale nie ma zamuleń. |
Autor: | mores [ 2014-10-03 21:02:47 ] |
Tytuł: | Re: FZS 1000 - zawór exup, tłumik przelotowy |
szczypek92 ja tez odpalam z delikatnym dodaniem gazu :) mój typ tak ma od początku :) |
Autor: | bartek-keks [ 2014-10-03 21:51:56 ] |
Tytuł: | Re: FZS 1000 - zawór exup, tłumik przelotowy |
Moj tez tak ma urok gaznikow w tysiacu |
Autor: | spinker [ 2014-10-03 22:32:06 ] |
Tytuł: | Re: FZS 1000 - zawór exup, tłumik przelotowy |
Witam co do zaworu exup kolega kamin ma racje znalazlem taki post. Zawór EXUP. Skrót ten pochodzi od Exhaust Ultimate Power Valve. Oznacza wykorzystanie dodatkowego zaworu, umieszczonego w wydechu motocykla, kontrolującego przepływ spalin przez rurę wydechową. Zawór ten współgra z układem elektronicznym kontrolującym obroty silnika, zmienia swoje położenie wraz ze zmianami obrotów, dopasowując ciśnienie w układzie do optymalnych warunków. Zasada działania zaworu nie jest bardzo skomplikowana, znając obroty silnika układ przy pomocy silnika elektrycznego i linki poruszającej zaworem zamyka i otwiera go. Przy małych obrotach silnika zawór jest prawie zamknięty, pozostawiając niewielki przelot dla spalin, dzięki temu silnik żywiej wkręca się na obroty i dysponuje lepszą dynamiką. W miarę wzrastania obrotów, zawór otwiera się mocniej, by w momencie dojścia do odpowiednio wysokiej wartości otworzyć się całkowicie. Ustawienia pozycji zaworu są dobierane fabrycznie, zgodnie z parametrami silnika i układu wydechowego. Ręczna ingerencja może spowodować nieprawidłowa pracę układu. Układ ten wymaga regularnego serwisowania, zwykle jest to okres klasycznego tzw. małego serwisu, czyli co 5-6 tys. km. Ponieważ pracuje w środowisku podatnym na zabrudzenia, brak takiego serwisu może spowodować wadliwe działanie zaworu i w konsekwencji doprowadzić do uszkodzenia silnika regulującego jego pozycję. Przegląd zaworu powinien opierać się o takie czynności jak kontrola napięcia linek poruszających zaworem, luz na nich powinien wynosić ok. 1,5 mm. Zbyt luźne przewody oczywiście wprowadza zakłamania w pozycji zaworu, zbyt ciasne przyczyniają się do cięższej pracy układu, w konsekwencji do niemożności zmiany położenia zaworu przez silnik. Każdorazowo poza regulacją przewodów warto przeczyścić zawór, ponieważ ma tendencję do zbierania nagaru ze spalin. Bardzo istotne jest również nasmarowanie układu, by jego praca przebiegała bez utrudnień, o ile książka serwisowa nie zaleca inaczej. Niektóre zawory nie wymagają smarowania, jeśli już smarujemy, trzeba użyć środka odpornego na wysokie temperatury, np. pasty miedzianej, w przeciwnym razie smarowanie nie będzie miało sensu – smar wyschnie w bardzo szybkim czasie. . A kiedy dawałeś gażniki do czyszczenia i synchronizacji tam bym poszukał problemu ,też miałem taki sam problem co ty tylko w fzs 600 jak zmieniłem przelot,i dałem do mechanika ponoć dobrego, ale odbierając moto było jeszcze gorzej, zaczeło falować obrotami :evil: a bezczelny mechanik powiedział ze ten typ tak ma no niech !!!!!!!!!!! by go trafił rowery powinien naprawiać,wiec wtedy coś mnie naszło i zaczołem kupywac , ,tłumik GP Style DANMOTO,kolektor DELKEVIC świece IRYDOWE NGK,kit gażników DYNOJET STAGE 1, i sportowy filtr powietrza SF SPRINT FILTER, i po tym dałem na synchro do innego mechanika szkoda tylko ze niemiał hamowni po przejazdzce bylem bardzo zdziwiony pozytywnym znaczeniu poprawiły sie osiągi moim zdaniem o 20 procent ale zaczoł pić paliwo jak żul wino pod sklepem, ale dlamnie teraz niema to żadnego znaczenia :wink: |
Autor: | szczypek92 [ 2014-10-04 09:36:24 ] |
Tytuł: | Re: FZS 1000 - zawór exup, tłumik przelotowy |
Czyli wywalenie zaworu Exup nie jest dobrym pomysłem wnioskuję...w takim razie poddam go regulacji bo nie wiem czy sprawnie działa w 100%. Motocykl jakieś 4tys km temu był odblokowany gdyż sprowadzony był z Francji i ponoć do przebiegu 37.000 km z jakim go kupiłem był zablokowany. Także przy tym zabiegu wymiana oleju, wymiana filtra powietrza (seria), regulacja i synchro gaźników. Mimo to motocykl jednak lubi jak się choć dotknie manetkę gazu przy odpalaniu :) No ale skoro mówicie że wy też tak macie to może nie powinienem się przejmować. Moim egzemplarzem również 270 na liczniku i ani grosza więcej...zastanawiałem się właśnie czy wymiana filtra na k&n + świece irydowe + dynojet pozwoli zamknąć blat :) |
Autor: | szczypek92 [ 2014-10-04 10:02:01 ] |
Tytuł: | Re: FZS 1000 - zawór exup, tłumik przelotowy |
A takie pytanie wyrwane z kontekstu ale nawiązujące do układu wydechowego... Mam bardzo brzydkie, z grubym nalotem rdzy łączniki od kolektorów te przy samych cylindrach...można coś z tym zrobić, jakoś to oczyścić ? Chciałbym wypolerować całe kolektory bo widziałem zdjęcia na forum posiadaczy FZS1000 to w szoku byłem jak można nawet ręcznie doprowadzić to do stanu lustra...no ale co z tymi łącznikami ? W warsztacie mi powiedzieli żebym zapomniał bo to trzeba by było dać do chromowania bo tak to za 2 tygodnie będzie to samo od temperatury, jednak mimo wszystko bym się upierał, że nawet po całym sezonie nie zdąży się zebrać tyle nalotu rdzy... |
Autor: | grzegorz1985 [ 2014-10-04 10:19:39 ] |
Tytuł: | Re: FZS 1000 - zawór exup, tłumik przelotowy |
temat już jest na forum. poszukaj w: polerowanie Kolektorów FOTO wszystko ładnie opisane. pozd. |
Autor: | kamin [ 2014-10-04 12:00:32 ] |
Tytuł: | Re: FZS 1000 - zawór exup, tłumik przelotowy |
szczypek92 napisał(a): Moim egzemplarzem również 270 na liczniku i ani grosza więcej...zastanawiałem się właśnie czy wymiana filtra na k&n + świece irydowe + dynojet pozwoli zamknąć blat :) Ja swoim pewnie blatu nie zamknę :wink: A nawet nie będę próbował, bo przy tych 270 to ja już czuję że nad motocyklem tak jak bym nie panował :) występuje jakiś taki efekt żyroskopowy, żeby wyprzedzić pojazd i wrócić z powrotem na swój pas to muszę mieć przynajmniej z kilometr drogi :lol: I to mnie już nie bawi. Chyba że moje moto jest jakieś wadliwe, albo ja mimo 40 lat spędzonych w siodle jeździć nie umiem :( |
Autor: | DominWK [ 2014-10-04 19:43:28 ] |
Tytuł: | Re: FZS 1000 - zawór exup, tłumik przelotowy |
szczypek te łączniki przy polerowaniu kolektorów przejedź papierem ściernym, a później wodnym i wypoleruj tak jak kolektory - efekt nie będzie powalający ale na pewno zauważysz odświeżenie, ja tak zrobiłem i jestem zadowolony. a co do mojego FZS 1000 i jego odpalania to na zimnym silniku także trochę gazu muszę dodać - ten typ tak ma, ale jak już się rozgrzeje to odpala na dotyk bez gazowania najmniejszego, przelotowy wydech bez db, filtr i świece seria, mój leci 260 i więcej nie chce, a to kilka zdjęć poglądowych: PRZED POLEROWANIEM: [ img ] [ img ] W TRAKCIE: [ img ] PO POLEROWANIU: [ img ] A TO EXUP ZAMKNIĘTY: [ img ] I EXUP OTWARTY: [ img ] Sorry za rozmiar zdjęć, nie wiem jak je trochę zmniejszyć... |
Autor: | mores [ 2014-10-04 20:29:17 ] |
Tytuł: | Re: FZS 1000 - zawór exup, tłumik przelotowy |
szczypek92 troszkę czasu, cierpliwości i na pewno opanujesz kolektory, te opaseczki trzymające kolektor również dasz rade...wszytko w temacie o polerowaniu jest zawarte....papierek,coś na poślizg - woda,nafta, na koniec pasta i efekt gotowy :) |
Autor: | szczypek92 [ 2014-10-05 16:37:34 ] |
Tytuł: | Re: FZS 1000 - zawór exup, tłumik przelotowy |
Super! DominWK dzięki wielkie za fotki ! Efekt powyżej zadowalającego ! Na tą chwilę już nawet się nie zastanawiam...MUSI TO BYĆ ZROBIONE ! Już nie mogę się doczekać przyszłego sezonu aż wyjadę dopracowaną machiną, wszystkie prace będą wykonywane podczas zimowania w jednym z poznańskich warsztatów. Mimo że temat będzie dość stary wrzucę również swoje zdjęcia po odnowieniu maszyny. Co do reszty...faktycznie chyba sobie odpuszczę kombinacje z filtrem i innymi rzeczami...wyreguluję exup i niech śmiga. Będę skracał trochę tłumik gdyż wyprowadzony jest do góry i ta pucha trochę razi w oczy. Jak znajdę jakieś zdjęcia to wrzucę jeszcze dziś. |
Autor: | szczypek92 [ 2014-10-05 16:41:50 ] | ||
Tytuł: | Re: FZS 1000 - zawór exup, tłumik przelotowy | ||
Tak to wygląda...sory za jakość !
|
Autor: | mores [ 2014-10-05 19:15:10 ] |
Tytuł: | Re: FZS 1000 - zawór exup, tłumik przelotowy |
szczypek92 jeśli zależy Tobie na wydechu w normalnym, seryjnym położeniu to jak na moje wystarczy, że obetniesz - skrócisz delikatnie dolot...wtedy tłumik zejdzie niżej i będziesz mógł go zamocować obejmą do seta :) |
Autor: | szczypek92 [ 2014-10-05 22:31:12 ] |
Tytuł: | Re: FZS 1000 - zawór exup, tłumik przelotowy |
Absolutnie ! :mrgreen: Jak dla mnie to zaleta akurat ale sama pucha jest trochę duża więc stąd pomysł o skróceniu. Jedynie co mnie boli, że ktoś babola z tymi kierunkowskazami odstawił (poprzedni właściciel) w zadupku...dziury w oryginalnym lakierze :evil: Nie było by problemu gdyby to było zrobione estetycznie ale wygląda to z bliska niezbyt ciekawie, na dodatek te kierunki w słoneczny dzień zachowują się jakby ich w ogóle nie było. Stąd pomysł zamontowania tylnej lampy ze zintegrowanymi kierunkami i zadupek do malowania...problemem pozostanie brak naklejki, której nigdzie nie mogę dostać...pewnie w serwisie dostanę ale nie mogę się dodzwonić, a poza tym cena pewnie też będzie piękna... Jest nawet gość na allegro, który oferuje naklejki do wielu motocykli w tym do fazera ale tylko w moim malowaniu występuje naklejka na zadupku i po konsultacji ze sprzedawcą dowiedziałem się, że mi nie pomoże... |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |