Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2015-08-14 16:38:45 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2015-08-10 15:51:33
Posty: 6
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S 2007
Witam,

Od paru dni cieszę się jazdą tytułowym motocyklem (FZ6 S Fazer 2007r.) jednak jest jedna sprawa która trochę mnie zaniepokoiła.
Chodzi o zmiane biegów do góry - od 1-3(4) bez najmniejszych problemów, jednak problematyczne okazuje się ustawienie wyższego biegu podczas jazdy czyli 5,6 - złapałem sie na tym że nie można była pchnąć stopa dzwigienki do góry a jeśli sie to udało to strasznie cięzko wchodziły te biegi. Z 6-tki wogole chyba jeszcze nie korzystałem bo ani razu nie przekroczyłem prędkości 100 kmh. Tak jak wspomniałem na początku dopiero oswajam się z tą maszyną i jest to mój pierwszy motocykl = brak/bardzo małe doświadczenie w operowaniu przekładnią biegów.

Jest się czym martwić ?(skrzynia padalec) czy to jednak kwestia doświadczenia? Dodam tylko że podczas postoju wogole nie wchodzi żaden bieg powyżej 2(3). Będe wdzięczny za odniesienie się do zapytania


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-08-14 16:38:45 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2015-08-14 17:20:39 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2013-11-03 13:05:03
Posty: 845
Lokalizacja: LPU
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Sprint ST 1050
Jak dla mnie to po prostu brak obycia z motocyklem.
Co do zmiany biegów na postoju, nie przeskoczysz na raz kilku biegów stojąc w miejscu, bo po prostu zębatki przełożeń, na którymś biegu nie będą mogły się dopasować. Na odpalonym motocyklu co każdy bieg musisz zrobić taki manewr, wciskasz sprzęgło, wrzucasz bieg, delikatnie popuszczasz sprzęgło, będzie czuć kiedy wszystko się zazębia, znowu wciskasz sprzęgło, następny bieg, znosu delikatnie popuszczasz i tak aż do 6-go, w dół ten sam manewr. W sumie redukcja biegów na postoju, ani nie jest praktyczna, ani przyjemna, ani szczególnie zdrowa dla samej skrzyni :).

Ćwicz redukcje biegów na dohamowaniu, tak, żeby się zatrzymując, mieć wbity pierwszy bieg, ewentualnie drugi i po zatrzymaniu wrzucić na neutralny.

Jeszcze, co do ciężkiej zmiany przełożeń, zmieniałeś olej w moto? Bo jeżeli chodzi o usterki skrzyń ogólnie w yamahach, to raczej dotyczą one wypadających biegów :).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-08-14 17:50:42 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2015-08-10 15:51:33
Posty: 6
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S 2007
Glenroy dzięki za odpowiedź. Proceder zmiany biegów myśle że jest mi znany, a przynajmniej w teorii, praktyke zamierzam szlifować :) (pomińmy fakt że wyszedłem na totalnego dyletanta i zółtodzioba z tą zmiana biegów podczas postoju :). Z redukcją biegów nie mam większych problemów, zatrzymuję sie na światłach z przygotowaną już 1 czasem 2 (brakuje jednak licznika z gladiusa :( ). Problem jednak występuje z wbijaniem biegów wyżej tak jak opisywałem to wcześniej. Przypuszczam że to kwestia odpowiednich obrotów i odpowiednio szybkiego ujęcia gazu i wciśniećia sprzęgła, u mnie narazie to chwilę trwa ( czasem udaje się już bardzo płynnie ) i tak jak wyżej, trudność występuje przy biegach 4 (5) do 6 - jakby blokada dzwigienki (ala zapięta 6). Znajde jakieś odludne miejsce cobym mogł spokojnie rozwinąć większa prędkość i popróbuje jeszcze.

Olej zmieniany wczoraj wraz z filtrem + plyny hamulcowe.

Jeszcze 1 sprawa o której zapomniałem napomknąć, moto strasznie się grzeje - czesto nawet po krótkiej przejażdżce na wskaźniku temperatury widnieją 4-6 kresek. Silnikmocno nagrzany. Wentylatory pełną parą. Raz nawet prawie zamknęło mi skalę na wyświetlaczu. Rozumiem że mamy wyjątkowo gorące lato ale czy to nie jest lekko alarmujące?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-08-14 18:09:29 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2014-08-17 12:43:43
Posty: 1185
Lokalizacja: Przemyśl
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: R1250RS
tkila jezeli dopiero kupiles moto to zaleca sie automatycznie wymiane plynu chlodzacego bo z doswiadczenia wiem, ze ta czynnosc jest bardzo zaniedbywana przez wielu motocyklistow jak malo ktora. Tak wiec dla zdrowia moto nalezy zalac mozliwie najlepszy plyn, niekoniecznie najdrozszy.

Pozdrawiam :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-08-15 16:46:43 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2015-08-10 15:51:33
Posty: 6
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S 2007
Blue7, co polecasz z doświadczenia? Postaram sie w najbliższym czasie to zrobić, dzieki za radę.

Wracając do skrzyni biegów, to sprawdziły się moje i wasze przypuszczenia, brak obycia i doświadczenia w płynnej zmianie biegów. Dziś miałem okazje pośmigać mniej uczęszczanymi drogami ~80 km i widzę znaczną poprawę, a napewno mogę stwierdzić że wszystkie biegi wskakują. Mam nadzieję że niebawem wyrobi się pamięć mięsniowa i opanuję tą sztukę perfekto bez chrobotów/oporów i będe mógł czerpać pełną przyjemność z jazdy kontemplując na spokojnie widoki, bo jak narazie to trzęsawka i zgrzyty zębami zwłaszcza jak zabraknie czucia w manetce :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-08-15 17:25:03 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2013-11-03 13:05:03
Posty: 845
Lokalizacja: LPU
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Sprint ST 1050
Spróbuj zmieniać biegi w ten sposób, opiszę to na przykładzie zmiany na wyższy, do dołu dochodzi jeszcze przegazówka.

jedziesz, trzymasz normalnie odkręcony gaz, zaczynasz wywierać nacisk na dźwignię zmiany biegów, podnosisz ją póki nie poczujesz oporu, teraz jednocześnie wciskasz sprzęgło i odpuszczasz gaz, bieg wskakuje, puszczasz sprzęgło, dodajesz gazu i voila :). Biegi tym sposobem wskakują dość twardo, ale zmiana biegu jest pewna i szybka, bo czas od zamknięcia do ponownego otwarcia przepustnicy jest bardzo krótki..


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-08-15 23:03:29 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2015-08-10 15:51:33
Posty: 6
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S 2007
Glenroy, dzięki za poradę tak też uczyli mnie na kulikowisku i w automobilklub polski. Staram sie wdrażać w życie z różnym skutkiem raz płynnie i niemalże bezszelestnie innym razem trochę przegazuję/zawolno itd. kwestia wprawy i obycia z moto. Chwilowo cięzko mi złapać właściwe obroty - kwestia wyczucia manetki a w tym bike'u jest bardzo czuła.
Redukcja z międzygazem narazie najgorzej, wychodzi "poprawnie" ale giną małe kotki w okolicy :). Będe ćwiczył czas pokaże.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-08-16 08:07:59 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2014-08-17 12:43:43
Posty: 1185
Lokalizacja: Przemyśl
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: R1250RS
tkila ja akurat wlalem dynagel 2000 bo to bardzo dobry plyn i nie jest tak drogi jak inne dedykowane do motocykli plyny a parametry ma bardzo dobre.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-08-16 17:20:53 
Niemowlak

Dołączył(a): 2015-07-07 17:39:40
Posty: 41
Lokalizacja: Ełk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6
tkila, znam ten ból pierwszego motocykla. Ja swoją przygodę z FZ6 zacząłem w tamtym sezonie, ale dopiero w tym roku czuje wielką frajdę z jazdy. Po prostu trzeba wyjeździć godziny i kilometry. Powodzenia


Ostatnio edytowano 2015-08-16 20:44:14 przez makr, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-08-16 18:04:17 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2013-11-03 13:05:03
Posty: 845
Lokalizacja: LPU
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Sprint ST 1050
Spoko, ja mam 4-ty sezon na karku i jeszcze potrafię się walnąć przy redukcji z przegazówką, szczególnie przed wyprzedzaniem, kiedy trzeba szybko zredukować te 2-3 biegi :).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-08-17 17:51:12 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2015-08-10 15:51:33
Posty: 6
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S 2007
Blue7 dzięki za propozition

Glenroy toś mnie pocieszył ;) Za niedługo spróbuję swoich sił na torze w Radomiu, jeśli nawet nie przećwiczę zmiany biegów (pewnie 1-2 a 3 maks) to przynajmniej złapię troche techniki pokonywania zakretów i nauczę sie prawidłowych zachowań, paczania etc. Mam nadzieję że nie będzie szlifa :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org