Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2015-08-12 22:10:51 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2013-05-13 09:28:52
Posty: 95
Lokalizacja: stolyca
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 1000
Po ostatnich problemach ze zmaną biegów w końcu się szarpnąłem i kupiłem komplet sprzęgła - tarcze, przekładki i sprężyny firmy trw lucas. Sprężyny miały być o 10% mocniejsze a po zamontowaniu okazało się że ledwo wciskam klamkę 4 palcami nie mówiąc już o 2. Pomyślałem że może to wina linki, bo już wcześniej ciężkawo chodziła, ale wymiana na nową nic nie zmieniła. Czy może te sprężyny po jakimś niedługim czasie zmiękną czy tak już zostanie, ma ktoś jakieś doświadczenia w tym temacie?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-08-12 22:10:51 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2015-08-12 22:20:40 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Sprawdź czy prawidłowo docisk założony.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-08-12 22:24:25 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2013-05-13 09:28:52
Posty: 95
Lokalizacja: stolyca
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 1000
A jak docisk może być założony nieprawidłowo? Chyba by wtedy sprzęgło w ogóle nie działało?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-08-13 11:05:36 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2013-05-13 09:28:52
Posty: 95
Lokalizacja: stolyca
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 1000
Wymieniłem połowe sprężyn na stare, jest trochę lepiej ale ciągle ciężej chodzi niż wcześniej :-\ chyba te sprężyny lucas to mają + 100% a nie 10... a docisk zdaje się że był i jest dobrze założony


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-08-14 01:53:02 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2013-05-13 09:28:52
Posty: 95
Lokalizacja: stolyca
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 1000
Cholera, faktycznie są jakieś kropki na docisku wg których trzeba go ustawić https://drive.google.com/file/d/0B6EUtdlmuu2WQzlhUnBJbnAyYlE/view?usp=docslist_api
Czy nie ustawienie zgodnie z nimi może być przyczyną ciężkiej pracy, czy jakby coś nie pasowało to sprzęgło by w ogóle nie działało?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-08-14 07:43:53 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Dokładnie, docisk musi być na znakach.
Zrzuć dekiel , wciśnij sprzęgło i zobacz jak rozsprzęgla.
Jak krzywo, to masz odpowiedź.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-08-15 00:46:37 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2013-07-31 23:23:16
Posty: 312
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 1000
Z ciekawości zapytam ile cię wyniosło kompletne sprzęgło do fzs1000?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-08-18 10:18:58 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2013-05-13 09:28:52
Posty: 95
Lokalizacja: stolyca
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 1000
Za komplet zapłaciłem 460zł, do tego linka 140zł. Z tym że linka okazała się totalnym gównem pewnie kupionym w chinach za 10zł. Po zamontowaniu nowej linki okazało się że chodzi równie ciężko, co stara a do tego ma rozciągliwy pancerz, w skutek czego skok dźwigni sprzęgła wydłużył się znacząco i praktycznie uniemożliwiał prawidłową pracę sprzęgła nawet po wymianie wszystkich nowych sprężyn na stare. Solidnie przesmarowałem więc starą linkę i okazało się że chodzi lekko i można wciskać klamkę jednym palcem :-) A nowa linka zakupiona w motoszklarni w podwarszawskich Markach, już kiedyś jak mi wyregulowali zawory w poprzednim moto to było gorzej niż przed regulacją więc opinie o nich w necie to jednak prawda! Ciekawe czy przyjmą zwrot linki...

A jeśli chodzi o zmianę położenia docisku, to nic to nie zmieniło więc te kropki to tylko chyba tak dla zasady zrobione...

Kolejna sprawa to fakt, że wymiana kompletu sprzęgła jednak nie rozwiązała moich problemów ze zmianą biegów o której już pisałem kilkukrotnie na forum :evil: ciągle redukcje przebiegają dość ciężko a do tego teraz pojawił się problem że strasznie ciężko wrzucić luz z 1 lub 2 na postoju, jak się moto jeszcze toczy to ok, ale jak się zatrzyma to nie dość że trzeba użyć dużej siły to skrzynia przeskakuje od razu z 2 na 1 albo z 1 na 2. Chyba jednak mam coś ze skrzynią nie tak :-\


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-08-23 21:14:31 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2014-02-27 00:22:58
Posty: 12
Lokalizacja: Poznań\Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 661106140
Obecne moto: Fzs 600
Po wymianie tarcz i sprężyn (też na Lucasa) u mnie też sprzęgło też chodziło przez pierwsze +/- 300km dość ciężko. Lecz po tym przebiegu wszystko raczej się ułożyło. Spróbuj może trochę pojeździć. Być może się ułoży. A jeśli chodzi o ten drugi problem to miałem\mam podobnie. Tylko, że u mnie działo się to po nagrzaniu sprzęgła. Tu masz mój temat:
viewtopic.php?f=21&t=18740

Myślę, że problemem było to, że wymieniając sprężyny i tarcze nie zmieniłem przekładek i w szybkim czasie się "skończyły". Kupiłem nowe, złożyłem, ale jak testowałem kilka razy to pękła mi linka od sprzęgła. :/ Teraz jestem na urlopie także linkę kupie w przyszłym tygodniu, złożę i dam znać co i jak.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-10-01 20:16:27 
Niemowlak

Dołączył(a): 2014-11-30 16:37:03
Posty: 27
Lokalizacja: Wodzisław Śląśki
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fz6
trzeba spuszczać olej przy wymianie tarcz? czy starczy przechylić moto? :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-03-12 12:04:50 
Niemowlak

Dołączył(a): 2014-11-30 16:37:03
Posty: 27
Lokalizacja: Wodzisław Śląśki
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fz6
Ja u siebie wymieniłem właśnie tarcze i sprężyny sprzęgła i chodzi mega twardo. Linka wyczyszczona, chodzi bez większego oporu. Macie jakieś informacje czy można kupić miekkie sprężyny, albo nie żadne +15%, ani 10%? Stary komplet sprzęgła był w normie i w sumie mam zapas w razie czego, ale nie rozwiązało to problemu twardej klamki... Ktoś już sie uporał?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org