Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2015-08-19 09:32:40 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2014-02-27 00:22:58
Posty: 12
Lokalizacja: Poznań\Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 661106140
Obecne moto: Fzs 600
Cześć,

Panowie mam mały problem ze sprzęgłem w moim Fzs. Po nagrzaniu sprzęgło robi się miękkie i klamka zachowuje się tak jakby linka nie była naciągnięta - nie wystarcza maksymalne naciśnięcie klamki. Nie wysprzęgla do końca. Po naciśnięciu moto toczy się powoli jakbym na półsprzęgle jechał mimo wciścinięcia klamki do końca. Nie można też zmieniać biegów. Jak moto chwile postoi i ostygnie wszystko wraca do normy. Dodam jeszcze, że ostatnio wymieniałem tarcze sprzęgłowe wraz ze sprężynami. Zauważyłem także, że kosz sprzęgłowy (chyba) dość głośno chodzi po nagrzaniu. Na jałowym biegu słychać takie jakby pukanie. Po naciśnięciu sprzęgła stukanie ustaje. Czy musze wymieniać cały kosz sprzęgłowy? Może coś innego może być przyczyną?

Pozdrawiam
Daniel


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-08-19 09:32:40 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2015-08-19 10:19:03 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2012-12-01 16:35:28
Posty: 377
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: dotykowy
Obecne moto: FZ1S Fazer
Na jakim oleju jeździsz? Kiedy go zmieniałeś ?
Sprzęgło jest w kąpieli olejowej więc olej to ważna kwestia w przypadku sprzęgła.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-08-19 10:40:18 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2014-02-27 00:22:58
Posty: 12
Lokalizacja: Poznań\Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 661106140
Obecne moto: Fzs 600
Olej to Motul 5100. Zmieniany na początku sezonu, jakies 4k km temu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-08-19 12:16:30 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2013-05-13 09:28:52
Posty: 95
Lokalizacja: stolyca
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 1000
Może przekładki też do wymiany i się odkształcają po rozgrzaniu. Nie były fioletowe jak rozebrałeś sprzęgło? A co do hałasu na luzie to może łożysko docisku jest luźne i hałasuje


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-08-19 12:20:00 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2014-02-27 00:22:58
Posty: 12
Lokalizacja: Poznań\Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 661106140
Obecne moto: Fzs 600
Przekładki były normalne, srebrne miałby jeszcze widoczne te dziurki. Nic niepokojącego nie zwróciło mojej uwagi, łożysko też nie. Ale rozbiorę dzisiaj i zerknę. Może coś uda się ustalić. Dziwna sprawa bo na zimnym silniku biegi wchodzą wręcz idealnie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-08-19 22:22:15 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Złe sprężyny?
Do FZS-a są dwa rodzaje.
Przy okazji sprawdź docisk czy prawidłowo założony
Oczywiście podkładka sprężynująca duża założona zgodnie z service manualem?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-08-20 11:23:45 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2014-02-27 00:22:58
Posty: 12
Lokalizacja: Poznań\Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 661106140
Obecne moto: Fzs 600
Sprzęgło składałem z manualem w ręku także na pewno jest dobrze złożone. Rozłożyłem wczoraj i rzeczywiście - przekładki się sfajczyły. Część z nich jest fioletowa. Zamówiłem już nowe z allegro łącznie z nowym olejem. Tylko teraz pytanie. Czy nowe tarcze mogły wpłynąć na to, że przekładki ze stanu srebrnego w tak krótkim czasie zrobiły się fioletowe? Co jeszcze może być przyczyną? Stary, czterotysięcznokilometrowy olej?

A co do sprężyn kupiłem z allegro niby dedykowane do mojego roczniku więc chyba są ok.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-08-21 12:48:36 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2013-05-15 10:13:55
Posty: 53
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: GSF 1250
A nie zdarzały się uślizgi sprzęgła? Tj nie do końca wyregulowana linka, dajesz gazu i ślizga się sprzęgło, potem jak złapie to rozgrzane tarcze przypalają podkładki. A "czterotysięczny olej" na pewno nie jest stary. Gdyby miał 14k to już można go uznać za stary (serwisówka przewiduje co 12k km jak pamiętam)

Aż u siebie zajrzę do sprzęgła, bo mam podobne objawy, ale tylko jak mam za sobą długie przebijanie się przez miasto, z ciągle pracującym sprzęgłem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-08-21 15:51:00 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2014-02-27 00:22:58
Posty: 12
Lokalizacja: Poznań\Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 661106140
Obecne moto: Fzs 600
Zdarzały się, ale przed wymianą tarcz i sprężyn. Teraz sytuacja wyglądała tak, że jak moto było zimne sprzęgło działało normalnie. Wraz z nagrzewaniem klamka "wpadała" coraz niżej i sprzęgło działało coraz gorzej. Tak jakby linka się luzowała. Podczas jazdy podciągałem ją tą regulacją przy klamce żeby w ogóle można było się zatrzymać. Dzisiaj wymienię te przekładki i olej. Dam znać co będzie się dalej działo. A mam jeszcze jedno pytanie:

Co może być przyczyną głośnej pracy kosza na puszczonym sprzęgle? Po naciśnięciu hałas ustaje.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-08-21 16:08:36 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Luz osiowy/promieniowy łożyska igiełkowego kosza
albo tarcze sprzęgłowe hałasują "wypustkami" o wyrobione gniazda w koszu sprzęgłowym


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-08-21 16:40:28 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2014-02-27 00:22:58
Posty: 12
Lokalizacja: Poznań\Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 661106140
Obecne moto: Fzs 600
Mógłbyś zaznaczyć o które łożysko dokładnie chodzi?

[ img ]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-08-21 22:07:17 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2014-07-29 10:56:56
Posty: 253
Lokalizacja: Wałbrzych
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fzs600 2001r
Łożysko to nr 16


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-08-21 22:35:04 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2014-02-27 00:22:58
Posty: 12
Lokalizacja: Poznań\Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 661106140
Obecne moto: Fzs 600
Cóż, sprawdziłem te luzy i wyczuwalne "na dotyk" są jedynie na tej dużej zębatce nr 17 . Lecz są bardzo minimalne - może to to jest powodem głośnej pracy kosza bo tarcze w gniazda w koszu wchodzą dość ciasno.

Ale wróćmy do tematu. Złożyłem wszystko co trzeba i mam mały problem. Po złożeniu wszystkiego do kupy sprzęgło pracuje tylko przy samym końcu i nie rozluźnia do końca tarcz. Ledwo co się odchylają od siebie. Działałoby to dobrze jakbym podciągnął linke od sprzęgła ale tam nie ma aż tak dużej regulacji. Możliwe żeby linka się rozciągnęła? Następna sprawa, że zauważyłem, że nie mam oryginalnej klamki od sprzęgła. Ale przecież wcześniej przez 2 sezony działało wszystko poprawnie...Sam już nie wiem.

pytanie jeszcze co to tego trzpienia wypychającego nr 3 - Jak głęboko on musi wchodzić w kosz sprzęgłowy? Powinien się cały schować czy wejść do połowy? U mnie schował się do momentu kiedy oring na nim wszedł do środka.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-08-21 22:42:57 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Regulacja jest w deklu osłaniającym małą zębatkę napędu, zdejmij gumowy korek.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-08-21 22:51:03 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2014-02-27 00:22:58
Posty: 12
Lokalizacja: Poznań\Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 661106140
Obecne moto: Fzs 600
Dzięki! Jutro rano zerknę i dam znać.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
Administracja forum: admin@motocykl.org