Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2015-09-28 14:57:51 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-04-24 15:00:41
Posty: 458
Lokalizacja: Ruda Śląska
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6S Blue 06
Ok, temat jak następuje :
FZ6 2008r. Kumpela połozyła na pasach moto, ślizg. Bez uderzenia w cokolwiek. Mała prędkość. Przyjechałem po nią bo ktoś musiał na tym moto wracać i w drodze powrotnej zauważyłem, że przy hamowaniu strasznie bije przód. Coś jak w aucie przy krzywych tarczach. Wiadomo, że do mechanika będzie chyba trzeba jechać, ale zastanawiam się nad przyczynami. Kumpel oponiarz twierdzi, że moto ma wyząbkowaną przednią opone. Kumpela twierdzi, że drgania były już wcześniej, więc to nie wina wypadku. Co ciekawe - czuję przy hamowaniu pulsowanie przedniej klamki hamulca.
Moja diagnoza (amatorska) - krzywa tarcza lub tarcze. Wlasnie z powodu odbijania klamki.
Moge to wyeliminować przekładając na próbę koło z mojego FZ6 2006 ale na razie zarzucam temat tutaj.

A i jeszcze coś - klocki nierównomiernie zjechane - o ile pamiętam wewnętrzne, od strony felgi, są bardziej zjechane niż zewnętrzne.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-09-28 14:57:51 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2015-09-28 15:36:56 
Moderator globalny

Dołączył(a): 2012-04-20 21:21:46
Posty: 556
Lokalizacja: WWE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Galaxy S10 :P
Obecne moto: Kocio
Klocki zawsze się nierówno wyrabiają z racji tego że tłoki masz po jednej stronie, postaw fazę na podnóżkach z prodem w górze wciśnij hebel i puść aby klocki docisnęły tarcze i zakręć kołem i zobaczysz czy jest bicie szczególnie na stronie na którą położyła moto


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-09-28 20:40:58 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2015-09-28 20:16:00
Posty: 10
Płeć: Mężczyzna
Braciak miał podobny problem i po prostu przyczyną była tarcza - można by rzec iż jakaś marketowa tandeta.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-09-28 21:58:29 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2012-09-10 12:40:16
Posty: 761
Lokalizacja: GDA.... czwarte miasto :)
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2
Siojek co Ty klepiesz? Jak tłoczki po jednej stronie :shock: W fz6 masz w każdym przednim zacisku 4 tłoczki, po 2 na stronę.
MarcinJ, jak dla mnie skoro czujesz pulsowanie na kłamce to tarcza. Musiała gdzieś uderzyć.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-09-29 08:00:07 
Moderator globalny

Dołączył(a): 2012-04-20 21:21:46
Posty: 556
Lokalizacja: WWE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Galaxy S10 :P
Obecne moto: Kocio
baxior napisał(a):
Siojek co Ty klepiesz? Jak tłoczki po jednej stronie

Sorry mój błąd zakręciłem się :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-09-30 00:56:23 
Niemowlak

Dołączył(a): 2015-06-26 12:03:38
Posty: 48
Płeć: Mężczyzna
Ja również stawiam na tarczę. Z tym że mi tłukło tak, że mało z siodła nie spadłem. I po paru metrach klamka mi się zapadała do końca. Po wymianie miód malina :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-10-01 20:37:24 
mialem podobny efekt jak autor - bicia przod/tyl przy hamowaniu - po wymianie tarcz problem zniknal.


Góra
  
 
PostNapisane: 2015-10-01 21:38:26 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-04-24 15:00:41
Posty: 458
Lokalizacja: Ruda Śląska
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6S Blue 06
Dzieki wszystkim. Przekaze info dalej.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-10-08 09:37:22 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2011-09-05 16:57:28
Posty: 908
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2 GT 2008
Krzywa ośka, krzywe tarcze, zużyta opona, zapowietrzony układ. Moje typy które trzeba wyeliminować.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-10-15 09:26:15 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2013-11-30 22:25:32
Posty: 5
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fz6-s
Witam.
Miałem ten sam problem.
Kiedy kupiłem moto drgania już były. Teorie były różne ale pożyczyłem czujnik zegarowy i sprawdziłem bicie tarcz. Oczywiście jedna krzywa.
Po wymianie kompletu wszystko wróciło do normy. Przełóż koło lub sprawdź czujnikiem i wszystko będzie jasne.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-10-20 15:19:48 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-04-24 15:00:41
Posty: 458
Lokalizacja: Ruda Śląska
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6S Blue 06
Koło było dziś u znajomego oponiarza motocyklisty. Stwierdził, że :
1. Opona wyząbkowana
2. Każda tarcza ma minimalne bicie by rozszerzać klocki hamulcowe... (jakoś mi się w to nie chce wierzyć)

Jak zalozylem kolo z powrotem i zakręciłem to nieuzbrojonym okiem widzę, że prawa tarcza w pewnym momencie obrotu ma bicie (rant widać jak idzie w bok) podczas, gdy lewa tarcza trzyma cały czas linię.

Przerzucę opony z mojego do jej moto by wyeliminować kwestię opony. Co ciekawe - przy przykręcaniu ośki też czułem jakby obrót klucza w pewnym miejscu był trochę z większym oporem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-10-29 20:08:19 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2015-10-29 19:53:51
Posty: 7
Płeć: Mężczyzna
MarcinJ napisał(a):
Koło było dziś u znajomego oponiarza motocyklisty. Stwierdził, że :
2. Każda tarcza ma minimalne bicie by rozszerzać klocki hamulcowe... (jakoś mi się w to nie chce wierzyć)

Oponiarz-wulkanizator to nie jest mechanik i się nie zna, co zresztą widać po głoszonych przez niego tezach. Tarcza nie powinna mieć bicia a już na pewno nie ma za zadanie "rozszerzać klocki" - co to w ogóle znaczy? Chodzi o ich odskakiwanie?
Idź do (porządnego) mechanika...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-10-29 21:56:22 
Niemowlak

Dołączył(a): 2015-06-26 12:03:38
Posty: 48
Płeć: Mężczyzna
Gorszej bzdury dawno nie słyszałem. Zastanów się, po jaką cholerę klocki mają się chować dzięki biciu tarczy? Bo efektem tego jest miękka i zapadająca się klamka hamulca. Zaprawdę potrzebna funkcja :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-10-29 21:58:59 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-04-24 15:00:41
Posty: 458
Lokalizacja: Ruda Śląska
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6S Blue 06
Też się uśmiałem w duchu z tej teorii ale mimo wszystko wolałem zapytać - czasem człowiek może się czegoś nauczyć.
Będę powoli informował o postępach, choć to długo potrwa - strasznie mało czasu na dłubanie przy moto.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-10-30 01:28:54 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2014-12-18 22:28:32
Posty: 502
Płeć: Mężczyzna
U mnie też drgało przy hamowaniu, opona była w stanie tragicznym.

Ściągnąłem koło, z desek zbiłem konstrukcję do zawieszenia koła na ośce, zakręciłem i już było wszystko jasne, do tego wystarczy ołówek albo kawałek patyczka po lodzie :) Jak mi gościu przysłał tarcze, które oczywiście miały być prościutkie, to w ten sam sposób sprawdziłem bez zakładania do moto i wyszło, że jedna krzywa, drugi komplet był już prosty i po założeniu na moto OK! Żadna filozofia, można się obyć bez laserów :D i specjalistycznej wiedzy mechaników, którzy najlepiej to by wymienili cały przód.

PS. specjalistą nie jestem ale w ten sposób zawsze wyjdzie, że tarcza ma bicie, to w końcu tarcze pływające :) ale jak jedna tarcza będzie miała wyraźnie większe bicie to też wszystko jasne.

PS2. druga metoda chałupnicza aby to sprawdzić to zdjąć jedną tarczę lub zacisk, pomiędzy klocki włożyć kawałek drewna (umocować, żeby nie wypadł) i też się dojdzie co i która tarcza. Oczywiście nie hamować z 200 km/h :P

PS3. śruby tarczy są na kleju, jeśli fabryczny to nie ma problemu, jeśli jakiś kretyn już to robił to być może za mocno dokręcił, albo dał na czerwony, jeśli śruba nie daje się odkręcić to nie próbować dalej bo będzie problem, należy wtedy podgrzać i dopiero.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org