Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2016-01-27 17:14:09 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2014-11-22 23:18:55
Posty: 2
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6N S2
Witam wszystkich,

Szperałem po forum, ale nie znalazłem rozwiązania problemu, otóż:

Niedawno kupiłem LEDy jak na obrazku i chciałbym je podłączyć do przedniej lampy (inspiracja z przypadkowego filmiku na yt: https://www.youtube.com/watch?v=YYzKulPo98M).
Do żarówki H4 dochodzą 3 przewody: czarny, żółty i zielony. Czy jak podłączę czarny przewód z LED do czarnego przy lampie i czerwony do żółtego, to będzie ok?

LwG


Załączniki:
led.jpg [75.9 KiB]
Pobrane 617 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-01-27 17:14:09 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2016-01-27 20:27:49 
Niemowlak

Dołączył(a): 2015-12-28 13:05:30
Posty: 25
Lokalizacja: Dębno
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZ6N
Oznaczenie czerwony lub czarny to przeważnie prąd natomiast żółty i zielony to uziemienie :P
ja bym podłączył czerwony (od moto) do czarnego (od LED) a czerwony (od LED) do zielonego (od moto) :P
A jeśli nic to odwrotnie podłączyć ;)
Nie pamiętam już jak to robiłem u mnie w poprzednim motocyklu gdy zakładałem ringi z LED'ów ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-01-27 20:44:52 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2015-10-06 21:03:43
Posty: 59
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: YAMAHA FZ6 FAZER
a nie łatwiej podpiąć pod postojówki?? 2 kabelki i po problemie. Jeśli chodzi o h4 masz trzy kabelki bo masz + do światła mijania, + do drogowego i masę.Podepnij pod czarny (masa) i szukaj drugiego. Prąd będzie na jednym przewodzie jeśli masz wyłączone światła drogowe (długie)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-01-27 21:12:56 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2012-01-29 15:38:22
Posty: 1298
Lokalizacja: Szprotawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FJR 1300
zrób jak "kifiu" a efekt końcowy zaprezentuj nam na forum, z chęcią zobaczyłbym jak to świeci w nocy bo w dzień szału nie robi


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-01-27 21:18:52 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2012-09-10 12:40:16
Posty: 761
Lokalizacja: GDA.... czwarte miasto :)
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2
No i jeśli to ma być do jazdy dziennej to dla mnie kicha totalna, obniżysz poważnie swoje bezpieczeństwo na drodze.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-01-28 09:02:39 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 4025
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
jak coś, serwisówka nie gryzie, nie bodzie, oswojona jest...., poniżej masz opis i screena. przetłumaczę ci.

czarny kabel w moto - minus/uziemienie
zielony kabel w moto - +12V na światła krótkie
zółty kabel w moto - +12V na światła długie.

czarny kabel z ledów podpinasz do czarnego z moto
czerwony kabel z ledów podpinasz do zielonego jak paski mają się świecić z krótkimi lub co żółtego jeśli mają się świecić z długimi.

ale najlepiej to podpinasz całość pod pozycyjne. a jak nie świecą paski, to zamieniasz miejscami kable (polaryzacja) i zaświecą. a czemu pod pozycyjne?Jak włączasz długie, to wyłączają się krótkie (jedyny moment gdy świecą się jedne i drugie to jak naciskasz przycisk do mrygania). a mi osobiście najbardziej brakuje doświetlenia tuż przed kołem jak jadę na długich po dziurawej drodze i wtedy najbardziej bym potrzebował takich świateł.


jak zamontujesz daj znać jak to wygląda oraz gdzie je kupiłeś. jak już pisałem nocą brakuje mi oświetlenia tuż przed kołem na długich, więc pokaż jak świecą nocą to może też sobie takie zamontuję i pod długie podepnę.

no i obiecana strona z serwisówki
Załącznik:
okablowanie.png [157.55 KiB]
Pobrane 573 razy


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-01-28 15:14:11 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2015-10-06 21:03:43
Posty: 59
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: YAMAHA FZ6 FAZER
W sumie to zastanawiam się nad jedną rzeczą. Jaki sens ma podpinanie ledów skoro światła mijania i tak ciągle są włączone. Jeśli chodzi o poprawę widoczności moto to ok, natomiast ze strony prawnej takie ledy będą traktowane jako światła dzienne, a te powinny wyłączać się po włączeniu świateł mijania (nie mogą świecić równocześnie). Będzie problem na przeglądach i upierdliwy Pan Policjant może również się do tego przyczepić.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-01-28 18:15:15 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2014-11-22 23:18:55
Posty: 2
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6N S2
Dziękuję za zainteresowanie się tematem i cenne porady. Celem montażu taśm LEDowych miała być poprawa widoczności w ciągu dnia, jak również doświetlenie w nocy.
Pytałem o podłączenie do świateł mijania, gdyż tak podłączył je autor filmiku: "Can't remember, but lights are connected straigt to the wires of front light. So take the original headlight away and look the wires. Not that bad job to do :)".
Finalnie, po komentarzu "misiakw" zdecydowałem się na podpięcie do świateł pozycyjnych. Ponadto, gdybym podpiął taśmy do świateł mijania, aby sprawdzić efekt musiałbym uruchomić silnik, co w przypadku trzymania motocykla w pokoju nie jest najlepszym pomysłem.

LEDY kupiłem na ebay'u: http://www.ebay.com/itm/2pcs-14cm-12V-LED-COB-Car-Auto-DRL-Driving-Daytime-Running-Lamp-Fog-Light-White-/131522096309?hash=item1e9f53ecb5&vxp=mtr. Wysyłka jest darmowa, jednak czekałem na nie ok 4-5 tyg. Za towar nie pobierane jest cło.

Światło LEDów jest białe. Nie wiem dlaczego na zdjęciach wydaje się niebieskie. Muszę przyznać, że dość mocno świeci. Być może jest to efekt małego pomieszczenia.

Co do rozporządzenia ministra infrastruktury w sprawie muszę się jeszcze dokształcić. Na razie jedynie przeglądałem tę ustawę i podejrzewam, że mogę mieć przez to problemy.

Jeszcze raz dzięki za zainteresowanie tematem,
LwG


Załączniki:
20160128_164833.jpg [1017.9 KiB]
Pobrane 585 razy
20160128_164823.jpg [1.26 MiB]
Pobrane 530 razy
20160128_164811.jpg [931.56 KiB]
Pobrane 506 razy
20160128_155315.jpg [1.11 MiB]
Pobrane 467 razy
20160128_155302.jpg [1.22 MiB]
Pobrane 521 razy
20160128_155226.jpg [1.21 MiB]
Pobrane 516 razy
20160128_155200.jpg [1.15 MiB]
Pobrane 529 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-01-29 09:40:23 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 4025
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
fajny efekt, musze o nim pomyśleć - z tym ze tak jak mówiłem ja chciałbym podpiąć je pod długie, do tego z dodatkowym wyłącznikiem żeby mi się diagnosta nie czepiał.

kifiu napisał(a):
natomiast ze strony prawnej takie ledy będą traktowane jako światła dzienne

to że coś jest takim ledem nie znaczy że będzie proawnie traktowane jako światło dzienne. światłem dziennym będzie gdy ty będziesz tłumaczył że to dzienne, gdy spełni wymagania wyłączania razem z drogowymi, wymagania odnośnie położenia i, co najważniejsze, gdy bedzie miało homologację jako światła dzienne. a tak to są to twoje własne światelka, twój pomysł. półki nie mają homologacji (a nie mają) zgodnie z prawem uzywać ich na drodze nie możesz, i to może być powodem problemów na stacji diagnostycznej lub podczas kontroli drogowej. dla tego ja u siebie myślałbym o dodatkowym włączniku - bo generalnie możesz sobie z pojazdy zrobić choinkę, półki świecisz nią na drogach niepublicznych, pod domem itp a na drogach publicznych nie korzystasz to jest luz. a jak policjant sie przczepi przy kontroli to szybko "naprawiasz usterkę" wyłączając ją, i kończy się na mandacie.

tak swoją drogą minusem podłączenia pod pozycyjne jest to że jak byś zostawiał moto po ciemku poza terenem zabudowanym to musisz zostawić na świecących pozycyjnych, i bez wyłącznika te światła też bedą świecić... ale na chwilę obecna bardziej pomogło by mi to, bo ani razu nie musiałem tak zostawiać, za to zdarzyło się że za mocno przekręciłe kluczyk i aku bliskie padnięcia, a tak to bym zauwarzył.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-01-29 13:21:51 
Moderator globalny

Dołączył(a): 2012-11-17 12:48:12
Posty: 478
Lokalizacja: Warszawa/ WZW
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 792076895
Obecne moto: Tcat
nie prościej wpiąć w instalację prosty włącznik? wtedy będziesz mógł to wyłączyć kiedy tylko zajdzie taka potrzeba :)
Kolejna sprawa - światło jest mocno rozproszone - możesz mieć problemy z policją - nie będzie to razić jadących z przeciwka?
Sam zastanawiam się nad ledami jako dodatkowym oświetleniem ale takimi które są jako halogeny z możliwością włączenia/ wyłączenia kiedy są mi potrzebne a nie żeby świeciły cały czas np z pozycyjnymi...
Ja zastanawiam się nad takimi (plus włącznik :) )
http://allegro.pl/led-halogen-lightbar- ... 43683.html


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org