Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Co to jest???
PostNapisane: 2015-12-30 00:29:25 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2015-12-05 23:27:58
Posty: 11
Lokalizacja: Myślibórz k. Jawora
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 2001
witam

kupiłem niedawno fazerka 600 z 2001r. w mega ładnym stanie za śmieszne pieniądze, z małą wadą - ma bardzo niewielki wyciek z okolicy lewego dekla (od strony łańcucha), a że nie lubię jeździć niepewnym moto, ściągnąłem dekiel, żeby wszystko mniej więcej wyczyścić i zlokalizować skąd cieknie, przypuszczam, że któryś z simeringów przepuszcza, ewentualnie uszczelka miski, ale stawiam raczej na simering.

Po wstępnych oględzinach zauważyłem, że wałek zębatki zdawczej ładnie jest osadzony, po zdjęciu zębatki czysty i suchy, ładnie i płynnie się obraca, natomiast po zdjęciu tego białego plastikowego docisku na wałku zmiany biegów zauważyłem, że ma on delikatne luzy na boki - może z 1mm (przy końcu wałka), drugi wałek (chyba od sprzęgła) też ma niewielkie luzy, choć trochę mniejsze - podejrzewam, że któryś z tych simeringów przepuszcza olej lub oba na raz i konieczna będzie ich wymiana (jeszcze tego nie robiłem, ale to chyba nie jest jakaś czarna magia)

.... ale temat dotyczy zupełnie czegoś innego, mianowicie - ten wałek znajdujący się po lewej stronie zębatki zdawczej, od sprzęgła - on nie jest na stałe w środku silnika zamocowany, tzn. można go wysuwać swobodnie i wsuwać z powrotem - to jest normalne??
ja go do końca nie wyjmowałem z obawy, że coś w środku się schrzani i już nie uda mi się z powrotem wsunąć na miejsce, ale zastanawia mnie czy wszystko jest z nim w porządku.
Warto dodać, że przed zakupem zrobiłem oczywiście jazdę testową i moto szło jak złe, bardzo ładnie i płynnie wszystko pracowało.

drugie pytanie - z lewej strony zadupka znajduje się biała kostka elektryczna z czarnym kabelkiem (jakby zamykał jakiś obwód) i zamontowanym do niej 1 kluczykiem - sporo krótszym niż oryginalny stacyjki i kanapy - wiecie co to za kluczyk??? - poniżej fotka


Załączniki:
kluczyk.jpg [579.2 KiB]
Pobrane 710 razy
Komentarz: po wstępnym wyczyszczeniu
prawie czyste.jpg [462.44 KiB]
Pobrane 701 razy
Komentarz: a to wnętrze dekla po wstępnym "mechanicznym" oczyszczeniu z tej oleistej mazi z kamieniami
2syf.jpg [486.22 KiB]
Pobrane 680 razy
Komentarz: taki oto syf zobaczyłem po demontażu dekla
1syf.jpg [478.8 KiB]
Pobrane 691 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Co to jest???
PostNapisane: 2015-12-30 00:29:25 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2016-01-01 15:29:20 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2015-12-05 23:27:58
Posty: 11
Lokalizacja: Myślibórz k. Jawora
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 2001
koledzy to może inne pytanie: za co odpowiada i od czego jest ten wałek znajdujący się z lewej strony zębatki zdawczej (od sprzęgła). pytam bo nie wiem czy on może, czy ma prawo tak "luźno" być osadzony w simeringu, można go wsuwać i wysuwać swobodnie


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-01-01 19:00:40 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2013-11-03 13:05:03
Posty: 845
Lokalizacja: LPU
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Sprint ST 1050
Patrząc po deklu, mi to wygląda bardziej na to, że poprzedni właściciel smarował łańcuch olejem przekładniowym, ten chlapał sobie na dekiel i po nim ściekał :). Moim zdaniem to bardzo dobra metoda na smarowanie łańcucha, fakt że trzeba robić to trochę częściej, ale nie robi takiego syfu jak smar, ja ostatni sezon przejeździłem smarując łańcuch głównie uwaga...WD-40, co prawda trzeba go psiknąć co tych 200-300km, mi tam bez różnicy bo zawsze co tyle smarowałem i uprzedzając kolejne pytanie, nie...WD nie szkodzi oringom ;), nie robi też syfu i bardzo dobrze sprawdza się w tej roli, napęd pracował mi ciszej niż na smarze S-100, Motula czy taniej ale nie ustępującej im pod żadnym względzie Carramby :).

A ten wałek jest luźno i można go sobie tak wsuwać i wysuwać, ale nie wiem jaką rolę ma on do spełnienia.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-01-01 22:52:24 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2012-12-01 16:35:28
Posty: 377
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: dotykowy
Obecne moto: FZ1S Fazer
Ten wałek jest od sprzęgła. w deklu jest ślimak który go wciska jak pociągamy za klamkę sprzęgła. To tak najbardziej ogólnie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-01-01 23:40:18 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2013-09-20 23:52:21
Posty: 82
Lokalizacja: Płońsk
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 665826261
Obecne moto: FZS 1000
Z tego co wiem to WD-40 nie smaruje


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-01-02 01:20:34 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2013-11-03 13:05:03
Posty: 845
Lokalizacja: LPU
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Sprint ST 1050
zakrzes napisał(a):
Z tego co wiem to WD-40 nie smaruje

Ta?
Cytuj:
WD-40 – środek w sprayu o działaniu smarującym i wypierającym wodę, o dużej zdolności do penetrowania szczelin.

Składnikiem o długotrwałym działaniu jest nielotny, lepki olej, który pozostaje na powierzchni, zapewniając smarowanie i ochronę przed wilgocią. Jest on rozcieńczony przez lotny węglowodór celem otrzymania cieczy o małej lepkości, która może być używana do spryskiwania i w ten sposób dostać się w szczeliny mechanizmu. Lotny węglowodór następnie odparowuje, pozostawiając sam olej. Materiał napędowy (pierwotnie był to lekki węglowodór; obecnie dwutlenek węgla) zapewnia ciśnienie gazu wewnątrz pojemnika i wymusza wytrysk cieczy przez dyszę spryskiwacza, a następnie rozprasza się samoistnie w powietrzu.

Przykładowe zastosowania to: smarowanie i rozluźnianie połączeń i zawiasów, usuwanie zabrudzeń, wykręcanie zablokowanych śrub i wkrętów oraz zapobieganie korozji. Produkt może być także przydatny w usuwaniu wilgoci.


Kurde, nawet producent okłamuje nas w przeznaczeniu swojego środka ;).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-01-02 10:51:39 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2015-11-04 22:28:46
Posty: 226
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz6 s2
glenroy
Masz jeszcze jakieś ciekawe zastosowania środków/przedmiotów dostępnych w garażu które mogą zastąpić jakże drogie środki dedykowane do konserwacji motocykli? :lol: Nie mam zamiaru tłumaczyć dlaczego NIE stosuje się Wd-40 jako smaru do łańcucha,przokonasz się o tym sam :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-01-02 13:40:55 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2015-12-05 23:27:58
Posty: 11
Lokalizacja: Myślibórz k. Jawora
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 2001
koledzy a czy znacie może wymiar simeringu, w którym osadzony jest ten wałek od sprzęgła, bo trochę z tego co widzę poci się, więc jak już mam moto rozebrane, od razu bym go wymienił (ewentualnie jeszcze rozmiar simeringu przy wałku zmiany biegów), będę wdzięczny


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-01-02 14:16:59 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2015-11-04 22:28:46
Posty: 226
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz6 s2
peyo

Simmering wałka zmiany biegów rozmiar 12x22x5 nr części Yamaha 931021232100

Simmering wałka sprzęgła nr części 931021521200 wymiarów nie znalazłem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-01-02 17:30:11 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2368
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: MT-10 SP
Danielek. napisał(a):
Nie mam zamiaru tłumaczyć dlaczego NIE stosuje się Wd-40 jako smaru do łańcucha,przokonasz się o tym sam :D



Jak dostanie łańcuchem w plecy to będzie wiedział przynajmniej dlaczego :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-01-02 17:31:06 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2015-12-05 23:27:58
Posty: 11
Lokalizacja: Myślibórz k. Jawora
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 2001
dzięki Danielek

konkretnie chodzi mi o simeringi zaznaczone na zdjęciu:


Załączniki:
simeringi.jpg [195.73 KiB]
Pobrane 529 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-01-02 17:44:37 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2013-09-20 23:52:21
Posty: 82
Lokalizacja: Płońsk
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 665826261
Obecne moto: FZS 1000
To jest fajna stronka z numerami części, a po numerze może znajdziesz wymiary

https://www.motorcyclespareparts.eu


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-01-02 23:11:42 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2015-12-05 23:27:58
Posty: 11
Lokalizacja: Myślibórz k. Jawora
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 2001
simmering wałka sprzęgła to chyba będzie część o nr seryjnym: 931021521200, a wymiary to 8.0X21X5.5, choć mogę się myli ale tak mi wynika ze stronki:
https://translate.google.pl/translate?hl=pl&sl=en&u=https://www.motorcyclespareparts.eu/yamaha-parts/motorcycles/yzf600r-thundercat-1996/clutch-343636/931090805800-seal-push-rod-8-0x21x5-5.aspx&prev=search


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-01-02 23:43:57 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2015-11-04 22:28:46
Posty: 226
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz6 s2
Tutaj masz lepszą stronkę https://yamaha-czesci.pl/wyszukiwarka/fiszki/Motorcycle

peyo Nie zauważyłem że masz Fazera z 01r nr części które wcześniej pisałem były do S2 z 07.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-01-17 19:51:31 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2015-12-05 23:27:58
Posty: 11
Lokalizacja: Myślibórz k. Jawora
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 2001
panowie a mam jeszcze jedno pytanie, jak wyjmę już simering od wałka popychacza sprzęgła, nie poleje mi się olej??? jutro mam dostać oryginalny simering. Przy wymianie będę sam, więc nie mam jak za bardzo przechylić motocykla, stoi sobie pokornie na centralce. Lepiej przed wymianą spuścić olej (zalany już mam nowy), czy raczej nie chluśnie na mnie aż tak mocno??? wiecie może jak to wygląda?

i jak sytuacja z chluśnięciem olejem ma się gdybym zdecydował się jeszcze na wymianę simeringu przy wałku zmiany biegów? ... niby nie cieknie po rozgrzaniu moto, ale jest lekki luz na wałku, a skoro już mam boczek zdjęty...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org