Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2011-04-11 20:39:19 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2010-02-13 23:23:01
Posty: 71
Lokalizacja: Inowrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1 S
Witam

Czy byłby ktoś w stanie pomierzyć napięcia w kostce regulatora w fz6?

Ostatnimi czasy spotykają mnie niemiłe niespodzianki. Moto po krótkim leżakowaniu w garażu nie chce odpalić. Bez względu jaką trasę przejadę spotyka mnie przy następnym odpalaniu niespodzianka... Pomierzyłem napięcia i prądy, tylko nie wiem jakie powinny być "oryginalnie". Akumulatora podczas postoju nic nie rozładowuje, choć on sam jest na cenzurowanym. Moim błędem było nie wyjęcie go na zimę, choć poprzednią przetrwał bez najmniejszych problemów. W związku z tym mam małą prośbę, czy ktoś zaopatrzony w woltomierz, czy tzw "multimetr" mógłby pomierzyć napięcia w kostce regulatora napięcia? Interesowały by mnie pomiary na jałowych obrotach przy zapalonych światłach drogowych oraz mijania.

W kostce jest 5 przewodów trzy białe czarny i czerwony, do kostki można dostać się z lewej strony motocykla, nie demontując żadnych części. proszę o pomiary :
-czarny/czerwony zakres DC tzw. napięcie łądowania
-biały1/biały2 zakres AC
-biały2/biały3 zakres AC
-biały3/biały1 zakres AC
-biały1/czarny zakres AC
-biały2/czarny zakres AC
-biały3/czarny zakres AC

z góry dziękuję za pomoc
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-04-11 20:39:19 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2011-04-11 20:43:32 
Legenda forum

Dołączył(a): 2008-04-10 22:54:31
Posty: 4037
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Czarny
Obecne moto: YZF 600R
Na moje to najpierw zweryfikuj aku bo to zapewne on padl.Sprawdz napiecie na aku pod obciazeniem np wlaczone swiatla, zaplon i zobacz ile masz V na klemach.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-04-11 20:58:43 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2010-02-13 23:23:01
Posty: 71
Lokalizacja: Inowrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1 S
też obstawiam aku, bo pod obciążeniem nie ma sie czym chwalić, przysiada. Ale chciałbym mieć pewność nim polecę do sklepu. W końcu akumulator będzie miał 6 lat. Tylko nawet gdy jest on nie pierwszej świeżości regulator napięcia powinien trzymać swoje. Chce wiedzieć ile to będzie na jałowych obrotach, ksiązki podają przy 5k. akumulator ładował się około 12h niecałym 1 Amperem wsadziłem go dzisiaj do moto, kręcił dobrze, lecz na zapalonych światłach przysiada do okolic 12V ( 11,5-12,5) pytanie czy to regulator czy akumulator, czy może jeszcze cośinnego


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-04-11 22:30:54 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Sprawdź oporności uzwojeń, te trzy białe/żółte ( w zależności od motocykla ) przewody idące z alternatora do regulatora napięcia.W książce są podane, jeśli będą w miarę podobne to jest okej, ale jeśli będzie miał 0,5 i 0,8 i 0 tzn że jedno uzwojenie jest trafione.

Dalej jeśli uzwojenia są dobre sprawdź napięcie na aqu . Jeśli nie jesteś pewny swojego pożycz od jakiegoś kompana, wiem że w fz6 łatwo się aqu nie wyjmuje i jest to upierdliwe ale metoda podmianki czasem czyni cuda.

Przy okazji sprawdź na zgaszonym pobór prądu bo może masz jakiegoś skrzata w instalacji. :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-04-14 16:31:46 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2010-02-13 23:23:01
Posty: 71
Lokalizacja: Inowrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1 S
przepraszam za nieobecność, ale mam lekki brak czasu.

Nie jestem w stanie zmierzyć tak małych rezystancji, ale również czytałem o tym w książce. Uzwojenia są dobre ponieważ na wszystkich występuje takie samo napięcie i taki sam spadek napięcia, pytanie brzmi ile to napięcie powinno wynosić. Prądu nic nie "kradnie", od tego zacząłem sprawdzać. Obstawiam że to akumulator, zobaczę czy zakręci po tygodniowym nieużywaniu i co się będzie działo z napięciem. Szkoda że nikt nie podał poprawnych wartości, bo nie ma tego w książce.

pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-02-13 15:44:13 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2015-11-04 22:28:46
Posty: 226
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz6 s2
Witajcie,zmierzyłem dziś ładownie na klemach aku które wynosi na biegu jałowym 12,5V przy ok 5 tys/obr 13,7 wydaje mi się że jest zbyt niskie...Rezystancja uzwojeń wynosi na wszystkich trzech 0,8 więc wygląda na to że jest wszystko ok.
Jak to wygląda u Was?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-02-13 16:11:32 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Sprawdź napięcie zmienne na fazach alternator VAC , ile ma na jałowych każda faza i ile na np 5 tys obr i do ilu maksymalnie dochodzi. Możesz mierzyć na wtyczce przed regulatorem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-02-13 16:38:07 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2015-11-04 22:28:46
Posty: 226
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz6 s2
Wojt@s jakie wartości powinny być prawidłowe?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-02-13 16:40:19 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Zmierz najpierw .
Podaj wartości z obrotów jałowych, później przy 5 tys obr, później od którego momentu jest już maks i nie rośnie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-02-13 16:54:08 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2015-11-04 22:28:46
Posty: 226
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz6 s2
Na każdej z 3 faz napięcie rośnie do ~20 V i przestaje przy ok 2500 obr/min


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-02-13 18:11:38 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2015-02-03 15:21:32
Posty: 131
Lokalizacja: Podlasie
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ninja 1000SX 2021
Powinno rosnac do okolo 50V (AC oczywiscie) przy 5k rpm., na kazdej fazie. Wypadaloby zerknac na stator.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-02-13 20:28:34 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Alternator śmietnik, jeśli VAC jest tylko 20V maks.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-02-13 20:37:08 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2013-11-03 13:05:03
Posty: 845
Lokalizacja: LPU
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Sprint ST 1050
t1studiospl napisał(a):
Powinno rosnac do okolo 50V (AC oczywiscie) przy 5k rpm., na kazdej fazie. Wypadaloby zerknac na stator.


Mało, prawidłowo powinno być 60-90VAC.

3 Rzeczy:
1. Pomiar napięcia ładowania na zaciskach aku, oczywiście miernik ustawiony na pomiar VDC, pod obciążeniem powinno być 13.8-14V albo 14-14.8V bez obciążenia - mówiąc obciążenie mam tutaj na myśli np. światła.

2. Pomiar rezystancji uzwojeń.
Miernik na omomomierz, jedna sonda do masy, drugą dotykamy po kolei wyprowadzeń każdej fazy z alternatora, rezystancja powinna być nieskończenie duża, każda upłynność świadczy o przebiciu uzwojenia do masy i w efekcie jego usterce. Dobrze jest zrobić pomiar na zimnym i ciepłym silniku.

3. Pomiar napięć międzyfazowych.
Miernik na pomiar VAC, i mierzymy napięcie międzyfazowe na wyprowadzeniach 1-2, 2-3, 1-3, na każdym powinna być taka sama wartość, w zakresie 60-90VAC przy 5kRPM czy ile tam mówi serwisówka, ale w FZ/FZS jest bodajże właśnie 5000 rpm.
Warto zrobić też pomiar wpinając w mierzoną parę zwykłą 100W żarówkę, pozwoli to sprawdzić, czy uzwojenia nie dostają przebicia pod obciążeniem.

Jeżeli punkt 2/3 będzie ok, możemy się skupić na regulatorze napięcia, jeżeli punkt 1 też będzie ok, to do wywalenia jest aku :).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-02-13 21:02:57 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2015-02-03 15:21:32
Posty: 131
Lokalizacja: Podlasie
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ninja 1000SX 2021
glenroy napisał(a):
t1studiospl napisał(a):
Powinno rosnac do okolo 50V (AC oczywiscie) przy 5k rpm., na kazdej fazie. Wypadaloby zerknac na stator.


Mało, prawidłowo powinno być 60-90VAC.



Mialo byc 80 (musze opanowac numpada;))
Tez polecam podlaczanie zarowki jako zrodlo obciazenia, znaczaco ulatwia diagnoze uszkodzen.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-02-13 22:33:51 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2015-11-04 22:28:46
Posty: 226
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz6 s2
Po naładowaniu aku ładowanie przy włączonych światłach + H4 w mijania wróciło do 13,9 V więc chyba jednak wszystko jest tak jak być powinno ?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot]


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
Administracja forum: admin@motocykl.org