Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2016-03-31 12:01:34 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2012-05-12 15:12:50
Posty: 10
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 2002
Cześć,

Mam znowu problem z tylnym bloczkiem hamulcowym w moim FZS 600 i nie chce mi się po raz kolejny wymieniać uszczelek. Zbyt dużo zachodu. Chciałbym kupić nowy/używany zacisk, ale ciężko dostać tą część. Za to dość sporo w nie za dużej cenie jest bloczków hamulcowych z FZ6.

Ktoś może próbował założyć zacisk z FZ6 do FZS 600? Wiem, że po niewielkiej przeróbce da się założyć bloczek z FZS 1000 do FZS 600, ale to też jest ciężko dostać.

Pozdrawiam
Wolf


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-03-31 12:01:34 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2016-03-31 12:08:33 
Honorowy członek ;)

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1606
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
A co z tym bloczkiem/tłoczkiem?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-03-31 12:12:10 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2012-05-12 15:12:50
Posty: 10
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 2002
Tłoczki się blokują. Więc albo same uszczelki, albo uszczelki + tłoczki do wymiany. Już raz to robiłem i mam ciekawsze rzeczy do roboty.

Wolę wymienić cały hamulec. Problem w tym, że do FZS 600 ciężko dostać w sensownym stanie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-03-31 12:22:38 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2011-09-07 17:54:43
Posty: 697
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Street Triple 675
W CBR F4 robiłem ostatnio cały przód. Na 1 zacisku miałem OK (profilaktyczne czyszczenie i smarowanie), a na drugim 3 na 4 tłoczki były zblokowane. Czyszczenie, rozruszanie i nasmarowanie - może godzinka roboty. Koszty - 10 zł za smar miedziowy (którego zostało jeszcze ho ho) + kąsek drobnego papieru ściernego, który był u mnie na stanie.
Jest sens nie poświęcić godzinki, a wydać grubą kasę na nowy zacisk? A jeśli kupisz używkę to wiesz w jakim będzie stanie? Może za tydzień tłoczki się zblokują?
Tłoczki po czyszczeniu:
Załącznik:
zacisk.jpg [52.76 KiB]
Pobrane 489 razy


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-03-31 12:39:27 
Honorowy członek ;)

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1606
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
Co znaczy się blokują? Hamulec trzyma? czy nie hamuje?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-03-31 13:12:11 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2011-09-07 17:54:43
Posty: 697
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Street Triple 675
tuzmen napisał(a):
Co znaczy się blokują? Hamulec trzyma? czy nie hamuje?


Trzyma - tłoczki wychodzą i nie wracają. Klocek mocno ociera o tarczę i koło ciężko chodzi... albo wcale nie chodzi w skrajnych przypadkach:)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-03-31 13:52:14 
Honorowy członek ;)

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1606
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
No tak, tłoczek powinien dać się wcisnąć palcami, jeśli się nie da znaczy że coś jest nie tak i trzeba sprawdzić co.
Jasne że kupienie nowego zacisku to droga na skróty, dużo jest ofert(kiedyś szukałem do CBR) więc jest to jakaś metoda.

Ja tłoczki wciskam na pastę do tłoczków. Przerabiałem już smary ale zawsze powodowały szybkie zapiekanie z powodu zbierania pyłu ze ścieranych klocków


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-03-31 14:02:16 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2014-12-18 22:28:32
Posty: 502
Płeć: Mężczyzna
Hehe, tłoczków się nie smaruje smarem tylko płynem hamulcowym i to tyle.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-04-01 09:43:52 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2013-08-10 19:56:21
Posty: 81
Lokalizacja: WZ
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600
bierny napisał(a):
Trzyma - tłoczki wychodzą i nie wracają.


A syf z rowków cały usunąłeś przed włożeniem nowej uszczelki? Bo może uszczelka jest z tłoczkiem na wcisk i rant uszczelki się wywija klinując tłoczek?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-04-01 09:49:37 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2011-09-07 17:54:43
Posty: 697
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Street Triple 675
baart napisał(a):
bierny napisał(a):
Trzyma - tłoczki wychodzą i nie wracają.


A syf z rowków cały usunąłeś przed włożeniem nowej uszczelki? Bo może uszczelka jest z tłoczkiem na wcisk i rant uszczelki się wywija klinując tłoczek?


Wszystko zrobione jak należy :) 1 palcem można było wepchać tłoczek... robiłem tak kilka jak nie kilkanaście razy dla sprawdzenia.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-04-02 22:12:37 
Niemowlak

Dołączył(a): 2016-01-23 13:04:54
Posty: 17
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 1999
https://www.youtube.com/watch?v=dcDlvfBRNTc proszę, dziękuję


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-04-05 14:16:43 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2012-05-12 15:12:50
Posty: 10
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 2002
Dzięki wszystkim za udział w dyskusji szkoda, że nikt nie odpowiedział mi na moje pytanie: czy zacisk z FZ6 da się zamontować do FZS600.

Tłoczki nie chcą się wcisnąć. Poprzednio był problem z uszczelką, wymiana jej to była mordęga, bo się ciężko było założyć nową. Zdecydowanie zajęło mi to więcej niż godzinę. Może serwisowanie w miarę sprawnie działającego zacisku to zajmie godzinę, reanimowanie martwego truchła może zająć więcej. Dlatego wolę kupić cały zacisk w dobrym stanie. Sorry, ale mam ciekawsze zajęcia niż grzeba się z tłoczkami i uszcelkami.

@bierny: czy tylko same tłoczki wyciągnąłeś? czy też uszczelki? Jakim papierem to pucowałeś? 1000?

szerokości!
Wolf


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-04-05 14:31:54 
Honorowy członek ;)

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1606
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
na yutube jest film gdzie ktoś montuje do FZS600 zacisk od FZS1000, jakby to ci coś pomogło

https://www.youtube.com/watch?v=dcDlvfBRNTc


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-04-08 13:05:08 
Niemowlak

Dołączył(a): 2016-01-23 13:04:54
Posty: 17
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 1999
Zacisk tylny od FZS jest rozbieralny więc rozkręcasz, czyścisz delikatnie powierzchnię, smarujesz pastą do tłoczków i ja użyłem argumentu siły czyli kawałek drewna i młotek. Opornie ale weszły tłoczki i teraz ładnie pracują, nic nie cieknie. Zacisk nie był rozbierany prawdopodobnie od nowości ale operacja się udała, pacjent przeżył. wrzuciłem link do filmu z wymiany na zacisk od 1000 bo to jest sprawdzona metoda. A FZ6? niech kto poda rozstaw otworów mocujących, czy to ma sens, czy nie trzeba kombinować z mocowaniem zacisku etc. zacisk od 1000 ma plus że posiada niebieskie oczko jak przednie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-04-11 12:12:07 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2011-09-07 17:54:43
Posty: 697
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Street Triple 675
wolf.the.biker napisał(a):
@bierny: czy tylko same tłoczki wyciągnąłeś? czy też uszczelki? Jakim papierem to pucowałeś? 1000?Wolf


Tylko tłoczki. Uszczelki zostawiłem, bo były obawy że mogą się uszkodzić... niestety są drogie oraz dużo więcej z tym pracy. Stwierdziłem zatem - jak pomoże operacja na samych tłoczkach, to nie będę ruszał uszczelniaczy... a jak nic to nie da to wtedy całość.

Papierem ... hmmmm nie pamiętam :) Miałem gamę od 600 do 2500 i najprawdopodobniej zabrałem coś z przedziału 1000-2000 :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org