Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 314 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2021-03-13 18:20:47 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2016-05-23 07:52:53
Posty: 500
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer S2
Już na forum jest instrukcja jak rozebrać pompę i przywrócić jej życie.
450 zł jeżeli jest nowa to myśle, że spoko cena.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-03-13 18:20:47 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2021-03-13 18:29:17 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2284
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Piny można wyjąć, bez nich też da się zamontować. Jeśli masz na celowniku pompę np od majesty to powinna pasować jeśli wizualnie jest taka sama. Może z innych roczników były już inne, musi wyglądać tak samo. Używka może mieć ten sam problem co Twoja. Kolegom na forum udało się otworzyć i naprawić te zawory więc tak czy siak dasz radę uruchomić ABS. Po zakupie zawsze coś znajdziesz, nie przejmuj się. Ja też przejechałem sezon na zepsutej pompie. Z perspektywy czasu uważam że zdecydowanie warto naprawiać ten układ ABS żeby mieć sprawny.

Po naprawie pamiętaj żeby często zmieniać płyn hamulcowy niedopuszczając do zbierania się wody w płynie (woda właśnie powoduje korozję tych zaworów), zmuszać układ do pracy częstymi testami i polecam płyn ate sl.6 lub podobny z właściwościami konserwującymi i smarnymi do układów abs/esp. Płyny "wyścigowe" nie są tak odporne na starzenie tylko na temperaturę więc nie warto kupować takich płynów jeśli nie katujesz moto na torze.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-03-13 21:07:00 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2021-03-12 22:08:35
Posty: 11
Lokalizacja: Białystok
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 514828773
Obecne moto: Fz6 Fazer S2 ABS
sfazowany napisał(a):
Piny można wyjąć, bez nich też da się zamontować. Jeśli masz na celowniku pompę np od majesty to powinna pasować jeśli wizualnie jest taka sama. Może z innych roczników były już inne, musi wyglądać tak samo. Używka może mieć ten sam problem co Twoja. Kolegom na forum udało się otworzyć i naprawić te zawory więc tak czy siak dasz radę uruchomić ABS. Po zakupie zawsze coś znajdziesz, nie przejmuj się. Ja też przejechałem sezon na zepsutej pompie. Z perspektywy czasu uważam że zdecydowanie warto naprawiać ten układ ABS żeby mieć sprawny.

Po naprawie pamiętaj żeby często zmieniać płyn hamulcowy niedopuszczając do zbierania się wody w płynie (woda właśnie powoduje korozję tych zaworów), zmuszać układ do pracy częstymi testami i polecam płyn ate sl.6 lub podobny z właściwościami konserwującymi i smarnymi do układów abs/esp. Płyny "wyścigowe" nie są tak odporne na starzenie tylko na temperaturę więc nie warto kupować takich płynów jeśli nie katujesz moto na torze.


Już dorosłem do tego, żeby płyn i olej zmieniać raz w roku w każdym pojeździe. Płyn hamulcowy jest higroskopijny i po prostu trzeba go zmieniać.

Nie wiem czy brać się za tą naprawę - pomyślę ( jak wymiana to oczywiście tylko na nową) ściągnąłem wszystkie foty, to że ktoś to naprawił to się nie dziwię, ale że chłpakom chciało się robić już taką spoko fotorelację i dodać taki opis od A do Z jak dla idiotów to na prawdę szacun - stawiam browa zawsze i wszędzie.

OK na razie dzięki, miesiąc zapowiada się deszczowy więc może i podłubię.

Pozdrawiam i dzięki.

EDIT a ma ktoś jeszcze na stanie sprawne zawory/pompę na wszelki wypadek? Jak uda mi się wyjąć te tłoczysko to zwrócę.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-03-13 21:32:51 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1068
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
Co chwilę ma ktoś problem z pompą ABS-u. Czy powodem jest to że są one wadliwe czy bardziej a może tylko brak właściwej eksploatacji- wymiana na czas płynu hamulcowego?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-03-13 21:35:22 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2016-05-23 07:52:53
Posty: 500
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer S2
Ta relacja jest dosyć świeża, bo chyba dopiero w zeszłym roku byli pierwsi którym się to udało.

Po to jest forum, żeby się dzielić wiedza, a tutaj na prawdę jest bardzo dużo ludzi którzy pomogą

Z dostępnością pomp do FZ6 jest spory problem, jak mówimy o nowych.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-03-13 21:55:13 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2284
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Podstawowy problem z tymi pompami to ich nieużywanie oraz zbyt długie interwaly wymian płynu. Jedne pompy wytrzymują takie traktowanie dłużej, inne krócej. Generalnie, tam gdzie jest jeżdżone tak, że pompa od czasu do czasu popracuje i płyn jest zmieniany nie rzadziej niż raz na 2 lata to pompy chodzą i chodzą.

Wiele motocykli na których własciciele nie mają czasu jeździć stoją latami i płyny też w nich stoją latami. Wszystko wtedy dziadzieje.... Moja sztuka też była taka ładna ale zastana.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-03-13 22:53:32 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1068
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
Interwały wymiany płynu to jasna sprawa. ABS trzeba prowokować do działania :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-03-14 01:02:54 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2021-03-12 22:08:35
Posty: 11
Lokalizacja: Białystok
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 514828773
Obecne moto: Fz6 Fazer S2 ABS
Z punktu widzenia fizyki i na podstawie zdjęć tu zamieszczonych widać ze osad się zbiera na krawędzi menisku czyli ewidentnie od zastania i wystarczy raz na jakiś czas wykonać test ABS, aby przepompowało płyn. Ogólnie na zdrowy rozsadek to płyn przy wymianie powinien przepłynąć świeży przez cały układ dlatego tzw odpowietrzanie jest w większości przypadków źle przeprowadzane. Układy z ABS powinno się "odpowietrzać nie tyle dla usunięcia powietrza co dla zasilenia nowym płynem CAŁEGO układu . Czyli w przypadku układu ABS każdorazowo powinno się wykonać np test ABS najlepiej kilkukrotnie. To musi być 100% nowego płynu bez powietrza w całym układzie. Ogólnie układy ABS działają na tej samej zasadzie w każdym pojeździe.

-- 2021-03-14 01:07:53 --

Dobra, nie wytrzymałem wypiłem kilkanaście drinków u kumpla, wyżaliłem się, wróciłem do domu i rozkręciłem moto. W przyszłym tyg naprawa. Pytanie czy zrobić fotorelacje czy już wszystko jest jasne?


Ostatnio edytowano 2021-03-15 10:44:50 przez kamij, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-03-14 01:38:51 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2284
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Rób rób fotorelację, będzie dla potomności.

Mała prośba tylko, przed wysłaniem posta przeczytaj co napisałeś i ogarnij to tak, żeby czytać się dało ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-03-14 11:00:23 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2020-01-05 20:24:48
Posty: 481
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2
Jeśli będziesz wymieniał jakiekolwiek oringi to załóż EPDM i żadne inne, bo będziesz miał problem


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-03-15 11:00:12 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3805
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
kamij napisał(a):
Kuźwa, moto mam od dwóch tygodni i zaczyna się od napraw a taki był ladny, amerykański, szkoda.



alternatywnie leć do sprzedawcy i korzystaj z rękojmi, 2 tygodnie to to wada która juz w czasie zakupu była, więc jego broszka chyba że ci wspominał o problemach z ABS'em przy kupnie


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-03-15 11:28:47 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2021-03-12 22:08:35
Posty: 11
Lokalizacja: Białystok
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 514828773
Obecne moto: Fz6 Fazer S2 ABS
Janusz81 napisał(a):
Jeśli będziesz wymieniał jakiekolwiek oringi to załóż EPDM i żadne inne, bo będziesz miał problem

To to już jasne - ale thx za czujność. Poszukam jeszcze jakiejś używanej pompy jako ewentualnego dawcę jednego elektrozaworu (gdyby ten mój nie dał się zregenerować) i biorę się do roboty.

Jeszcze tylko może jakieś sugestie do odpowietrzania układu? Zamówiłem już pompkę próżniowa i kupię chyba ze 2 litry płynu. Odpowietrzanie chyba robi się standardowo Tył->Przód Lewy->przód Prawy? później test abs i znowu odpowietrzenie i tak w kółko parę razy?

EDIT: Jeszcze jeden filmik od rosyjskich kolegów z analogicznej naprawy w FJR: https://www.youtube.com/watch?v=4EEJMM9cY5I

EDIT2: No i z relacji nici, samemu telefonem to nie robota niestety, ale takie moje uwagi to trudniejszy jest demontaż pompy niż jej naprawa, ogólnie zdejmujesz zbiornik, odkręcasz te blachy z góry pompy, spuszczasz płyn, demontujesz tył motocykla, żeby się dobrać do układu wydechowego, luzujesz obejmy rur wydechowych, wysuwasz trochę tłumik, na tyle aby wyjąć katalizator (może i da się bez tego ale tak moim zdaniem jest szybciej i prościej).
Po wyjęciu kata, nie przeszkadza nam już jego kolanko aby manewrować pompą.
Spuszczamy płyn hamulcowy i luzujemy przewody hamulcowe przy pompie, potem odkręcamy pompę razem z tą czarną blachą w której siedzi odłączając też wtyczki. ( W serwisówce jest kolejność odkręcania przewodów hamulcowych, ale po opróżnieniu kładu raczej nie ma to znaczenia)

Po wyjęciu pompy już dysyć dokładnie jest opisany demontaż elektrozaworów, ja dodam, że zaślepki tych pinów na inbus psiknałęm WD i po 20 min podgrzałem opalarką i dopiero puściły inaczej bałem się że urwę. Natomiast same elektrozawory to rzeczywiście najlepiej sprężarką - zatykamy nawet palcami 3 otwory i w czwarty strzał z pistoletu i elektrozawory wyskakują (zapamiętać wcześniej który z której strony ma być). Zastany tłoczek w elektrozaworze psikamy i po 20 minutach ja wbiłem głębiej, znowu wd, znowu 20 min i wystukujemy w drugą stronę. Po wyjęciu wszystko czyścimy i płuczemy co się da i składamy do kupy.

Następnie ja zalałem układ tył + przód nowy płynem, odpowietrzyłem zestawem do kompresora (potwierdzam przepuszcza powietrze na gwincie odpowietrznika) następnie kilkukrotnie test abs 1+2 i znowu odpowietrzenie i...

... poszedłem spać także żeby sprawdzić w jeździe jeszcze muszę skręcić resztę moto :) Natomiast na postoju hamulce normalnie twarde, powinno być OK, a jak nie będzie to pojadę już na tą profesjonalną maszynę do odpowietrzania w serwisie trudno. Teraz tak se myślę że najlepiej to by było zaopatrzyć się w mega strzykawkę i podawać płyn od dołu przez odpowietrznik ale to już tylko teoria.

I jeszcze jedna rada przed przystąpieniem do napraw proponuję motocykl umyć :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-03-27 10:13:23 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2021-03-27 10:06:50
Posty: 1
Telefon: 516240214
Obecne moto: FZ6 S2
Część, czy posiada ktoś komplet elektrozaworów na zbyciu? Posiadam oba zablokowane w tym już w jednym nie działa cewka.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-03-27 20:39:57 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2021-03-12 22:08:35
Posty: 11
Lokalizacja: Białystok
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 514828773
Obecne moto: Fz6 Fazer S2 ABS
Kompletu to raczej nikt nie będzie miał, a teraz nawet używane pompy są w cenie tej nowej od Majesty jak padła cewka to chyba ta od Majesty to najlepsza opcja cenowo.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-05-09 17:10:04 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2021-05-09 17:04:52
Posty: 1
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz1
Cześć. Podczas testu 1 za mocno docisnąłem pedał hamulca czego efektem jest, że hamulec tylny nie działa teraz nic a nic. Płyn podaje do pompy ale z pompy już nie co za tym idzie tłoczek nie reaguje. Czy opisywana procedura z zaworami może pomóc czy przyczyną jest coś innego?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 314 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot]


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org