Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 314 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 17, 18, 19, 20, 21  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2022-04-10 15:37:33 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2020-01-05 20:24:48
Posty: 481
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2
Jeśli po zrobieniu zworki ECU nie przechodzi w stan odczytu błędów to albo coś jest nie tak ze sterownikiem albo z połączeniami np zaśniedziałe styki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-04-10 15:37:33 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2022-12-04 20:24:29 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2022-12-04 19:59:58
Posty: 1
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fz6s2
nie ma ktoś zaworka sprawnego, lub 2 uszkodzonych?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-12-29 10:32:15 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2022-12-28 14:40:53
Posty: 4
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 669419501
Naprawiam takowe pompy ABS - mam również używane w 100% sprawne Fz6 , Fz1 , Fjr1300 , Tdm900 i inne. Jeśli ktoś ma problem proszę o wiadomość.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2023-04-20 00:58:46 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2016-04-26 23:01:03
Posty: 12
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2 [abs]
kamilturbo napisał(a):
Czy miał ktoś taki problem z pompą, że w ogóle nie reagowała? Na liczniku świeci się kontrolka, na test Abs pompa w ogóle nie reaguje, sprawdzałem i na wtyczce zasilającej pompę jest normalnie napięcie. Czy to może być problem sterownika ABS? Zamówiłem drugą pompę i efekt ten sam czyli brak reakcji :/


Mam podobny problem po regeneracji pompy abs i spięciu wszystkich wtyczek (oprócz spod baku) kontrolka abs świeci się na stałe, tzn nie gaśnie po 2 sekundach. Czy udało się rozwiązać ten problem?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2023-04-20 01:12:39 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2284
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Sprawdź kody błędów ABS, na forum znajdziesz instrukcję jak wejść w zegarach w kody błędów i co oznaczają poszczególne kody. Oprócz możliwych problemów z pompą ABS, możesz mieć nieprawidłowy odczyt prędkości z jednego z kół. Kody błędów podpowiedzą gdzie dalej szukać. Jak odczytasz kody błędów to napisz z czym komputer widzi problem, będziemy kombinować.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2023-04-23 16:26:22 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2016-04-26 23:01:03
Posty: 12
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2 [abs]
No właśnie wtedy objaw był taki, że nie dało się odczytać kodów błędów. Udało mi się odczytać kod metodą opisaną na forum
i wyrzucił błąd abs 21 (nadawanie "morsem", instrukcja B-5 w serwisówce). Następnie sprawdziłem piny idące od elektrozaworków do pompy na ciągłość miernikiem i wyszło mi na to że na jednym zaworku było przejście na drugim już nie :/ Prowizorycznie połączyłem pary pinów we wtyczce dochodzącej do pompy abs do elektrozaworkó i wtedy już abs wyrzucił błąd na wyświetlaczu 21.

Więc jeśli dobrze rozumiem, to po prostu muszę ponownie jeden elektrozaworek zregenerować i/lub sprawdzić połączenie we wtyczce / pinach? Czy ktoś próbował reanimować połączenie kablowe w elektrozaworze czy trzeba szukać nowego dawcy?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2023-04-24 15:58:49 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2023-04-24 15:55:35
Posty: 9
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6
Czy ktos podpowie jak wykonac test 1 i 2? (nie moge sciagnac serwisowki)
Czy wyciagajac pompe ABS z motocykla trzeba demontowac cały układ wydechowy?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2023-04-24 16:48:28 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2020-01-05 20:24:48
Posty: 481
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2
caruso napisał(a):
kamilturbo napisał(a):
Czy miał ktoś taki problem z pompą, że w ogóle nie reagowała? Na liczniku świeci się kontrolka, na test Abs pompa w ogóle nie reaguje, sprawdzałem i na wtyczce zasilającej pompę jest normalnie napięcie. Czy to może być problem sterownika ABS? Zamówiłem drugą pompę i efekt ten sam czyli brak reakcji :/


Mam podobny problem po regeneracji pompy abs i spięciu wszystkich wtyczek (oprócz spod baku) kontrolka abs świeci się na stałe, tzn nie gaśnie po 2 sekundach. Czy udało się rozwiązać ten problem?

A przechodzi w stan odczytu błędów po zapodaniu zworki?

michal750 napisał(a):
Czy ktos podpowie jak wykonac test 1 i 2? (nie moge sciagnac serwisowki)
Czy wyciagajac pompe ABS z motocykla trzeba demontowac cały układ wydechowy?

Nie trzeba demontować wydechu. Pompę wyciągasz od góry demontując schowek.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2023-04-24 17:47:55 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2284
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
michal750 napisał(a):
Czy ktos podpowie jak wykonac test 1 i 2? (nie moge sciagnac serwisowki)
https://youtu.be/9yIfH6CiiGM

Wpisz w YT Yamaha ABS test i jak będzie w filmie taka sama wtyczka pod zworkę to reszta testu też będzie taka jak u Ciebie, kilka modeli miało tą samą metodę testu. Klamka i dźwignia podczas testu powinny odbijać zdecydowanie. Jeśli tylko drżą, to zaworki są niesprawne.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2023-04-24 18:27:02 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2023-04-24 15:55:35
Posty: 9
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6
michal750 napisał(a):
Czy ktos podpowie jak wykonac test 1 i 2? (nie moge sciagnac serwisowki)
Czy wyciagajac pompe ABS z motocykla trzeba demontowac cały układ wydechowy?

Nie trzeba demontować wydechu. Pompę wyciągasz od góry demontując schowek.[/quote]

Dzieki za odp. Jutro zamierzam wyjmowac pompe (FZ6 S1) i zastanawiam sie czy trzeba sie do tego jakos specjalnie przygotowac? Odpiąc akumulator? Czy trzeba jakos zabezpieczyc przewody hamulcowe przed odkreceniem od pompy? Jak pozniej odpowietrzyc caly uklad? Czy pompe trzeba jakos zalac płynem hamulcowym przed pozniejszym dokreceniem przewodów?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2023-04-24 18:29:33 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2023-04-24 15:55:35
Posty: 9
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6
sfazowany napisał(a):
michal750 napisał(a):
Czy ktos podpowie jak wykonac test 1 i 2? (nie moge sciagnac serwisowki)
https://youtu.be/9yIfH6CiiGM

Wpisz w YT Yamaha ABS test i jak będzie w filmie taka sama wtyczka pod zworkę to reszta testu też będzie taka jak u Ciebie, kilka modeli miało tą samą metodę testu. Klamka i dźwignia podczas testu powinny odbijać zdecydowanie. Jeśli tylko drżą, to zaworki są niesprawne.

Ogladalem go wiele razy ale niewiele z niego zrozumialem. Udalo mi sie przeprowadzic 1 test i klamka z dzwignia tylko delikatnie drżą.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2023-04-24 18:53:39 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2020-01-05 20:24:48
Posty: 481
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2
Ogólnie musisz spuścić płyn. Jak naprawisz pompę to układ normalnie zalewasz i odpowietrzasz. Później musisz zrobić test pompy i znowu odpowietrzać bo pompa zassie podczas testu nowy płyn. I tak kilka razy aż do zniknięcia bąbelków powietrza. Osobno rób najpierw przód a później tył.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2023-04-24 19:44:35 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2284
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Jak miałem zastane zawory to było słychać pracę pompy i klamka z dzwignią drżały tak jak opisujesz, po wymianie pompy u mechanika klamka i dźwignia poruszały się wyraźnie pod stopą i dłonią. Jeśli już naprawiałeś pompę to zakładając, że jest sprawna może to jeszcze kwestia odpowietrzenia.

Raz po zimie przy słabym akumulatorze lampka ABS paliła się cały czas po ruszeniu i ABS nie działał. Pojezdziłem trochę żeby akumulator się podładował, po ponownym odpaleniu i ruszeniu lampka zgasła ale przy próbie przyhamowania mocnego tyłem koło przyblokowało się i wróciła na stałe lampka ABS. Po podładowaniu akumulatora do pełna problem ustał. Wiem, że to nie Twój przypadek, ale warte uwagi jest to, że układ ABS jest prądożerny, wymaga akumulatora w dobrym stanie i naładowanego, szczególnie przy teście na zgaszonym silniku.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2023-04-25 11:16:50 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2023-04-24 15:55:35
Posty: 9
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6
Dzis wyjmowalem pompe ABS w swoim FZ6 S1. Dzieki przeczytaniu całego tematu i Waszym cennym poradom wszystko poszło gładko. Jednak po wyjeciu elektrozaworów okazało sie , ze tloczki siedza bardzo ciasno i nie chca wyjsc. Ciezko je bylo wbic glebiej a co dopiero mowic o wyjeciu. Jakich sposobow sprobowac aby je wydobyc? Probowalem wiertłem, drutem, wkretem i nic :( Czym lepiej moczyc: nafta czy wd40?
Moze od razu lepiej zapytam, kto ma na sprzedanie 2 elektrozaworki?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2023-04-25 12:07:25 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2016-04-26 23:01:03
Posty: 12
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2 [abs]
michal750 napisał(a):
Dzis wyjmowalem pompe ABS w swoim FZ6 S1. Dzieki przeczytaniu całego tematu i Waszym cennym poradom wszystko poszło gładko. Jednak po wyjeciu elektrozaworów okazało sie , ze tloczki siedza bardzo ciasno i nie chca wyjsc. Ciezko je bylo wbic glebiej a co dopiero mowic o wyjeciu. Jakich sposobow sprobowac aby je wydobyc? Probowalem wiertłem, drutem, wkretem i nic :( Czym lepiej moczyc: nafta czy wd40?
Moze od razu lepiej zapytam, kto ma na sprzedanie 2 elektrozaworki?


U mnie poszło po moczeniu w nafcie świetlnej przez noc, tylko wyjmij uszczelki przed bo spuchną od nafty. Jak już wbiłeś do środka to połowa sukcesu.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 314 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 17, 18, 19, 20, 21  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org