Forum Motocykli Yamaha
https://www.motocykl.org/

Problem ze światłami FAZER FZS 600
https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=21&t=1991
Strona 1 z 2

Autor:  jaquzie [ 2009-03-26 20:36:59 ]
Tytuł:  Problem ze światłami FAZER FZS 600

Witajcie fachowcy :D

Niestety forum motocyklistów padło, więc mam nadzieję, że Wy mi pomożecie (w końcu jedna rodzina 2 kółek :D)

posiadam taki oto motorek:
http://jaquzie.republika.pl/y0.jpg

Kupiłem ostatnio do niego stelaż givi i światło stopu E101.
Z zainstalowaniem w kufrze 0 problemu. Toż samo z czujnikiem w płycie pod kufer. Problem pojawił się przy podłączaniu kabelków (są 2) do kabli stopu w motorku (tutaj do 1 żarówki stopu dochodzą 3 kable - niebieski, żołty i czarny masa).

Podłaczyłem to jakoś, i... problemy.
Przy wyłaczonych światłach i naciśnięciu stopu - działa stop w motorku oraz w kufrze, czyli tak jak być powinno.

Gdy właczę światła - świecą się światła stopu (słabo), oraz światło w kufrze. Lecz po naciśnięciu stopu, światło stopu motoru wzmacnia swoje światło (a więc ok), w kufrze natomiast... gaśnie! :shock:

Co więc jest nie tak z podłaczeniem?
Do tego światła dostałem jakieś 2 małe niebieskie złączki, ale dość cięzko zrozumieć, jak to podłączyć...

Do tego wszystkiego, zrobiłem jakieś małe zwarcie.
Teraz pojawił mi się inny problem do rozwiązania, a mianowicie... nie działają światła postojowe, tzn.

Działa stop (bez problemu), działają również długie, działa również bez problemu standardowe światło do jazdy.
Nie działa natomiast wcale postojowe, tzn. słabiutkie światło z przodu, oraz czerwone - tył, w pozycji przełącznika na środku...
Wcześniej spalił mi się bezpiecznik (20), i nie wyświetlało nawet cyfr na zegarze. Wymieniłem go, było wszystko ok, lecz znów przypadkiem musiałem zrobić krótkie spięcie, i niestety postojowe przestały świecić (czyli nie działa wcale czerwone z tyłu, chyba że nacisnę STOP, oraz słabe białe z przodu)...

Mam nadzieję, że nie namieszałem..

Proszę więc o pomoc, po 1 - przy rozwiązaniu problemu nie działających świateł postojowych, a następnie jak kurde podłączyć ten stop w kufrze, żeby było ok.

Dzięki. Sory za długość, ale tylko tak mogłem dokładnie wyjaśnić problem.
Szerokiej. :?

PS. znacie to? używam od 2 lat i... polecam. poprostu :lol:
http://www.youtube.com/watch?v=fghPhoBvPzo

Autor:  maniek83 [ 2009-03-27 00:09:43 ]
Tytuł: 

Cytuj:

PS. znacie to? używam od 2 lat i... polecam. poprostu Laughing
http://www.youtube.com/watch?v=fghPhoBvPzo

Heja,
to najgenialniejsza rzecz jaka widziale w zyciu :D
naprawde smart!

Co do zwarcia - nie dostales zadnego schematu? musiales cos zle podlaczyc i nie widze innego wyjscia. Czasami 3 kabelki moga narobic niezly ambaras :?

Autor:  delta [ 2009-03-27 10:43:16 ]
Tytuł: 

jaquzie zapoznaj się!
http://www.motocykl.org/thundercat/forum/viewforum.php?f=14

Autor:  pootietang [ 2009-03-27 11:50:18 ]
Tytuł: 

coś z masą pomieszałeś. jak nie masz schematu to sprawdź w kufrze który jest od masy zanim zaczniesz podłączać kolorami na czuja.

Autor:  marcinek__85 [ 2009-03-27 12:43:12 ]
Tytuł: 

zgadzam sie z przemówcami.. ja jak podłanczałem alarm to też schemat schemat schemat:/

co do xmarta to tez pierwszy raz widze.. gdzie kupiłes? na zabezpieczenia polecam najlepiej jakies wlasne patenty typu ukryty przelacznik magnetyczny + alarm z czujnikiem wstrzasowym :)

Autor:  jaquzie [ 2009-03-27 15:55:11 ]
Tytuł: 

ten schemat to o okant du... :? nic w nim nie ma.
Zresztą to nie schemat a 3 obrazki, z których nic nie da rady wyczytać.

Narazie światło stopu mam gdzieś. Byle by zaczęło świecić tylne (nie tylko ze stopem, ale i z włączeniem świateł, czyli tak jak powinno być) oraz przednie pozycyjne (słabe).

Xmarta kupiłem od kolesia z Czech (znalezione w necie), bo u niego było najtaniej. Jak widzicie jest rewelacyjne. Nic dodać. :wink:

Autor:  marcinek__85 [ 2009-03-27 16:04:32 ]
Tytuł: 

sprawdzałeś bezpieczniki i czy gdzieś nie masz przetartych kabli przy kierownicy? może to daje zwarcie.. no niestety musisz nauczyć się czytać takie obrazki. jak byś był z okolic Bydgoszczy to mógł bym pomóc i obejrzeć instalacje..

zacznijmy od początku .. przed założeniem stelaża wszystko działało. wiedz na Twoim miejscu odłączył bym kufer od instalacji i po sprawdzał czy wszystko działa. jak będzie wszystko działało to znajdź opis kufra co jaki kabel oznacza. czyli do czego służy żółty i niebieski bo czarny to na bank masa. najprościej będzie podłączyć się pod tylną żarówkę. podeślij mi schemat jaki masz to w wolnej chwili luknę i mniej więcej powiem jak co podłączyć.

Autor:  pootietang [ 2009-03-27 16:19:50 ]
Tytuł: 

jeśli czarny to bank masa i podłączył by tylko pozostałe na odwrót to stop w kufrze świeciłby na odwrót z postojem. albo nie ma co się kolorem sugerować albo popodłączałeś to w jakiś kosmiczny sposób.

Autor:  jaquzie [ 2009-03-27 20:10:46 ]
Tytuł: 

dobra,

co do standardowych świateł pozycyjnych, byłem w autoryzowanym serwisie yamahy...

chłopaki męczyli się półtorej godziny sprawdzając całą instalację elektryczną. na koniec okazało się, że...

... niespodzianka - spalił się bezpiecznik od świateł pozycyjnych.
(gdziekolwiek on jest :?: , a na pewno nie pod siedzeniem, mam go gdzieś, ważne, że działa :o )

co do światła stopu w kufrze.
wychodzą od niego tylko 2 kable. do świateł stop do motoru dochodzą 3 kable (co już pisałem).

dwa kable do świateł stopu motoru: niebieski i żółty są podłączone od spodu żarówki (czyli do +), trzeci kabel masa do obudowy żarówki (czyli -)

i teraz powiedzcie mi jak podłączyć te światła stopu kufra, by znów coś się nie zjarało?

podłączałem już ten stop kufra, i jak już pisałem wyżej - działały OK, dopóki nie włączyłem świateł motoru. bo po włączeniu świateł motoru przypomnę, gdy naciskałem stop, światła kufra gasły, motoru działały ok. zamieniając kable stopu kufra toż samo. :?

ps. to te światła
http://homepage.ntlworld.com/eggchaser/ ... htm#lights
na zdjęciu widać kawałek schematu (zostawiłem w garażu, kiedyś umieszczę), widać też takie 2 małe turkusowe złączki. w nie można włożyć 3 kable - tak jak pokazuje ten fragmencik schematu, zwierając kable. to samo można zrobić bez złączek. pytanie jak?

Autor:  pootietang [ 2009-03-27 21:00:14 ]
Tytuł: 

jaquzie napisał(a):
co do światła stopu w kufrze.
wychodzą od niego tylko 2 kable. do świateł stop do motoru dochodzą 3 kable (co już pisałem).

ni ch...ja nie rozumiem cię już, wychodzą 2 kable, dochodzą 3 ???

na linku widzę 2 przewody do podłaczenia i dwie złączki

Autor:  worek [ 2009-03-27 21:10:31 ]
Tytuł: 

jaquzie napisał(a):
...
co do światła stopu w kufrze.
wychodzą od niego tylko 2 kable. do świateł stop do motoru dochodzą 3 kable (co już pisałem).

dwa kable do świateł stopu motoru: niebieski i żółty są podłączone od spodu żarówki (czyli do +), trzeci kabel masa do obudowy żarówki (czyli -)

Sam już odpowiedziałeś na swoje pytanie. Dochodzą 3 kable do świateł STOP w moto. Dwa są + i jeden masa -. Jak zauważyłeś w STOPIE w moto żarówki są dwówłóknowe (włókno słabej świecące to pozycja, a jaśnie to światła stopu) dla tego dwa +. Podłącz poprostu jeden kabel z kufra z masą czyli z minusem, a drugi kabel z kufra z + ale od STOPU, a nie od pozycji.

Autor:  skocz_ek [ 2009-03-27 21:20:07 ]
Tytuł: 

Domyślam się, że żarówka w tylnych światłach jest dwu włóknowa jedno świeci się przy pozycyjnych a drugie przy naciśnięciu stopu. Więc raczej do samej oprawy dochodzą trzy przewody. Jeśli wiesz, który to masa to już połowa problemu rozwiązana.

Podłącz jeden z przewodów z kufra pod masę i włącz światła i podłącz drugi przewód do jednego z pozostałych dwóch w motorze. Jeśli światło z kufra zaświeci się to znaczy, że to nie ten. Jeśli się nie zapali to naciśnij hamulec i wtedy powinno się zapalić.

Worek byłeś szybszy.

Autor:  jaquzie [ 2009-03-27 21:29:42 ]
Tytuł: 

teraz logicznie piszecie (fachury) 8)

Jutro więc podłączę to (od nowa) Waszą metodą i dam znać.

mały szkic jak rozumiem Waszej metody.
http://jaquzie.republika.pl/s.jpg

PRzy tym ustawieniu jednak, pozycja nie będzie widoczna na kufrze, a jedynie stop. Co jeśli bym chciał zrobić też pozycję na kufrze?

Dzięki tymczasem :)

ps. pytaniem tylko pozostaje, po co do kompletu świateł do kufra dali 2 te złączki turkusowe.
http://homepage.ntlworld.com/eggchaser/ ... htm#lights
jak widzicie na zdjęciu (chodzi mi o ten fragment na samej górze, gdzie widać literkę B i C), do 1 takiej złączki wchodzą 2 kable, wychodzi 1.
w drugiej złączce ma być identycznie (tylko ma to być z przeciwnym biegunem).. jaka metoda więc?


bo Wasza metoda wygląda na prostą :D

Autor:  skocz_ek [ 2009-03-27 22:00:22 ]
Tytuł: 

Wstępnie wygląda mi to na złączkę za pomocą, której możesz połączyć ze sobą przewody z moto i kufra. Przewody z kufra są już zarobione (bez izolacji). Wkładasz je w złączkę i nakładasz na przewód w motorze i zaciskasz zatrzaskiem. Umieszczona w złączce blaszka nacina izolację i łączy ze sobą elektrycznie przewody.

Autor:  worek [ 2009-03-28 14:53:36 ]
Tytuł: 

Z tego co widzę na foto umieszczonym w Twoim poście, lampę masz 3 diodową. Zrób tak (propozycja) - środkową diodę podłącz do + pozycji, a 2 zewnętrzne do + stopu. Wszystkie 3 do wspólnej masy. Uzyskasz w ten sposób pojedynczą pozycję i podwójny stop. Złączki na 90% tak jak napisał @skocz_ek.

Po pierwsze. Nie zamieściłeś skanu instrukcji więc nikt zgadywać niebędzie z miniatur. Po drugie - jak na mój gust to wchodzą 2 kable tu jest ok, wychodzi jeden we wspólnej izolacji, ale nie wiem czy na pewno o to chodzi po zdjęcia są małe, a powiększenie nic nie daje, bo stają się nieczytelne.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/