Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2016-07-22 23:46:30 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2016-01-21 21:48:34
Posty: 14
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6N S2
Witam

Przedwczoraj miałem następujący problem z moją S2. Pierwszymi objawami był brak kierunkowskazów oraz świateł postojowych z przodu i tyłu, lampa główna i stop działały poprawnie. Po zauważeniu tego problemu przejechałem jakieś niecałe 10km i podczas wyprzedzania samochodu nagle zgasł mi motocykl, brak jakiejkolwiek reakcji oraz na wyświetlaczu ciemno, całe szczęście z przeciwka nic nie jechało i dotoczyłem się na lewe pobocze. Bezpieczniki wszystkie były ok po wstępnych oględzinach. Wpadłem na pomysł odłączenia na chwile kostki przy akumulatorze. Po tym zabiegu motocykl odzyskał pełną sprawność. Działał zapłon, silnik oraz wszystkie światła. Po powrocie do domu podładowałem akumulator, wg prostownika była tylko jedna kreska z pięciu. Ładowanie podczas pracy silnika na biegu jałowym 14V. Amperomierz cęgowy po odpaleniu silnika zmierzała ze wskazaniami do zera, czyli wychodzi, że ładowanie jest. Moje pytanie brzmi, czy była to przyczyna akumulatora, czy istnieje jakiś inny problem?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-07-22 23:46:30 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2016-07-23 10:40:31 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2011-04-07 11:14:27
Posty: 448
Lokalizacja: wrowaw albo wawro ;p
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 512-933-050
Obecne moto: fz6 Fazer S1 2004r
No brzmi to dziwnie hmm

Zacząłbym od sprawdzenia aku. Tzn naładował bym go sprawdził napięcie a następnie zostawił na dzień-dwa i wówczas ponownie sprawdził. Czy się sam nie rozładowuje bo stary i do wymiany.
Druga rzecz to przejrzałbym instalacje bo może gdzieś jakiś kabel naderwany i jak ruszyłeś kable to złapało połączenie hmm
I pytanie przy jakich obrotach miałeś to 14V ? Bo wg serwisowki to mierzy się przy 5tys obrotów i wówczas właśnie powinien miec ok14V (w zależności od obciążenia moze mieć troszkę mniej). Natomiast jak Ty przy obrotach 1250-1300 masz już 14V to jest tu chyba cos nie tak. Pytanie wówczas ile masz przy tych 5tys? Bo jak rośnie napięcie to raczej coś z regulatorem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-07-23 12:58:29 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2016-01-21 21:48:34
Posty: 14
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6N S2
Dzisiaj przeprowadziłem dokładniejsze pomiary. Akumulator był ładowany w czwartek kolo godziny 21, wczoraj nie dotykałem nawet motoru. Dzisiaj pół godziny temu robiłem testy. Najpierw pomiar napięcia akumulatora, które wynosiło ok 12,8V. Po podpięciu prostownika w niecałą minutę wyskoczyło, że akumulator jest pełny, pobór prądu był ok 1A. Następnie odpaliłem motocykl. Przy jałowych obrotach (1200-1300) ładowanie 13,9V. Podkręcam obroty i nic się nie zmienia, do 8tys. napięcie jest identyczne. Tak samo jest na zimnym i rozgrzanym silniku. Pobór prądu po odpaleniu silnika spada i utrzymuje się na poziomie ok 1A.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-07-23 13:05:43 
Legenda forum

Dołączył(a): 2008-04-10 22:54:31
Posty: 4037
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Czarny
Obecne moto: YZF 600R
Wg mnie wszystko z ładowaniem ok, najprawdopodobniej zaśniedziałe styki w jakiejś kostce (może tej co rozłączyłeś) albo jakieś przewody. Najlepiej w jakieś popołudnie porozpinaj wszystkie wtyczki, przeczyść przy piwku, może zakonserwuj jakimś contaktem aby sytuacja się nie powtórzyła :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-07-23 13:34:21 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2016-01-21 21:48:34
Posty: 14
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6N S2
Ok dzięki wielkie, jakby problem powrócił napiszę.

Szerokiej drogi


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot]


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org