Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2017-01-30 12:54:38 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2016-01-11 22:10:46
Posty: 7
Płeć: Mężczyzna
Cześć.
Mam taki problem. Moto po wypadku, pogieły się rury zawieszenia.
Kupiłem nowe rury, nowe tulejki ślizgowe(ASO Yamaha) i niestety złożone zawieszenie się zacina.
Przypuszczam że potrzebne jest Honowanie/Szlifowanie goleni, bo jak lagi były jeszcze stare, nawet z pogiętymi rurami to pracowały normalnie, płynnie. Teraz gdy wszystko jest nowe to się zacina. Golenie proste! Przy porównaniu starych tulejek i nowych było widać znaczącą różnice. Moto ma przelatane prawie 50tys. km
Jest możliwe żeby aż tak się dotarły do siebie te elementy?
Czy jest ktoś kto by to zrobił? Jakiś ślusarz albo ktoś inny?
I czy wgl. się opłaca to robić czy lepiej nowe golenie kupic?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Naprawa zawieszenia
PostNapisane: 2017-01-30 12:54:38 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2017-01-31 12:40:17 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2016-01-31 22:18:37
Posty: 384
Lokalizacja: okolice Tarnowa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: NJU Mobile
Obecne moto: FZ6
Czy aby brałeś pod uwagę stan półek, bo przy dzwonach bardzo lubią się pokrzywić.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-01-31 14:13:30 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2356
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
Trzeba było szukać całego kompletnego zawiasu bo wyszedł by Cię pewnie taniej. nie pchaj nowych rur do starych goleni bo jak zrobisz rysy na nowych to będziesz zmieniał je po raz kolejny. Są firmy które zajmują się naprawą lag, goleni i półek za rozsądne pieniądze. My wozimy zawsze do Bielska Białej, ale nie podałeś miasta więc bardziej nie pomogę.
Samo się na pewno nie dojdzie, gdzieś musi być uszkodzenie w goleni. Trzeba rozebrać na drobne i przebadać każdy element i uszkodzenie się znajdzie. Gdyby, wszystko było ok, to nowe rury na nowych uszczelniaczach i starych goleniach i tak chodziłyby płynnie ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-02-01 13:33:21 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2016-01-11 22:10:46
Posty: 7
Płeć: Mężczyzna
Półki nic do tego nie mają bo są proste(po sprawdzeniu).
W całej akcji chodzi o to że nowe rury w starych goleniach, które nie zostały w żaden sposób uszkodzone nie pracują płynnie tylko się zacinają.
Golenie- stare przebieg 50 tys. km
Rury- nowe(z tecrol)
Panewki/tuleje ślizgowe- nowe(ASO Yamaha)
I to nie chce pracować płynnie.
Gdy stare lagi był jeszcze złożone jak były krzywe(stare rury, golenie, panewki) całość pracowała bez zarzutu.
Wiem że robi się honowanie(szlifowanie poprzeczne w celu zapewnienia gładkiej powierzchni z tolerancją do 0,001 mm), chce tylko dowiedzieć się gdzie można to zrobić.
Tecrol nie chce się tego podjąć, w Osiecku robią ale do starych motocykli(jak nie stary to za pół roku dopiero).
Może ktoś zna jakiś zakład gdzie to się robi i który podejmie się tego zadania.
Kupno nowych goleni to ostatnia rzecz jaką chciałbym zrobić.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-02-01 15:21:53 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Zanim zaczniesz coś kombinować to zmierz goleń średnicówką, co 10cm. I pokaż wyniki.
Możliwie że jest nierównomiernie wytarta.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-02-01 17:58:44 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2016-04-17 17:10:51
Posty: 96
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600
Przymierzałeś rury do tulei przed montażem?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-03-02 12:40:41 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2016-01-11 22:10:46
Posty: 7
Płeć: Mężczyzna
Ostatecznie kupiłem nowy goleń, 1000zł ale mam pewność że jest wszystko dobrze.
Po zmontowaniu wszystko dobrze, prosto jeździ, nie ściąga, w obie strony tak samo skręca :P


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-03-02 17:16:57 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2014-12-18 22:28:32
Posty: 496
Płeć: Mężczyzna
Skąd wiedziałeś, że goleń jest felerna?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-03-03 10:57:17 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2014-07-29 10:56:56
Posty: 253
Lokalizacja: Wałbrzych
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fzs600 2001r
ahamay napisał(a):
Skąd wiedziałeś, że goleń jest felerna?

Tommys napisał(a):
W całej akcji chodzi o to że nowe rury w starych goleniach, które nie zostały w żaden sposób uszkodzone nie pracują płynnie tylko się zacinają.Golenie- stare przebieg 50 tys. kmRury- nowe(z tecrol)Panewki/tuleje ślizgowe- nowe(ASO Yamaha)I to nie chce pracować płynnie.


proszyy....


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org