Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2017-09-02 15:56:35 
Niemowlak

Dołączył(a): 2008-06-25 09:39:53
Posty: 26
Lokalizacja: krakow
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 Fazer
Witam,

Motocykl postal kilka dni nie jezdzony.Zrozumiale ze aku sie nieco rozladowal (obciazony alarmem itp), ale zauwazylem pewna dziwna rzecz.
Otoz po przekreceniu stacyjki robiony jest rutynowy test kontrolek (poziom oleju, temp cieczy oraz rezerwa). Wszystkie na moment sie zaswiecaja by za chwile zgasnac. I to jest oczywiscie ok, ale po chwili gdy wlacze swiatla (bez odpalania moto) wszystkie te kontrolki ponownie zapalaja sie, jakby powtarzajac sekwencje startowa.


Po odpaleniu silnika na wolnych obrotach zapalenie swiatel nie powoduje takiego efektu, jednakze uycie blindy juz tak. Wszystkie kontrolki ww. zapalaja sie i za chwile gasna (przypominajac sekwencje jaka ma miejsce po przekreceniu kluczyka).Silnik pracuje w tym czasie bez problemow.Wydaje mi sie ze przy blindzie jest po prostu wiekszy spadek napiecia (dwie swiecace H4 po 2 zarniki w kazdej plus reszte oswietlenia moto powoduja spadek napiecia do okolo 11.5V na wolnych).Jak podobny test zrobie przy wyzszych obrotach nic takiego sie nie dzieje.

Oczywiscie na poczatek zrobie jakas trase zeby podladowac aku.Musze tez nieco zwiekszyc obroty bo obecnie ma nieco ponizej 1000obr/min.
Jak to nie pomoze zrobie dokladniejsze testy spadku napiec przy pracujacym silniku.
Teraz moge jedynie stwiedzic z tego co pamietam ze na voltomierzu na wolnych obrotach po wlaczeniu blindy napiecie spadalo ponizej 12V. Przy obrotach jednak od okolo 1500 obr napiecie jest juz zdecydowanie wyzsze.

Pytanie czy ktos spotkal sie z takim efektem zaswiecania sie kontrolek na chwile w swoim moto przy wlaczeniu swiatel lub czegos rownie pradozernego??
Nie wiem czy spadek napiecia wywolany wlaczeniem swiatel moze powodowac taki efekt, czy gdzies jest jakies zwarcie lub cos jeszcze innego (regulator napiecia,alternator)????


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-09-02 15:56:35 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2017-09-02 17:41:04 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2016-04-17 17:10:51
Posty: 96
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600
Miałem podobne objawy krótko przed padnięciem aku. Jeżeli napięcie na klemach aku masz 11.5V to po włączeniu świateł napięcie w instalacji z przodu spada nawet o 2V.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-09-02 19:44:17 
Niemowlak

Dołączył(a): 2008-06-25 09:39:53
Posty: 26
Lokalizacja: krakow
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 Fazer
11.5V to absolutne min mierzone na klemach i juz po wlaczeniu swiatel (blindy, gdy swieca 2 zarniki w obu zarowkach H4 z przodu) na wolnych obrotach. Bez obciazenia na klemach ma prawie 12V.
Z przodu nie mierzylem choc 2 V spadku na kablach to bardzo duzo byloby.Przeciez to krotkie przewody max 3m.
Aku (VARTA) ma jakies 4 lata, nigdy nie mialem z nim problemow.
Tyle ze teraz moto nie byl jezdzony i podejrzewam nieco sie rozladowal.
Pytanie czy to normalne ze z kontrolkami moga dziac sie takie rzeczy, bo tym moto jezdze juz 11 sezonow i nigdy czegos takiego nie mialem, nawet jak padal oryginalny aku...
Pytam bo nie jestem pewien czy nie przetarl sie jakis przewod i nie robi zwarcia lub cos po prostu padlo.
Chociaz watpie bo przy obrotach wyzszych nic takiego sie nie dzieje.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-09-02 21:24:05 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2016-04-17 17:10:51
Posty: 96
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600
homer24 napisał(a):
Bez obciazenia na klemach ma prawie 12V.


Jak dla mnie to bardzo mało, ładowanie powinno być w zakresie ok 13,7-14,5V. Zawsze takie jest czy tylko na niskich obrotach?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-09-03 08:10:20 
Niemowlak

Dołączył(a): 2008-06-25 09:39:53
Posty: 26
Lokalizacja: krakow
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 Fazer
Nieco 12 V na tyle jest naladowany aku bez obciazenia.Na niskich obrotach ,ktore w zasadzie sa ustawione zbyt nisko jest jakies 12.5V bez swiatel.Jak pisalem wczesniej na wyzszych obrotach napiecie oscyluje w granicach jakich podales w zaleznosci co jest w moto wlaczone


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-09-03 12:30:18 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2013-11-03 13:05:03
Posty: 845
Lokalizacja: LPU
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Sprint ST 1050
homer24 napisał(a):
Nieco 12 V na tyle jest naladowany aku bez obciazenia.

Naładowane aku w stanie jałowym, ma mieć przynajmniej 12.5V, jeżeli akumulator bez obciążenia ma 12V, to uznaje się go za rozładowany. Podłącz woltomierz, i zobacz jaki będziesz miał spadek napięcia przy odpalaniu motocykla -w czasie pracy rozrusznika-, 10V to absolutne minimum, jeżeli spadnie poniżej tego progu, to aku na szrot.

homer24 napisał(a):
Na niskich obrotach ,ktore w zasadzie sa ustawione zbyt nisko jest jakies 12.5V bez swiatel.

Czyli nie masz ładowania, w zasadzie jedziesz na ujemnym bilansie i ciągniesz z aku, po włączeniu świateł możesz nie mieć nawet 12V.

Ogólnie FZS jeżeli chodzi o alternator, ma dość liche rezerwy mocy, na niskich obrotach fakt, ładowanie nie do końca daje radę, ale z włączonymi światłami powinieneś mieć gdzieś okolice, przynajmniej 13V, żeby jakoś w miarę na zero wychodzić.
Sprawdź najpierw w jakim stanie masz złącza, szczególnie złącze alternator-regulator [pod bakiem, duże białe złącze z trzema białymi przewodami], jeżeli chcesz możesz je nawet wywalić a przewodu polutować na krótko, bo na tym złączu są często spore straty, możesz też puścić nowy przewód, bezpośrednio regler-aku [czerwony przewód w złączu regulatora], sprawdź też w jakim stanie masz styk masowy przy silniku [przewód minusowy akumulatora jest przykręcony z tyłu po prawej stronie silnika, zobacz jak to wygląda, bo licha masa, to liche zasilanie].
Moto ma już swoje lata, wilgoć, skrajne temperatury, złącza lubią sobie śniedzieć, do tego sama wiązka jest prasowana tulejkami, które nie wzbudzają poczucia solidności i czasami na takich rozgałęzieniach, wiązka lubi sobie przykucnąć. Jest to co prawda jakoś zabezpieczone, ale no...lata swoje robią.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-09-04 11:01:17 
Niemowlak

Dołączył(a): 2008-06-25 09:39:53
Posty: 26
Lokalizacja: krakow
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 Fazer
Spoko glenroy, dzieki za wyczerpujaca odpowiedz na tym forum, jak i na scigaczu.
Nie zasmiecam wiecej tematu, ale jak podladuje aku i podciagne obroty dam znac.
Moze zrobilem niepotrzebny alarm bojac sie ze mam jakies zwarcie...
Jak nie pomoze podladowanie, bede dzialal dalej biorac pod uwage reszte rzeczy ktore napisales....

Dzieki,
Tomek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot]


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org