Forum Motocykli Yamaha
https://www.motocykl.org/

Problem z wlewem oleju silnikowego
https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=21&t=2254
Strona 1 z 1

Autor:  Devxx [ 2009-04-27 11:59:53 ]
Tytuł:  Problem z wlewem oleju silnikowego

Jak w temacie, chodzi o to że (wstyd się przyznać) nie wiem w które miejsce wlewa się olej, oraz czy stan oleju sprawdzać na centralce, czy z dwoma kołami na ziemi bez podparcia? Na centralce jest troszkę powyżej środkowego poziomu, a na ziemi troszkę powyżej minimum.

Z prawej strony motocykla jest jakiś "kurek", którego za cholerę nie mogę przekręcić(odkręcić), a nie chcę się siłować z narzędziami bo jeszcze urwę, nie wiem w którą stronę jest tam gwint, o ile wogóle jest.. W manualu opisany jest jako "oil filter"..(?).
Zakupiłem półsyntetyk 10W40, chyba dobry?

Element zaznaczony na czerwono:
[ img ]

Autor:  stoodent1 [ 2009-04-27 12:15:26 ]
Tytuł: 

Dokładnie to jest korek wlewu oleju silnikowego. Ja kupiłem motul 10w40 półsyntetyk.
Z tym korkiem proponuje przez materiał jakiś kombinerkami (ja tak zrobiłem)
Gwint jest normalny odkręcasz w odwrotnie do wskazuwek zegara.
Pod spodem silnika jest korek spustu oleju klucz chyba 17 dokładnie napisze jak będe w domu


ja sprawdzam na ziemi bo na centralce moto lekko pochylone i wydaje mi sie że będzie nie prawidłowo

ps wpisz w wyszukiwaniu na forum odnośnie oleju tam też jest ile należy wlać. Niby jest napisane na deklu ale...

Autor:  Devxx [ 2009-04-27 12:28:03 ]
Tytuł: 

OK, dzięki.
A w jakiej pozycji sprawdzać poziom oleju? Na centralce czy na ziemi?

Autor:  jabol46 [ 2009-04-27 12:48:45 ]
Tytuł: 

wczoraj widzialem taka fazere w tym malowaniu na stacji
podjechala z jakims chopperkiem. ladne malowanie

Autor:  Leśmian [ 2009-04-27 13:15:48 ]
Tytuł: 

Mocnieg go szarpnij i puści ;] jak moto długo stało to sie "zastały" gwinty gdzieniegdzie.


"Oil filter" to masz centralnie na środku między kolektorami wydechowymi.


Śruba spustowa po lewej stronie moto.


Olej na dwóch kołach wg serwisówki. Ja tam sprawdzam na centralce bo musi być prosto. Czasem tylko inaczej dla pewności.

Można oprzeć prosto o ściane i wtedy sprawdzić albo pod boczną stopke coś podłożyć żeby było pionowo.

Autor:  Devxx [ 2009-04-27 14:01:33 ]
Tytuł: 

OK, czyli wygląda na to, żę jednak muszę dolać tego oleju ;)

Mój Fazer jest złoto-czarny:
http://www.scigacz.pl/riderfoto/6587.html
Fotka z pierwszego posta jest po to, aby pokazać prawy bok, którego jeszcze nie fotografowałem w swojej :)

Autor:  delta [ 2009-04-28 07:54:05 ]
Tytuł: 

Devxx zmniejszaj zdjęcia następnym razem i uzupełnij miejscowość w profilu. thx

Autor:  Devxx [ 2009-04-28 10:11:32 ]
Tytuł: 

Delta81 napisał(a):
Devxx zmniejszaj zdjęcia następnym razem i uzupełnij miejscowość w profilu. thx

Sorry.. Chciałem wrzucić duże, aby było widać o co chodzi. Następnym razem będą mniejsze. Profil uzupełniony ;)

Temat generalnie do zamknięcia. Wczoraj odkręciłem wlew kluczykiem francuskim przez szmatkę. Poszło łatwo, bo w niedzielę prysnąłem wd40 :)

Autor:  stoodent1 [ 2009-04-28 10:26:00 ]
Tytuł: 

Haha francuzem do korka :) masz power
ale co by nie było też myślałem o tym kluczu :) ale szmatka to dobry patent na nie porysowanie lakieru...
Ps najlepiej wrzucaj zdjęcia na fotosik czy coś takiego i dawaj miniatury ewentualnie zmniejszone foty.
Znajdziesz tam linki do wklejania

Autor:  Devxx [ 2009-04-28 22:18:28 ]
Tytuł: 

stoodent1 napisał(a):
Haha francuzem do korka :) masz power


Może się to wydawać śmieszne, ale braliśmy się we trzech za odkręcanie paluchami i ojciec z bratem - duże chłopy również polegli... :lol:

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/