Forum Motocykli Yamaha
https://www.motocykl.org/

Cieknący węzyk
https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=21&t=2305
Strona 1 z 2

Autor:  marsjan [ 2009-05-03 18:04:19 ]
Tytuł:  Cieknący węzyk

Witam, Wczoraj mialem mala przewrotke i z tego wezyka kolo stopki bocznej zaczelo cos cieknac, pomoze mi ktos co to jest ?

Rozumiem z tego co czytalem, ze olej do skrzyni biegow i silnika jest tylko 1 i wlewa sie go z prawej strony przez taki czarny duzy korek odkrecany recznie?

A i jeszcze 1, jak jest rozgrzany motor ,postoi z 2 minuty, zeby olej obciekl to w tym oczku przezroczystym mam polowe stanu, Dobrze to jest ?

Autor:  dziadek173 [ 2009-05-03 18:12:58 ]
Tytuł: 

czas na dolewke... a z wezyka wycieka nadmiar, skoro byla gleba nie dziwi wyciek przy malym stanie oleju

Autor:  matoshiba [ 2009-05-03 18:13:41 ]
Tytuł: 

marsjan napisał(a):
Witam, Wczoraj mialem mala przewrotke i z tego wezyka kolo stopki bocznej zaczelo cos cieknac, pomoze mi ktos co to jest

hmm nie wiem o jaki wężyk dokładnie chodzi ale mniemam że o wężyk od chłodnicy sprawdzałeś stan płynu chodzącego? z temteraturą wszystko ok ? Moze po prostu po wywrotce z zbiorniczka z płynem (który w czasie wypadku był w nienaturalnej pozycji ) wyciekło trochę płynu przez wężyk który ujście ma właśnie koło bocznej stopki lub koło hamulca tylnego. A jak będziesz to sprawdzał to zobacz jeszcze czy Ci się to nie przesunęło i czasem płyn który jest w nadmiarze wylatuje na bok a nie pod tylne koło.

marsjan napisał(a):
Rozumiem z tego co czytalem, ze olej do skrzyni biegow i silnika jest tylko 1 i wlewa sie go z prawej strony przez taki czarny duzy korek odkrecany recznie?

Tak

Cytuj:
A i jeszcze 1, jak jest rozgrzany motor ,postoi z 2 minuty, zeby olej obciekl to w tym oczku przezroczystym mam polowe stanu, Dobrze to jest ?

Przypatrz się dobrze , na tym oczku muszą byc 2 kreski i olej powinien być miedzy nimi a najlepiej ok 2/3 powyżej dolnej ( motocykl musi być w pozycji pionewej w czasie sprawdzania poziomu oleju)

Autor:  Maciek [ 2009-05-03 18:33:10 ]
Tytuł: 

Z tego co wiem sa 3 weżyki od: nadmiaru paliwa, oleju i płynu chłodniczego (to gdzie który jest zalezy od tego gdzie go ktos wsadził)przy wywrotce któryś z płynów ci sie przelał i teraz posprawdzaj posprawdzaj olej i płyn chłodniczy.
Jesli źle mowie to niech mnie ktos poprawi i napisze czy płyn hamulcowy tez ma weżyk od przelewania(ale chyba nie)

A co do ilosci oleju to ile osób tyle opini
Jedni twierdza ze trzeba lac ponad poziom bo wtedy masz pewnosc ze silnik ma zawsze dobre smarowanie (według mnie nie powinno sie tak robic)
Drudzy ze trzeba lać na minimum bo silnik ma leprze osiągi
A trzeci (czyli ja i matoshiba ) twierdza ze powinno byc PRAWIE pełno.

Autor:  Wyszogród [ 2009-05-03 20:17:25 ]
Tytuł: 

płyn hamulcowy nie ma wężyka od przelewu :D

Autor:  jabol46 [ 2009-05-03 22:48:20 ]
Tytuł: 

a ja mam ponad miarke!! jak ktos jezdzi spokojnie bez pionow itd to niech leje tyle co trzeba bo po co wiecej
ale jak ktos jezdzi na kole to radze lac wiecej!! silnikowi nic niezaszkodzi jak bedzie mial wiecej
kumpel jezdzi f3 ma przerobina na streeta i ma przerobiona miske olejowa i leje ponad litr oleju wiecej do niej!!!!!!! ale on jedzie i jedzie na tym kole

wielu znajomych dlatego wlasnie zatarlo silniki bo jechalo na kole i niezauwazyli kontroli od oleju

przeciesz jak motor stoi w "pionie" to w misce olej ucieka na dol i niema skad zaciagac :cry:

Autor:  marsjan [ 2009-05-04 11:07:59 ]
Tytuł: 

Wylało mi sie cos zadkiego i ciemnego :)

Ten wężyk dochodzi do takiego czarnego "pudełka" od razu za gaznikami w kiernuku tylu motocykla.

Cytuj:
Przypatrz się dobrze , na tym oczku muszą byc 2 kreski i olej powinien być miedzy nimi a najlepiej ok 2/3 powyżej dolnej ( motocykl musi być w pozycji pionewej w czasie sprawdzania poziomu oleju)

Chodzi o takie 2 czarne malutkie kreseczki z prawej strony od tego oczka ?

A plyn chlodzacy w zbirniczku wyrownawczym jest w 2/3 sklali a pod korkiem tam od chlodnicy jesy full.

Teraz znowu wlaczam zapłon (tym czerwonym z prawej strony na kierownicy) chce odpalic i zapala sie kontrolka od oleju i tylko cos pyka ;/

Oczywiscie czarny Fazer 1999 rok, zeby mi tu ktos nie podpowiadal o Thundercarcie :)

Autor:  dziadek173 [ 2009-05-04 20:51:13 ]
Tytuł: 

tykanie to pompa paliwa dolewa sosu do gaznikow... te kreski w oczku to min i max oleju (ja leje full)

Autor:  marsjan [ 2009-05-09 22:40:33 ]
Tytuł: 

No dobrze te tykanie to dolewanie mieszanki.

Przy zimnym silniku dodam gazu nacisne rozrusznik i od razu wkreca sie na obroty na ssaniu i jest wszycho dobrze.

Pozniej gdy pojade zatankowac, naciskam rorusznik a tam tylko tykanie i wtedy gdy wciskam rozrusznik zapala sie lampka od oleju. PO kilku razach dopiero zaskoczy i zapala.

POmoze ktos ?

Autor:  dziadek173 [ 2009-05-10 00:09:58 ]
Tytuł: 

po co krecisz manete przy rozruchu ???1/3 ssania i MUSI odpalic... tykanie masz po kazdym wlaczeniu zaplonu i czekaj az skonczy tykac i cisnij zaplon... lapka oleju to zly znak przy rozruchu, albo filtr oleju poszedl na wakacje lub czujnik cisnienia zaniemogl, albo dolej oleju bo ssak nie ma co zassac...
...howk powiedzialem

Autor:  thundercat_98 [ 2009-05-10 08:21:29 ]
Tytuł: 

w kocie nie ma czujnika ciśnienia oleju....to jest czujnik POZIOMU oleju

Autor:  marsjan [ 2009-05-10 15:01:07 ]
Tytuł: 

Okej. ale czemu na cieplym silniku przy wcisnieciu startera slychac tylko pojedyncze pykniecie i zapalenie kontrolki od oleju?

Autor:  Nemmo [ 2009-05-10 15:03:40 ]
Tytuł: 

marsjan napisał(a):
Okej. ale czemu na cieplym silniku przy wcisnieciu startera slychac tylko pojedyncze pykniecie i zapalenie kontrolki od oleju?

Kontrolka oleju (przynajmniej w kocie) zapala sie zawsze podczas rozruchu. Taka kontrola czy w ogole dziala. Wydaje mi sie, ze rozrusznik Ci powoli siada. Kiedys w samochodzie sie z czyms takim spotkalem, ze wlasnie bylo trzeba kilka razy cyk cyk zanim zaczal krecic.

Moze w tym problem? :?:

Autor:  Mu-H [ 2009-05-10 16:54:50 ]
Tytuł: 

Ja bym obstawiał raczej problemy z akumulatorem niż rozrusznikiem. Najlepiej sprawdzić oba ale jeśli cyka, to wydaje mi się że rozrusznik chce kręcić ale nie ma odpowiedniego napięcia

Autor:  stoodent1 [ 2009-05-10 18:53:40 ]
Tytuł: 

Jeśli akumulator nie daje odpowiedniego prądu to w słychac buczenie a nie bykanie.
Cyk cyk cyk to pompka paliwka :) nie da sie pomylić z niczym innym.
buuuu taki dźwięk jak transformator albo spawarka transformatorowa czy tam udar to już napewno problemy z prądem.
Pożycz od kogoś akumulator albo sprawdź na kablach z autem jakimś.
Kontrolka oleju (ciśnienie czy poziom) czerwona zapala się każdorazowo przed uruchomieniem.
I nie ciśnij nametki przed uruchomieniem, lekkoś ssanie i nich popracuje sobie minutkę, olej doprowadzisz do właściwej temperatury inaczej zacierasz serducho!!!

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/