Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2020-09-14 12:45:42 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3817
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
ok, mówimy o tym samym tylko innymi słowami. Ja mówię że nic nie pójdzie wyżej, tylko nie siądzie tak mocno. W głowie mam że prawidłowo ustawiony motocykl ma prawidłowo ustawiony SAG i to uznaję jako właściwy punkt zero, więc jeśli masz za miekką sprężynę i moto przysiada, to dla mnie dupa jest niżej (niz mój punkt zero) i zwiększając napięcie wstępne dupa nie idzie do góry tylko wraca na właściwe miejsce.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-09-14 12:45:42 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2020-09-14 14:57:13 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2312
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Dokładnie, mialem na mysli te same ustawienia amorka tylko z mocniejszą sprężyną i pod obciążeniem.. ze mniej przysiadzie ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-09-15 15:23:54 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2010-01-02 01:14:22
Posty: 86
Lokalizacja: Nurnberg/Białystok
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ8 Fazer
Mam już info na temat naszych nieszczęsnych amortyzatorów w FZ8

Otóż zadzwonił do mnie pan z BFG Suspension i powiedział, że tylny amortyzator w FZ8 jest nieserwisowalny, co oznacza, że gdy się go rozbierze to się go niezłoży. Więc tuning mojego amortyzatora nie wchodzi w grę.

Sama wymiana sprężyny na progresywną też ma nie wiele sensu, bo subiektywnie osiągniemy efekt twardszego zawiasu ale obiektywnie bezpieczeństwo jazdy nie wzrośnie, np. przy awaryjnym hamowaniu bez odpowiedniego tłumienia odbicia droga hamowania się wydłuża.

Kolejna sprawa to olej w amortyzatorze, według pana z BFG należy go wymieniać co roku, gdyż po tym czasie nie ma on już swoich właściwości i tłumienie odbicia jest i tak do bani.

Więc mój fazerek, pomimo że ma niedużo nalatane ale ma już 9 lat to nie może trzymać nawet fabrycznych parametrów bo olej, który jest niewymienialny, jest zużyty.

Jedyna opcja to wymiana amortyzatora na akcesoryjny z możliwością serwisu, czyli öhlins.

Na moje pytanie, czy jest na rynku coś tańszego, dowiedziałem się, że będzie raczej ciężko a już napewno z serwisem w polsce to nie ma opcji.

Także pozostaje mi zbierać kase przez zimę i liczyć na jakąś promocję by wyrwać go trochę taniej niż 500 euro.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-09-15 17:51:26 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2312
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Serio nie da sie nawet tego oleju wymienic? Ciekawe...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-09-15 20:00:27 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2013-01-13 20:48:01
Posty: 299
Lokalizacja: Polkowice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz6 Fazer S2 ABS
A tylny amorek to jest raczej gazowy, bądź gazowo-olejowy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-09-15 20:11:10 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2010-01-02 01:14:22
Posty: 86
Lokalizacja: Nurnberg/Białystok
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ8 Fazer
sfazowany napisał(a):
Serio nie da sie nawet tego oleju wymienic? Ciekawe...


też mnie to zdziwiło, może chciał mi poprostu sprzedać öhlinsa i tyle. Chociaż gdyby zmienił mi przynajmniej olej na gęstrzy i dał lepszą sprężynę to też by zarobił, więc może rzeczywiście nie da się z oryginałem nic zrobić.

Trzeba by było jeszcze w serwisie Yamahy dopytać...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-09-15 20:53:21 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Wszystko co ktoś rozebrał udaje się rozłożyć na elementy pierwsze.
Amortyzatory są najczęściej gazowo-olejowe.
Jakby kogoś pokusiło rozbierać to uwaga bo śr nabija się ok 9-10 atm azotu, więc mózg na ścianie.
500 euro to niestety normalna cena. Popatrz jeszcze na firmy WP, Hyperpro.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-09-16 09:33:34 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1475
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
zobacz tu na wilbers:
https://www.motorus.pl/wilbers-amortyza ... 90216.html
Serwis producenta ustawia go pod Twoją wagę
https://www.wilbers.de/shop/en/Motorcyc ... ?year=2012


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-02-28 11:36:22 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2011-03-05 23:40:30
Posty: 81
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6SA 2006r.
Temat amortyzatorów ogarnia bardzo dobrze Łukasz z LTD34. Posiada w ofercie tańsze odpowiedniki Ohlinsa ale nie gorsze. Za mniejsze pieniądze możesz otrzymać sprężynę pod twoją wagę i amor w pełni regulowany. Osobiście kupiłem Wilbersa u Łukasza.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-04-30 22:08:08 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2010-01-02 01:14:22
Posty: 86
Lokalizacja: Nurnberg/Białystok
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ8 Fazer
No i jest, nowy amorek od YSS.

Na öhlins'a nie udało mi się wynegocjować lepszej ceny, a sezon się zbliża więc znalazłem coś na ebay w korzystniejszej cenie.

link do aukcji https://www.ebay.de/itm/265136001589?fi ... Sw-UxghC7W

Kosztuje prawię połowę öhlins'a i jest tak samo w pełni regulowany i rozbieralny do serwisu.

Jeszcze go nie założyłem więc nie mogę powiedzieć czy rzeczywiście jest wart ceny ale sprawia dobre wrażenie.


Załączniki:
Federbein.jpg [158.49 KiB]
Pobrane 195 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-05-01 20:12:48 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1073
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
Patrząc na stronę YSS, to gdzie i do czego sprzedają swoje wyroby, amorek powinien być OK.
Dlaczego kupiłeś na ebay? Było taniej niż u polskiego dystrybutora?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-05-03 19:39:04 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2010-01-02 01:14:22
Posty: 86
Lokalizacja: Nurnberg/Białystok
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ8 Fazer
marcingda napisał(a):
Dlaczego kupiłeś na ebay? Było taniej niż u polskiego dystrybutora?


Mieszkam w niemczech więc potrzebowałem coś z niemieckimi papierami czyli atest dopuszczenia do ruchu ABE od TÜV albo DEKRY.

No i jak pogooglałem to ebay pokazał mi najkorzystniejszą ofertę.

Jak go zamontuję i zrobię kilkaset kilometrów z obciążeniem (plecaczkiem i kufrem) i będę miał już wyrobioną opinię to skrobnę parę słów na forum.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-05-03 20:55:07 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1073
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
marciniak napisał(a):
Mieszkam w niemczech

to wszystko wyjaśnia :D
piękne miasto (szkoda tylko że ze smutną historią), masz blisko w Alpy


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org