Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2021-02-03 09:36:22 
Niemowlak

Dołączył(a): 2020-09-22 07:41:57
Posty: 25
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 FAZER S2
Witam.

Wiadomo że zimą siedzi się przy maszynie i poprawia "co nie co" i bawiłem się diagnostyką.

Wiadomo, że FZ1 z Francji były blokowane i dając masę na pin19 ECU i przestawiając zegarami ECU mamy FULL POWER.

No i tak samo zegarami zrobiłem w mojej FZ6 S2 i też mogę "niby" przestawiać ECU. Mam do wyboru: CHECK miga lub świeci.
Otóż pytanie brzmi, czy FZ6 S2 też można blokować/zdławiać poprzez ECU? W dowodzie mam 72kW czyli 98KM.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Fazer S2 - blokowanie?
PostNapisane: 2021-02-03 09:36:22 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2021-02-03 10:31:47 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3805
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
nie jestem pewien czy fz6 były blokowane. Cos mi sie obiło że we francji jest limit 100 koni i dla tego mocniejsze moto sa blokowane, ale FZ6 nie przekracza 100 kuca więc nie wymagał blokowania, ale mogę sie mylić.

natomiast w dowodzie moc sie zgadza z fabryczną. A masz jakieś powodu podejrzewać że masz mniej? może warto to stestować na hamowni?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-02-03 10:42:05 
Niemowlak

Dołączył(a): 2020-09-22 07:41:57
Posty: 25
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 FAZER S2
Właściwie to nie wiem.
Moto mam od września, więc aż tak się nie wjeździłem. Na max też nie jechałem.
A wcześniej jeździłem XJ600 60KM no i różnica jest. Ale nawet jakby miał 78KM to i tak o prawie 20KM więcej, więc różnica w porównaniu do XJ jest znaczna.
A zaciekawiło mnie, że mam na zegarach w diagnostyce do wyboru mapy.
Dodam, że miałem ustawione, że CHECK świeci.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-02-03 11:10:02 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2284
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Hej, w czasie produkcji modelu S2 fabryka wypuszczała jeszcze starą wersję S z blokadą, czyli egzemplarze z ogranicznikiem miały stare zegary, wahacz, owiewki, widelec, wtryski, ecu itp. Dało się odblokowac te egzemplarze ale nie z licznika tylko przez zwarcie ktorejś tam nóżki przy ECU do uziemienia. W związku z tym, wersja S2 nie biała blokady mocy z poziomu licznika. Być może licznik ma jakiś uniwersalny soft. Zablokowane fz6 zostało w 2009 zastąpione przez model xj6, który nadal miał silnik z fz6, ale już nie tyle zdławiony, co całkowicie na nowo zmapowany pod tą moc i cały motocykl. XJ6 ma też inną ramę i zawieszenie, licznikza to jest z analogowym obrotomierzem, taki jak w fz6 S2, fz8 i fz1. Może xj6 wychodziło w wersji dodatkowo zdławionej na kategorię A2 i może wtedy programowane to było w licznik tego typu co Twój...

Więc... Jeśli się nie boisz, że coś zepsujesz to przetestuj i napisz co to dało :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-02-03 11:40:28 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3805
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
piotrek11086 napisał(a):
Właściwie to nie wiem.
Moto mam od września, więc aż tak się nie wyjeździłem. Na max też nie jechałem.

z maxem ciężko tak naprawdę coś powiedzieć, bo niby jest to 247km/h ale opór powietrza rośnie znacznie szybciej niż prędkość, i np Bugatti veyron w wersji 1000 konnej miał vmax 407 km/h i żeby osiągnąć 430 km vmax, czyli jedynie 23 km więcej odchudzono go o 300 kg i zwiększono moc do 1200km czyli aż 200 koni dla dodatkowych 23 km/h vmaxa. dla tego przy mocy FZ6 aerodynamika na którą składasz się również ty, twoj wzrost, to czy jesteś gruby, czy masz owiewki może powodować że z fabrycznej mocy akurat ty wykrzesasz np 225km/h. Dla tego Vmax to słaba opcja na sprawdzenie mocy. Jeśli masz zastrzeżenia to jedynie na hamowni to sprawdzisz rzetelnie.

piotrek11086 napisał(a):
Ale nawet jakby miał 78KM to i tak o prawie 20KM więcej, więc różnica w porównaniu do XJ jest znaczna.

tak, ale wersja 78 konna miała nie tylko moc inną, ale i jej oddawanie. jechałem raz, rzeczywiście czułem też mniej koni, ale głownie czułem to że silnik był bardziej liniowy (dość podobny bo bandita 600 którego miałem wczesniej), nie miał nagłego skoku mocy w okolicach 6-7 tys obrotów. myślę że jak pogoda się poprawi to tak lepiej sprawdzić. odkręć mu energiczniej przy 4 tysiącach i potem przy 8. jeśli przy 4 tysiącach zacznie głośniej warczeć, odczeka chwileczkę i zacznie się zbierać troszkę jak lokomotywa to w sumie normalne dla 98 konnej wersji. jednocześnie jak odkręcisz przy 8 tysiącach powinien ochoczo skoczyć do przody praktycznie bez zastanowienia. Jeśli będziesz tak miał, to myślę że nie masz co się martwić na zapas.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-02-03 11:48:06 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2284
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
To fakt... Wystarczy na 3 biegu od 2 tysięcy obrotów trzymać rolgaz calkowicie otwarty, jeśli przy 7000 dostanie kopa i do tych 160 pójdzie prawie na tylnym kole to moc jest pełna :) myślę, ze w fz6 to jest akurat znak firmowy... Zanim sie przywyknie to wrażenie jest niesamowite. Podczas tego przyspieszania gdzieś w niedalekim lesie na pewno właśnie umiera jednorożec.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-02-03 11:54:01 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1068
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
Pięknie piszecie o osiągach fz6, u mnie trochę większa moc ale wrażenia podobne :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-02-03 12:16:18 
Niemowlak

Dołączył(a): 2020-09-22 07:41:57
Posty: 25
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 FAZER S2
Dzięki koledzy za odpowiedzi.
Ale tyle co zdążyłem pojeździć to właśnie się zachowuje tak, że do ok 7000rpm to napędza się spokojnie a powyżej dostaje kopa jakby miało turbo i właśnie wstawało :)
Ale jak tylko będzie pogoda to nie omieszkam sprawdzić na ustawieniu z CHECKiem migającym i świecącym.

A jak już mówimy o mocach to chciałbym się jeszcze dopytać o parametry C0 i C1.
Mógłby ktoś napisać co one oznaczają? To jest jakiś offset do dawkowania paliwa (otwarcia wtrysków)?
Kupiłem moto z wydechem IXIL i filtrem K&N, ale C0 i C1 miałem na 0. Dałem na 5 ale już nie miałem okazji sprawdzić jak jedzie bo już aura nie pozwalała. Za późno te parametry zmieniłem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-02-03 14:22:48 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2020-08-26 22:13:41
Posty: 260
Lokalizacja: WOT
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6
piotrek11086 napisał(a):
Kupiłem moto z wydechem IXIL i filtrem K&N, ale C0 i C1 miałem na 0. Dałem na 5

Nie boisz się tak na pałę zmieniać tych ustawień?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-02-03 15:24:43 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2284
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Jak wzbogaci mieszankę to pół biedy, gorzej jak będzie zbyt ubogo...

Również uważam że eksperymentowanie na ślepo może zaszkodzić. Żeby tylko nie było jak w shreku "i skończyło się rumakowanie" ;)

Marcin, co do mocy fz6... Odczucie mocy to pojęcie względne, kwestia percepcji :) Fazer wydaje się być bardzo mocny przez ten skok przy 7000 obrotów, szczególnie po przesiadce z czegoś słabszego. Efekt jest taki że na 6 biegu go muli a od 130kmh wreszcie zaczyna fajnie przyspieszać...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-02-03 15:36:19 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3805
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
sfazowany napisał(a):
od 130kmh wreszcie zaczyna fajnie przyspieszać...

dopiero od 130? to ja wiem że odcinka na jedynce jest przy 102 więc na upartego od jakiś 40-50 km/h już da sie mieć "ogień" :P


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-02-03 15:44:07 
Niemowlak

Dołączył(a): 2020-09-22 07:41:57
Posty: 25
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 FAZER S2
Riccardoa napisał(a):
Nie boisz się tak na pałę zmieniać tych ustawień?

Mam sondę AFR także sobie zloguje jak pracuje silnik.

Tylko pytam się, czy te parametry odpowiadają zwiększeniu (lub zmniejszaniu) czasów wtrysków (w FZ6 są w parach)?
Bo gdzieś też wyczytałem, że odpowiadają za dawkowanie w danych obciążeniach silnika, czyli C0 male obciążenia, a C1 wyższe.
Tylko jak by to miało się do FZ1 gdzie są C1, C2, C3 i C4?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-02-03 16:40:09 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3805
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
łap tutaj, pod ręką mam do rocznika 2004 ale pewnie nie robili w tej dziedzinie rewolucji, zawsze możesz wyszukać serwisówkę do swojego. http://www.journey.cz/moto/navody/Yamaha%20FZ6-SS(C)%202004%20Service%20Manual.pdf

piotrek11086 napisał(a):
Tylko pytam się, czy te parametry odpowiadają zwiększeniu (lub zmniejszaniu) czasów wtrysków (w FZ6 są w parach)? Bo gdzieś też wyczytałem, że odpowiadają za dawkowanie w danych obciążeniach silnika, czyli C0 male obciążenia, a C1 wyższe.

strony 98-99 sugerują że parami. to jedyne miejsce gdzie w serwisówce występuje wspomnienie o "C1" i "c2"
[ img ]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-02-03 16:41:00 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2284
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Jak masz sondę i wiesz jak interpretowac wyniki to juz inna bajka. Niestety nigdy nie bawilem się tymi parametrami.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-02-03 17:38:48 
Niemowlak

Dołączył(a): 2020-09-22 07:41:57
Posty: 25
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 FAZER S2
Dzięki misiakw, już zassałem.
Skonfrontuje te nastawy z AFR na wiosnę i zobaczę co będzie.
Szkoda, że nie można podłączyć się pod ECU, aby podejrzeć korekty paliwowe i wogóle co ECU robi tak jak w samochodach.
W motocyklach to dopiero ok 2015r. wprowadzili standard OBD2.

Tak jak przeglądałem internety to np. R6 miały w C1-C4 różne wartości. Także dziwne. Na logikę to te parametry odpowiadają za dawkowanie wtrysków, więc powinny być wartości jednakowe.

Nigdzie nie mogę znaleźć jednoznacznej odpowiedzi co to za parametry. A serwis pewnie takiego szaraka jak ja to zleje i każe nie dotykać.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot]


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org