Forum Motocykli Yamaha
https://www.motocykl.org/

przełożenia napędu.
https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=21&t=2417
Strona 1 z 1

Autor:  avator [ 2009-05-18 19:46:35 ]
Tytuł:  przełożenia napędu.

Witam, FZS 600 w nominale 15/48 ,czy ktoś z forumowiczów ma zastosowane inne przełożenia? jak to ma się w v-max?turystyka? moim zdanie są trochę za mocne potrafi nawet zerwać przyczepność przy ostrym ruszaniu na 2-gim biegu.chce zmienieć na np. 16/46. Jak to się ma w praktyce?Patrząc na inne motorki ,podobne moce ,ale juz inne przełożenia nie mają tak wysokich obrotów silnika przy danych prędkościach a co za tym idzie ,mniejsze spalanie, czy z przyspieszeniem będzie podobnie?sugestie mile widziane :).

Autor:  jabol46 [ 2009-05-19 00:38:27 ]
Tytuł: 

zerwac przyczepnosc???!!!! czas chyba na wymiane opon:D
i zaluz sobie dobrej firmy np michelin albo pireli. mi tam nie zerwie!!!!
na kole lata -no chyba ze ty mowisz o mokrym asfalcie!!!



i nie patrz na to ze masz jeszcze sporo bierznika, bo czasami te opony sie nadaja tylko na zlot na palenie.
mi tylko na pasach stracila przyczepnosc jak wyprzedzalem(pierwszy albo drugi bieg ale to moj blad bo gwaltownie odkrecilem)

a co do przelozenia to ja bym nie zmienial. zalozysz mniejsza zebatke na tyl to bedzie szybsza i bedzie sie wolniej wkrecala. po co ci to? zmien opono i bedzie git!!!

Autor:  avator [ 2009-05-19 19:36:26 ]
Tytuł: 

no ok, z tym że opony mam nowe , a uślizg zdarza się tylko na dość gładkim asfalcie , generalnie nie daję w palnik tak max do 7-8krpm, ale nurtuję mnie kwestia przełożenia czy nie zmienić ,niedługo napęd do wymiany jest okazja tylko jak to będzie w praktyce?

Autor:  Nemmo [ 2009-05-19 19:46:33 ]
Tytuł: 

Na moje zostan ze standardowym przelozeniem.

Moge zrozumiec, ze ktos zaklada wieksza zebate na tyl aby pobawic sie moto i aby lepiej na kolo szedl. Ale zmiana przelozenia na dluzsze moim zdaniem mija sie z celem. Juz mowie dlaczego, na nizszych biegach, gdzie silnik bedzie mial jeszcze zapas mocy bedziesz mogl miec mniejsze obroty silnika etc. Ale jesli zwiekszysz przelozenie moto moze okazac sie za slaby aby np na 6 biegu jechac 100-120 bo obroty silnika beda za niskie. Dodoatkowo aby sprawnie wyprzedzic na trasie bedziesz musial redukowac bo stracisz elastycznosc na wyzszych biegach.

Swoje spostrzezenia opieram na eksperymentach z zebatkami na Jawie wiec moga byc gowno warte ale tam moglem kombinowac bo zebatka przednia 9 zl kosztowala :twisted:

Autor:  jabol46 [ 2009-05-19 21:51:23 ]
Tytuł: 

ja to bym tak samo wlasnie nie zmienial bo bym wolal zeby motor byl wolniejszy a mocniejszy!!!

ale kazdy co innego woli :lol:

Autor:  slepy [ 2009-05-20 08:14:08 ]
Tytuł: 

zostan przy standardzie, tak jak pisal Nemm w celu osiagniecia predkosciach ktore teraz spokojnie i przy płynnej pracy silnika osiagasz na najwyższych biegach bedziesz musial duzo wiecej redukowac, a z durgiej str jak zmienisz to napisz co i jak bo moje doswiadczenia zwiazane ze zmianami przelozen ograniczaja sie do MZ z wiadomych finansowych powodow.

Autor:  avator [ 2009-05-20 20:11:54 ]
Tytuł: 

Może i macie racje żeby zostać przy standardzie więc nie będę kombinować ,dzięki za zainteresowanie

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/