Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2021-08-18 09:41:40 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1466
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
Mozna poprostu nie myc ;)
Mozna tez smarowac olejem wtedy sam sie myje

Tuzmen 1050


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-08-18 09:41:40 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2021-08-18 09:41:57 
Niemowlak

Dołączył(a): 2017-09-03 14:06:15
Posty: 35
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 662616609
Obecne moto: Yamaha FZ6 Fazer ABS
Zmywacz do hamulców kategorycznie nie nadaje się do tego celu, bo jest przeznaczony do innego rodzaju gumy - EDPM, która występuje w uszczelnieniach i wężach układu hamulcowego. Guma EDPM jest odporna na płyn hamulcowy oraz zmywacz do hamulców, natomiast błyskawicznie niszczą ją produkty ropopochodne. Temu, jak ktoś np. wleje olej do zbiorniczka płynu hamulcowego to cały układ nadaje się zazwyczaj na śmietnik.

Analogicznie, w o-ringach łańcucha na 99% występuje guma nitrylowo-butylowa, która dobrze wytrzymuje produkty ropopochodne (naftę, oleje itp.), z kolei zmywacz do hamulców ją błyskawicznie zniszczy.

Poniżej podrzucam link do fajnej stronki z tabelą, które rodzaje gumy są na co odporne

https://mykin.com/rubber-chemical-resistance-chart


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-08-18 10:40:01 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2014-08-17 12:43:43
Posty: 1156
Lokalizacja: Przemyśl
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tracer 900 GT 2019
No fakt Ci co posiadają olejarki mają temat z głowy, olej kapie samoczynnie i zapominają o temacie. Natomiast nie przekonuje mnie jedynie to że wszystko tym olejem jest zachlapane, w maszynach lubiących offroad to nie jest problem ale mi osobiście przeszkadza że lewą strona razem z kołem i jego okolicą jest w smarze. Wtedy łańcuch jest zadowolony ale tylko łańcuch :D

Chliewu dziękuję za przydatne info, właśnie nigdzie nie mogłem dostać takiej konkretnej informacji bo przecież gumą gumie nie jest równa. Przydałoby się właśnie taką wiedzę rozpowszechniać żeby nie zrobić sobie nieświadomie krzywdy bo jak zwykle sęk tkwi w szczegółach.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-08-18 11:43:16 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2013-01-13 20:48:01
Posty: 299
Lokalizacja: Polkowice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz6 Fazer S2 ABS
Ja łańcuch myję tylko i wyłącznie naftą świetlną, nie ma opcji, by uszkodzić nią oringi, żadnych innych środków nie używam. Przez 34 000 km używałem rożnych markowych i polecanych smarów i powiem szczerze każdy chlapie, oczywiście jeden mniej inny bardziej, ale kropek zużytego smaru i brudu przybywa. Smaru zawsze nakładam umiarkowaną ilość, głównie po oringach i rolkach. Powiem szczerze zaczęło mnie już trochę denerwować usuwanie tego syfu po smarach, które bez chemii nie jest możliwe. Aktualnie kończę montaż olejarki łańcucha opartej na pompce dozującej olej i sterowniku, który ją będzie impulsowo zasilał. Przy rozsądnym dozowaniu oleju chlapanie jest znikome, natomiast zmywanie oleju jest znacząco łatwiejsze. Jestem dobrej myśli i mam nadzieję, że zapomnę o obsłudze łańcucha.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-08-18 11:44:27 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1068
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
blue7 napisał(a):
Zagwozdką zostaję jednak nadal jak często i czym czyścić łańcuch żeby oringi nie pękały oraz co tak naprawdę jest najlepsze do smarowania łańcucha.


Zawsze myłem i smarowałem łańcuch bardzo często, dedykowaną do tego chemią (ze względu na spore zużycie- raczej z niższej półki, np. mannol, repsol, kiedyś wiele lat temu np. castrol) i nigdy nie miałem problemu z łańcuchem. Dodam, że przejechałem motocyklem kilkaset tysięcy kilometrów. W VTR1000 wytrzymywał na pewno >20tyś, a dodam że co smarowanie 600/800km łańcuch był również myty (nie pamiętam rodzaju uszczelnień- na jakich zaczynałem jeździć było to jednak 15 lat temu). Jedyny problem jaki miałem to nierówne wyciąganie łańcucha w tracer ale to było związane z jego kiepską jakością (też wytrzymał >20tyś).

Polecam system smarowania, a najlepiej zdaje egzamin wał :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-08-18 13:29:54 
Niemowlak

Dołączył(a): 2017-09-03 14:06:15
Posty: 35
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 662616609
Obecne moto: Yamaha FZ6 Fazer ABS
Mój poprzedni wytrzymał 28 tys. km. Praktycznie tylko smarowałem go co 400-500km sprayem, może 2 czy 3 razy przeczyściłem naftą na przestrzeni jego życia. Nawet o naciąg jakoś szczególnie nie dbałem bo jeździłem na permanentnie za luźnym.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-08-18 13:45:06 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2285
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Na fazerze przejechałem 25kkm na łańcuchu który był na motocyklu, trudno powiedzieć ile miał już kilometrów ale przy sprzedaży łańcuch był już w stanie średnim ale nadal sprawny, kolega jeszcze na nim jeździ i będzie zmieniał po sezonie. Smarowałem z puszki motulem co ok 300km i myłem co zmianę oleju co 6000km. Parę gumek wyszło pod koniec posiadania moto po spróbowaniu mycia szczotką do łańcuchów, chyba byłem za mało delikatny przy szorowaniu.

Co do wału, jest super ale już mnie kosztował remontami prawie tysiaka więc na razie koszt porównywalny z nowym napędem i konserwacją, jeśli przetrwa te 30kkm bez awarii to uznam go za lepsze rozwiazanie. Na razie jest z pewnoscią wygodniejszy ponieważ nie muszę smarować kajdana, co było szczególnie upierdliwe na wycieczkach z kuframi i przy złej pogodzie. Na wale napęd stuka i troszkę poszarpuje na pograniczu hamowania silnikiem i przyśpieszania, coś za coś.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-08-18 15:53:44 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1068
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
sfazowany napisał(a):
Co do wału, jest super ale już mnie kosztował remontami prawie tysiaka więc na razie koszt porównywalny z nowym napędem i konserwacją, jeśli przetrwa te 30kkm bez awarii to uznam go za lepsze rozwiazanie.


Dla mnie wał jest najlepszym rozwiązaniem. Jego wady przy motocyklu typu GS są niezauważalne. Pytanie czy w Twoim GS-ie był to pierwszy remont napędu czy już kolejny. Bo jeśli pierwszy po tylu latach to rozwiązanie jest tanie w eksploatacji. Zresztą czy 1000zł to duży koszt, dzisiaj pierwszy raz za pełen bak zapłaciłem ponad 400zł :oops: :oops: :oops:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-08-18 16:51:24 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2285
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Obecnie mam przebieg 84 tysiace. Wymiany łożysk przekładni pewnie jeszcze nie było, więc na kolejne tych 50k powinno być ok. Niestety łożyska krzyżaków na wale nie są wymienialne a pracują już niepłynnie, jesli padną to nowy wał kosztuje po rabatach ok 3700zł. Używany za ok 800-100zł najprawdopodobniej nie będzie dużo lepszy od mojego.

Podobnież późniejsze wersje gs w wodniakach miały więcej problemów z napędem niż olejaki, szczególnie w temacie zardzewiałych wielowypustów po stronie przekladni głównej. Trzeba tam regularnie zaglądać żeby w porę zauważyć potencjalne problemy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-08-19 13:37:07 
Niemowlak

Dołączył(a): 2017-09-03 14:06:15
Posty: 35
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 662616609
Obecne moto: Yamaha FZ6 Fazer ABS
Przesyłka ze starym łańcuchem wysłana - zobaczymy co powiedzą... choć cudów się nie spodziewam.

-- 2021-09-05 18:56:13 --

Mały update.
Podobno przesłali do producenta. Co będzie, to będzie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-10-26 09:05:45 
Niemowlak

Dołączył(a): 2017-09-03 14:06:15
Posty: 35
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 662616609
Obecne moto: Yamaha FZ6 Fazer ABS
Kolejny update - reklamacja uznana, będą zwracać kasę za łańcuch.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-10-26 09:39:51 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2285
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Gratulacje :) to mnie utwierdza w wierze w dystrybutorów i producentów, jest jakaś sprawiedliwość ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-10-26 11:02:58 
Niemowlak

Dołączył(a): 2017-09-03 14:06:15
Posty: 35
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 662616609
Obecne moto: Yamaha FZ6 Fazer ABS
Ogółem to chyba DID uznał, bo odpowiedź od Larssona dopiero dostałem po 3 miesiącach i to już po zmianie tonu maili na dość chamski z mojej strony, gdy firma kilkukrotnie nie dotrzymała obiecanych przez siebie terminów.

Generalnie, o ile pani z działu reklamacji to przemiła kobieta i ją za wszystko przeprosiłem, o tyle sam Larsson jako firma to dno i wodorosty i radzę omijać z daleka.

Koniec końców, krucjata była warta zachodu :).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-10-26 12:13:36 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2331
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
Chliewu napisał(a):
Koniec końców, krucjata była warta zachodu :).

no była - wreszcie masz dobry łańcuch w moto :D


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot]


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org