Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 88 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2021-11-09 17:54:32 
Niemowlak

Dołączył(a): 2021-09-09 19:31:18
Posty: 41
Lokalizacja: Tychy
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1N
Wojt@s napisał(a):
KrzychuZ napisał(a):
ForestRun napisał(a):
AC V powinno się zmierzyć zaraz za alternatorem, popatrz po kablu gdzie idzie, odpinasz pierwszą kostkę i mierzysz od strony alternatora. Nie wiem gdzie jest w FZ1, w FZS1000 za lewym boczkiem :)


Tak też zrobiłem. Jeszcze raz wyniki:
Pomiędzy 1 a 2: 45V
1:3: ok 35V
2:3: ok 35 V.
Przy 4-5 tys obrotów.

Zmierzyłem też DC na wyjściu z regulatora i tam mam 15, 1 do 15,4 V.
Do aku dochodzi 12,1V.
Gdzie "gubi" się to napięcie?


Zmierz jeszcze raz V AC na fazach wyjściowych z alternatora.
Tylko nie między nimi a masą z akumulatora.
Podaj wynik na jałowym i przy 5 tys. obr.

Dodatkowo opór między uzwojeniami na zimnym i na rozgrzanym silniku.


Ok, jak tylko poskładam moto do kupy ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-11-09 17:54:32 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2021-11-13 00:24:29 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2017-03-23 09:25:32
Posty: 54
Lokalizacja: Zawiercie
Płeć: Mężczyzna
Telefon: S21
Obecne moto: FZS1000
Kable polutowane, kostka od stacyjki była nie do odzyskania. WSZYSTKIE wtyczki wyczyszczone, świecą się jak nowe, zapsikane specjalnym specyfikiem do połączeń.
Napięcie trochę podskoczyło, tylko że jest jedno ALE.
Na światłach mam ładowanie wolne / 5 tys obr. - 12.3v / 13.5v
Z wyjętym bezpiecznikiem HEAD (bez świateł) - wolne / 5tys - 14.2 / 14.4

I co powiecie? Ja już zgłupiałem :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-11-13 01:15:27 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2321
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Sprawdzałeś rezystancję przewodu do oświetlenia? Zerknij ile masz ohmów od bezpiecznika do konektora żarówki i czy masa jest dobra.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-11-13 10:23:24 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2020-01-05 20:24:48
Posty: 485
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2
sfazowany , kolega chyba mierzy na akku tylko przy odpalonych światłach i bez świateł czyli bez bezpiecznika.
Widać, że przy obciążeniu (światła) coś nie wyrabia prądowo i jest słabe ładowanie. Ja bym chyba podstawił regulator mimo tego, ze zachowuje się raczej poprawnie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-11-13 15:50:12 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2017-03-23 09:25:32
Posty: 54
Lokalizacja: Zawiercie
Płeć: Mężczyzna
Telefon: S21
Obecne moto: FZS1000
Janusz81 napisał(a):
sfazowany , kolega chyba mierzy na akku tylko przy odpalonych światłach i bez świateł czyli bez bezpiecznika.
Widać, że przy obciążeniu (światła) coś nie wyrabia prądowo i jest słabe ładowanie. Ja bym chyba podstawił regulator mimo tego, ze zachowuje się raczej poprawnie.


Zgadza się, mierzę tak jak piszesz.

Sfazowany, a jak mam to zmierzyć ? :D I jakie powinny być wartości?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-11-13 20:38:17 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2020-01-05 20:24:48
Posty: 485
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2
Nie ma co teraz mierzyć tego wg mnie. Najpierw trzeba ogarnąć ładowanie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-11-13 22:26:11 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2017-03-23 09:25:32
Posty: 54
Lokalizacja: Zawiercie
Płeć: Mężczyzna
Telefon: S21
Obecne moto: FZS1000
Janusz81 napisał(a):
Nie ma co teraz mierzyć tego wg mnie. Najpierw trzeba ogarnąć ładowanie.


Parę dni wcześniej jak robiłem pomiary na kostce od regulatora napięcia to os strony regulatora napięcie było książkowe a już na tej samej kostce ale od drugiej strony wyniki były zaniżone. Zobaczę jak jutro to wygląda..


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-11-14 10:09:14 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2020-01-05 20:24:48
Posty: 485
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2
ForestRun napisał(a):
jak robiłem pomiary na kostce od regulatora napięcia to os strony regulatora napięcie było książkowe a już na tej samej kostce ale od drugiej strony wyniki były zaniżone.

Dziwna sprawa ale to wskazuje na rezystancję na połączeniach. Mówię tu również o samych konektorach zaciśniętych na przewodach. Gdzieś jakieś tlenki powstały? Trudno jednoznacznie stwierdzić, bo chyba się z czymś takim nie spotkałem.
Ogólnie jakbyś sprawdzał rezystancję między początkiem a końcem to powinno być zbliżone do 0 om. Jak będzie 0,5 oma to już jest słabo. Pamiętaj żeby od odczytanego pomiaru odjąć rezystancję przewodów sond pomiarowych i styków samego miernika - z reguły jest to ok 0,2-0,5 oma ale musisz to sprawdzić na swoim mierniku. Powodzenia :wink:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-11-14 13:36:51 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1476
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
Pisalem juz 2 razy ale napisze 3.
Czy byl pomiar uplywu prądu?
Najlepiej w spoczynku jak i po załączeniu stacyjki

Tuzmen 1050


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-11-14 17:47:30 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2017-03-23 09:25:32
Posty: 54
Lokalizacja: Zawiercie
Płeć: Mężczyzna
Telefon: S21
Obecne moto: FZS1000
tuzmen napisał(a):
Pisalem juz 2 razy ale napisze 3.
Czy byl pomiar uplywu prądu?
Najlepiej w spoczynku jak i po załączeniu stacyjki

Tuzmen 1050


W obu przypadkach amperomierz pokazuje 0.

Słuchajcie, możliwe że mam źródło problemów, oby.. Jak pisałem wcześniej bez świateł mam ładowanie książkowe. No to miernik w łapę i szukam od bezpiecznika co jest nie tak, tak samo od wtyczek świateł. No i mam zgryz w lewych przełącznikach a mianowicie na przycisku do migania długimi światłami - PASS. Gdy przycisk nie jest naciskany oporność na przewodach wynosi 15.3 oma natomiast gdy go nacisnę pokazuje 0.
Czy ktoś mógłby sprawdzić u siebie jak to wygląda?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-11-14 17:51:42 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1476
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
ForestRun
Chcesz powiedzieć że przy świecących światłach, Twój pobór prądu jest 0A ?

To będzie już druga nagroda nobla na tym forum, teraz z dziedziny fizyki :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-11-14 18:03:26 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2017-03-23 09:25:32
Posty: 54
Lokalizacja: Zawiercie
Płeć: Mężczyzna
Telefon: S21
Obecne moto: FZS1000
tuzmen napisał(a):
ForestRun
Chcesz powiedzieć że przy świecących światłach, Twój pobór prądu jest 0A ?

To będzie już druga nagroda nobla na tym forum, teraz z dziedziny fizyki :)


No podłączam amperomierz pomiędzy masę akumulatora a kabel masowy i jest 0, z tym że po przekręceniu kluczyka nic się nie dzieje. Może ja coś źle robię..


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-11-14 18:09:51 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1476
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
ForestRun napisał(a):
tuzmen napisał(a):
ForestRun
Chcesz powiedzieć że przy świecących światłach, Twój pobór prądu jest 0A ?

To będzie już druga nagroda nobla na tym forum, teraz z dziedziny fizyki :)


No podłączam amperomierz pomiędzy masę akumulatora a kabel masowy i jest 0, z tym że po przekręceniu kluczyka nic się nie dzieje. Może ja coś źle robię..


Jaką masz skalę na amperomierzu? gdzie wpięte są kable w mierniku?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-11-14 18:18:31 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2017-03-23 09:25:32
Posty: 54
Lokalizacja: Zawiercie
Płeć: Mężczyzna
Telefon: S21
Obecne moto: FZS1000
tuzmen napisał(a):
ForestRun napisał(a):
tuzmen napisał(a):
ForestRun

Jaką masz skalę na amperomierzu? gdzie wpięte są kable w mierniku?


Przepinam czerwony kabel w amperomierz i mierzę na 10A..

miernik mam taki: https://allegro.pl/oferta/miernik-pradu ... NDFmODg%3D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-11-14 18:21:54 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1476
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
wtyknij w prawą dziurę i ustaw na 200mA, 1mA raczej wyczuje..
Hmm, ale tam napisane że bezpiecznik max 200mA więc może się przepalić, hmm

ech, takie to naprawianie przez internety...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 88 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org