Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2022-04-02 19:58:07 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2021-10-19 18:13:12
Posty: 13
Obecne moto: fzs600
Witam Serdecznie,

Pacjent FZS600 2003 r, moto u mnie od pół roku, ogólnie zadbany egzemplarz, ale mam drobne pytanie,

Podczas wymiany wydechu (montowałem dedykowany Mivv) z końca rury kolektora odwinęła się metalowa siatka coś w stylu plecionki metalowej, pokryta z wierzchu pastą , czy to oznacza ze rura kolektora była już "grzebana" czy to normalna konstrukcja w tym modelu?

Drugie pytanie czy powinno to skutkować wymianą też tej części wydechu czy nie (plecionkę udało mi się nawinąć z powrotem - chwilowo na sucho, bo się okazało ze miałem skostniałem pastę), co prawda nie czuje specjalnie żadnych przedmuchów itp, i nie jestem pewien czy demontować to i próbować poprawić z pastą czy zostawić jak jest czy ew. szykować się na wymianę całości (kolektora wydechowego/rury)

wcześniej wydech był oryginalny i moto w jednych rękach 8 lat, nie miałem info o żadnych naprawach dot. wydechu...


Będę wdzięczny za odpowiedzi
Pozdrawiam Krzysiek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-04-02 19:58:07 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2022-04-06 10:50:46 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2021-10-19 18:13:12
Posty: 13
Obecne moto: fzs600
hmm

naprawdę nikt się nie spotkał z czymś podobnym albo nie ma żadnej wiedzy na ten temat...
(np jak powinno być standardowo)

no ok, w planie rozbiórka i poskładanie tego z pastą do tłumików,

Pozdrawiam
Krzysiek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-04-06 10:56:24 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1466
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
W TDM miałem taką mosiężną plecionkę o któej mówisz, więc może yamaha wszędzie taką daje.
Pasta ma za zadanie uszczelnić, ale skoro nie masz przedmuchów to znaczy że się uszczelniło bez


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-04-06 11:10:11 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2021-10-19 18:13:12
Posty: 13
Obecne moto: fzs600
Dzięki z odpowiedź :)

Wiesz....to że nie czuje przedmuchów to nie znaczy że nie ma niewielkiej nieszczelności,
Po wymianie wydechu pojawiły się dźwięki "popcornu" przy zamknięciu manetki przy ok 6 tys,

i zastanawiam się nad oddaniem go na regulacje gaźników, gdzieś czytałem ze nieszczelności w wydechu mogą to powodować, więc i tak najpierw rozbiorę to i poskładam zgodnie ze sztuką i jak dalej będzie popcorn to podjadę pogadać do mechanika, z tego co widzę opinie co do popcornu przy gaźnikach są bardzo różne, jako takich "strzałów" nie ma

Pozdrawiam
Krzysiek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-04-06 11:52:08 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1466
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
Pasta ma duże znaczenie w slipon'ach tu gdzie masz skręcane połączenie to ta plecionka daje rade, ale oczywiście będzie bardziej elegancko


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-04-06 16:53:27 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2285
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
W fz6 między tłumikiem a katalizatorem na łączeniu też jest taka plecionka, nie było tam pasty. W moim rozumieniu ta plecionka to jest właśnie uszczelka. Pasta to "cement" który się utwardza pod wpływem temperatury tworząc spoiwo, nie wiem czy jak tam dasz taką pastę to czy ona nie zalepi plecionki i nie spowoduje że uszczelka przestanie być uszczelką.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-04-06 23:26:30 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2021-10-19 18:13:12
Posty: 13
Obecne moto: fzs600
Hmm i mam zagwozdke :)

Tak btw to tłumik slipon i na to drugie połączenie (zabezpieczone sprężynka) także nie dałem pasty, więc to jest nas pewno do poprawki/uszczelnienia

Z drugiej strony czy taka nieszczelność może powodować popcorn w wydechu, czy raczej to nie ma znaczenia

Bije się troszkę z tym czy rozbierać i modyfikować to połączenie zaciskane obejmą...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-04-07 00:08:44 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2285
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Tam gdzie jest sprężynka to ona jest po to żeby rury mogły pracować między sobą przy zmianach temperatur, tam też bym nie dawał żadnej pasty, u siebie nie dałem przy zmianie na wydech slip-on Storm. Pasta jest do połączeń stałych, skręconych na "amen", tam gdzie nie ma innych uszczelnień jak ta plecionka, tylko rura na rurę i cybant.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-04-07 00:33:17 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2021-10-19 18:13:12
Posty: 13
Obecne moto: fzs600
Ok, wychodzi na to że optymalnym wyjściem jest sprawdzenie czy wydech rzeczywiście jest szczelny,


Czy macie jakiś sprawdzony sposób który by jednoznacznie pokazywał czy całość jest szczelna czy nie

Wiem że kiedyś zatkało się rurę wydechową,
Ale wiem też że przy dobrej kondycji silnika wcale nie musi całkiem zgasnąć,

Podobnie pryskanie wodą z mydłem czy czymś podobnym i obserwacja czy widać gdzieś pęcherzyki

Ale wiem też że oba te sposoby nie są zbyt dokładne

Pozdrawiam
Krzysiek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-04-07 11:52:19 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2285
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Nie wiem na ile chcesz mieć szczelny ten układ, ale ja przy zmianie wydechu tak super skrupulatnie tym się nie przejmowałem. Jak skręciłem wydech to zasłoniłem szmatą wylot z tłumika, obsluchałem czy nie syczy na łączeniu, zbliżyłem dłoń dookoła łączenia czy nie czuć na skórze podmuchów punktowych i tyle.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-04-07 12:23:55 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2021-10-19 18:13:12
Posty: 13
Obecne moto: fzs600
Genezą tego sprawdzania wydechu jest popcorn w wydechu przy schodzeniu z obrotów :/
Dość spory, z tego co się orientuję może być spowodowany albo złą mieszanką, albo właśnie nieszczelnym wydechem (nie chciałbym zaszkodzić tym silnikowi)

*Chociaż spotkałem się też z opinią, że gaźnikowce na przelocie tak mają...

I zanim zacznę zwracać gitarę człowiekowi w serwisie z ew regulacjami itp, to chciałem wyeliminować nieszczelność jako potencjalną przyczynę


Pozdrawiam
Krzysiek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-04-07 13:40:52 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3805
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
karysek napisał(a):
Dość spory, z tego co się orientuję może być spowodowany albo złą mieszanką, albo właśnie nieszczelnym wydechem (nie chciałbym zaszkodzić tym silnikowi)

*Chociaż spotkałem się też z opinią, że gaźnikowce na przelocie tak mają...

zmieniłeś fabryczny komin na przelot - będzie strzelało, bo pomimo że to dedykowany komin, zmieniłeś lekko przepływ spalin. Jeśli bardzo cię to meczy myślę że możesz oddać moto do wyregulowania gażników. Natomiast na pewno takie maleńkie nieszczelności jakie miałbyś na łączeniu nie wpłyną znacznie na specyfikę - bardziej własnie wspomniana zmiana samego wydechu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-04-07 15:12:06 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2285
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Dokładnie :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-04-08 07:45:09 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2021-10-19 18:13:12
Posty: 13
Obecne moto: fzs600
Witam,

Dziękuję wszystkim za pomoc i dyskusję, wyklarowały mi się pewne rzeczy,

sprawdzę ponownie szczelność układu (przy przytkanym wylocie),
dzisiaj przyjechał DB killer do zestawu, wiec posprawdzam także jak działa całość,
za kilka dni dam co i jak po testach,

Pozdrawiam
Krzysiek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-04-08 09:49:24 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3805
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
karysek napisał(a):
dzisiaj przyjechał DB killer do zestawu, wiec posprawdzam także jak działa całość,

i znów możesz mieś inne odczucia, bo ddb killer mimo posiadania łacznie podobnej powierzchni otworów do rura wydechowa zmienia przepływ a więc i ciśnieniaw układzie wydechowym. W 4 suwie nie jest to takie ważne, ale no w dwusówie dobrze zestrojony układ wydechowy jest chyba równie ważny co stan culindrów i tłoków.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot]


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org