Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2022-09-17 19:00:42 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2022-09-17 18:29:05
Posty: 1
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 798248386
Obecne moto: Yamaha FZS 600
Witam,
Mam pytanie jak rozpoznać w którym położeniu w wałku od zmiany biegów powinna być umiejscowiona dźwignia zmiany biegów i co może się stać jeżeli będzie w innym położeniu niż wcześniej.


Załączniki:
Screenshot_2022-09-17-18-57-57-777_com.miui.gallery.jpg [779.89 KiB]
Pobrane 140 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-09-17 19:00:42 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2022-09-17 21:35:15 
Niemowlak

Dołączył(a): 2021-08-12 16:36:10
Posty: 32
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZS 600 Fazer
Dźwignia powinna być tak położona, żeby wygodnie się biegi zmieniało. Położenie jej względem walka nie ma dla samego procesu zmiany biegów żadnego znaczenia.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-09-18 01:51:24 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2316
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Kropka nabita na czole wałka wskazuje standardowe ustawienie wycięcia na mocowaniu dźwigni. Można przestawić troszkę dźwignię na wielowypuscie żeby dopasować wysokość dźwigni pod stopą do swoich preferencji, ale dużo lepiej robić to na śrubie rzymskiej czyli samym popychaczu. Jeśli przedstawimy za dużo na wielowypuscie i znacząco zmienimy kąt między krótkim ramieniem wałka wchodzącego do skrzyni a popychaczem, to będzie nam coraz ciężej zmienić bieg. Cięgno i ramię na wielowypuscie to zamiana ruchu posuwistego na obrotowy i działa prawidłowo tylko w wąskim zakresie kątowym. Najlżej będzie nam zmienić bieg kiedy popychacz jest względem dźwigni pod kątem 90 stopni. Po przestawieniu na wielowypuscie popychacz będzie wymagał większej siły żeby działać na ramię, aż w skrajnym przypadku nie będzie w stanie zmienić biegu. Najlepiej będzie ustawić dźwignię na wielowypuscie kropką na nacięciu a położenie dźwigni względem stopy ustawić na samym popychaczu. Luzujesz kontry i kręcisz popychaczem, na jednym końcu jest gwint prawy a na drugim lewy, przez co kręcenie dźwignią skróci lub wydłuży odległość między przegubami kulowymi. Ważne jest żeby przed zakontrowaniem ustawić oba przeguby w tej samej płaszczyźnie, tak, żeby po zakontrowaniu dało się odrobinę kręcić popychaczem na przegubach kulowych. Warto przy okazji wypłukać i zakonserwować smarem np litowym wodoodpornym przeguby kulowe i oś na której pracuje duża dźwignia pod stopą, czasami bardzo to poprawia łatwość i precyzyjność zmian biegów jeśli elementy te już dawno nie były serwisowane.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org