Forum Motocykli Yamaha
https://www.motocykl.org/

Położenie dźwigni zmiany biegów
https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=21&t=24580
Strona 1 z 1

Autor:  DonVifon [ 2022-09-17 19:00:42 ]
Tytuł:  Położenie dźwigni zmiany biegów

Witam,
Mam pytanie jak rozpoznać w którym położeniu w wałku od zmiany biegów powinna być umiejscowiona dźwignia zmiany biegów i co może się stać jeżeli będzie w innym położeniu niż wcześniej.

Załączniki:
Screenshot_2022-09-17-18-57-57-777_com.miui.gallery.jpg [779.89 KiB]
Pobrane 141 razy

Autor:  tomo80 [ 2022-09-17 21:35:15 ]
Tytuł:  Re: Położenie dźwigni zmiany biegów

Dźwignia powinna być tak położona, żeby wygodnie się biegi zmieniało. Położenie jej względem walka nie ma dla samego procesu zmiany biegów żadnego znaczenia.

Autor:  sfazowany [ 2022-09-18 01:51:24 ]
Tytuł:  Re: Położenie dźwigni zmiany biegów

Kropka nabita na czole wałka wskazuje standardowe ustawienie wycięcia na mocowaniu dźwigni. Można przestawić troszkę dźwignię na wielowypuscie żeby dopasować wysokość dźwigni pod stopą do swoich preferencji, ale dużo lepiej robić to na śrubie rzymskiej czyli samym popychaczu. Jeśli przedstawimy za dużo na wielowypuscie i znacząco zmienimy kąt między krótkim ramieniem wałka wchodzącego do skrzyni a popychaczem, to będzie nam coraz ciężej zmienić bieg. Cięgno i ramię na wielowypuscie to zamiana ruchu posuwistego na obrotowy i działa prawidłowo tylko w wąskim zakresie kątowym. Najlżej będzie nam zmienić bieg kiedy popychacz jest względem dźwigni pod kątem 90 stopni. Po przestawieniu na wielowypuscie popychacz będzie wymagał większej siły żeby działać na ramię, aż w skrajnym przypadku nie będzie w stanie zmienić biegu. Najlepiej będzie ustawić dźwignię na wielowypuscie kropką na nacięciu a położenie dźwigni względem stopy ustawić na samym popychaczu. Luzujesz kontry i kręcisz popychaczem, na jednym końcu jest gwint prawy a na drugim lewy, przez co kręcenie dźwignią skróci lub wydłuży odległość między przegubami kulowymi. Ważne jest żeby przed zakontrowaniem ustawić oba przeguby w tej samej płaszczyźnie, tak, żeby po zakontrowaniu dało się odrobinę kręcić popychaczem na przegubach kulowych. Warto przy okazji wypłukać i zakonserwować smarem np litowym wodoodpornym przeguby kulowe i oś na której pracuje duża dźwignia pod stopą, czasami bardzo to poprawia łatwość i precyzyjność zmian biegów jeśli elementy te już dawno nie były serwisowane.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/