Forum Motocykli Yamaha
https://www.motocykl.org/

Prostowanie lag w FZ1
https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=21&t=24735
Strona 1 z 1

Autor:  Rudzi0 [ 2023-12-27 11:40:17 ]
Tytuł:  Prostowanie lag w FZ1

Siemka

Pod koniec sezonu zaliczyłem szlif na mokrym asfalcie, najprawdopodobniej wpadłem w kałuże na nie równym asfalcie. Prędkość coś koło 90kmh moto spadło w pas zieleni i zatrzymali się kołem na barierkach raczej bez uderzenia w nie.

Moto FZ1 po tym ma lekko przestawiona kierownicę, próbowałem ustawić lagi prosto ale zawsze kierownica jest lekko przekrzywiona , przy jeździe normalnej nie przeszkadza moto jedzie prosto lecz przy prędkościach spacerowych np. dojazd do czerwonego światła zaczyna bujać kierownica i motocyklem.

Obstawiam że coś jest z lagami albo półkami, znacie jakiś warsztat który sprawdza i prostuje lagi?

Lokalizacja najlepiej Warszawa i okolice, ewentualnie wysyłkowo o ile sprawdzone miejsce.

Dzięki za odzew
Pozdrawiam

Autor:  tuzmen [ 2023-12-27 14:18:05 ]
Tytuł:  Re: Prostowanie lag w FZ1

Zanim zaczniesz szukać prostowania lag rozbierz cały widelec i pomierz bicia na sztycy/dolna półka, potem lagi i na koniec oska.
Będziesz wiedział co kupić a co prostowac

Autor:  Rudzi0 [ 2023-12-27 14:23:09 ]
Tytuł:  Re: Prostowanie lag w FZ1

Jak byłem z lagami w ASO Yamahy to typek spojrzał i powiedział że krzywe bo zobaczył jakąś rysę na lądzie mniej więcej na wysokości dolnego mocowania w półce

Autor:  rhazz [ 2023-12-28 01:03:21 ]
Tytuł:  Re: Prostowanie lag w FZ1

Jak typek był z ASO to się pewnie znał tylko co wcale.
Rozbierz lagi i sprawdź gdzie jest krzywizna. Skoro buja kierownicą tzn że rura gdzieś ma krzywiznę.
Najlepiej rozebrać i poturlać po szkle - tam najlepiej widać odchyły.
Rura kosztuje 400-500zl i SIĘ JEJ NIE PROSTUJE :)

Autor:  Janusz81 [ 2024-01-03 11:33:00 ]
Tytuł:  Re: Prostowanie lag w FZ1

Ja prostowałem rury, a w zasadzie jedną i półki ale nie pamiętam gdzie to dokładnie było. Jeśli autor jest zainteresowany to w poniedziałek mogę dać namiary bo papiery z tego zabiegu mam w pracy a jestem na urlopie. Oczywiście sam wszystko rozebrałem i wiedziałem co jest krzywe i odesłałem na diagnozę i prostowanie. Szybko zrobili i było dobrze więc mogę polecić warsztat.

Autor:  rhazz [ 2024-01-04 22:59:58 ]
Tytuł:  Re: Prostowanie lag w FZ1

Pewnie w tectrolu w Bielsku bo oni jedyni chyba są godni polecenia zabiegu prostowania :)

Autor:  Janusz81 [ 2024-01-05 15:09:29 ]
Tytuł:  Re: Prostowanie lag w FZ1

rhazz napisał(a):
Pewnie w tectrolu w Bielsku bo oni jedyni chyba są godni polecenia zabiegu prostowania :)

Jak to napisałeś to mi się przypomniało, ze to właśnie oni

Autor:  sfazowany [ 2024-01-05 21:52:34 ]
Tytuł:  Re: Prostowanie lag w FZ1

Zatem BB słynie ze specjalistów od rzeczy niemożliwych:) jest tam też magik który jako jeden z niewielu w kraju potrafi prostować zaplatać i centrować koła szprychowe, nawet ASO korzystają z jego usług :)

Autor:  misiakw [ 2024-01-06 18:13:53 ]
Tytuł:  Re: Prostowanie lag w FZ1

już nie jeden z niewielu, u mnie tu lokalnie, w straszynie w wyulkanizacji motocyklowej koleś robi w szprychach, o ile to nie są bezdętkowe z bmw. mówi że z tamtymi też "da sie" tylko jest dużo pierdzielenia się. dostał koło w Hondzie do wycentrowania i wyszło miodzio

Autor:  sfazowany [ 2024-01-07 19:08:02 ]
Tytuł:  Re: Prostowanie lag w FZ1

Ten z Bielska Białej właśnie specjalizuje się w tych felgach od BMW, doprowadził to do perfekcji i jest numerem jeden kiedy ktoś szuka takiego speca. Co do prostowania lag to myślę że to kwestia w jakim stopniu są one wygięte. Również byłbym za wymianą, chyba że to są jakieś bardzo nietypowe lagi których nie da się kupić lub są absurdalnie drogie. Spodziewam się tam stali cro-mo chromowanej, jeśli już się odkształcą to mogą mieć mikro uszkodzenia w samym materiale stali i pęknięcia w chromie, po wyprostowaniu mogą być mniej sztywne i podatniejsze na ponowne zgięcie. Pod pękniętym chromem stal może korodować.

Autor:  tuzmen [ 2024-01-07 19:28:33 ]
Tytuł:  Re: Prostowanie lag w FZ1

Jeśli chodzi o zwykle zawieszenie to gnie się ono pod półką i nie ma za dużo wspólnego z jego pracą. Więc prostowanie jeszcze nie jest jakieś fopa.
Natomiast USD gnie się w miejscu największej częstotliwości pracy więc prostowanie moim zdaniem jest słabym pomysłem. Na dodatek ceny rur aftermarket nie są kosmiczne. Można kupić coś od polskiego rzemiesnika czy firm specjalizujacychnsie sie w zawieszeniach np yss. Przykładowo rura do sprint st 450zł. Jest sens prostować?

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/