Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2024-07-21 13:23:42 
Niemowlak

Dołączył(a): 2024-07-21 13:04:23
Posty: 15
Obecne moto: Fazer 600
Koledzy,

mam dziwny przypadek. Jakieś 2 tyg. temu w upalny dzień stałem na światłach na zapalonym silniku i poszedł jakiś obłok dymu spod baku, po lewej stronie. Zgasiłem silnik, dymu już nie było, moto normalnie odpalił. Pomyślałem, że to jakiś paproch się gdzieś sfajczył od gorąca, itp.

2 dni temu znowu na światłach nagle mi zgasł, i wydał z siebie jakiś terkoczący dźwięk, jakby automat rozrusznika nie dostawał prądu. Wyskoczył na panelu błąd 46. Da się go z trudem odpalić na chwilę, po czym znów gaśnie. Zacząłem sprawdzać elektrykę:
- prąd spoczynkowy aku to 11.6 V
- prąd ładowania 10.8 V i ok 12V przy 4-5 tyś obr.
- odłączony regulator daje odczyt 497, 470, 497, więc środkowa faza wchodząca jest niższa, ponadto środkowy pin kostki do regulatora jest wyraźnie przypalony (związek z dymkiem ??)
- regulator ma symbol SH7-19AA, wydaje się oryginalny.
- jest ciągłość między kostkami z alternatora (3 białe), a tymi samymi 3 białymi w kostce do regulatora
- co dziwne, nie mam żadnych odczytów oporu na kostce z alternatora - może miernik za mało dokładny ?
- nie ma zwarcia między 3 białymi z alternatora a masą z aku
- ponadto, moto przez 2 tygodnie jeździł ze zbyt wysokim poziomem oleju - ok. 0.7 litra ponad max - czy to mogło uszkodzić alternator?

Co to może być ? Będę wdzięczny za jakiekolwiek sugestie.


Załączniki:
Kostka do regu, spalona.jpg [1.24 MiB]
Pobrane 141 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-07-21 13:23:42 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2024-07-22 22:21:55 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2016-05-23 07:52:53
Posty: 513
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer S2
Chwila lektury…

viewtopic.php?f=21&t=4176


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-07-23 10:15:01 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2538
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Tylko przy okazji wymiany regulatora koniecznie ogarnij ten przypalony pin w kostce. Spróbuj go wycofać z kostki, jeśli jest tylko okopcony to teoretycznie można spróbować umyć go alkoholem izopropylowym ale szkoda by było żeby uszkodzony pin zniszczył Ci nowy regulator. Miejsca takie jak to gdzie są wysokie napięcia lub prądy wymagają dobrej jakości styku. Zerknij na wymiary tych pinów suwmiarką, dobierz takie piny i je wymień (lutowane połączenie, nie zaciskane) to będziesz miał pewność poprawnego kontaktu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-07-23 10:29:43 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2023-09-03 22:04:50
Posty: 74
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600 [2000r.]
Co do styków okopcony = przegrzany= wymiana ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-07-24 20:38:48 
Niemowlak

Dołączył(a): 2024-07-21 13:04:23
Posty: 15
Obecne moto: Fazer 600
1. Ok, dziś wymieniłem regulator - wskazania na sucho i po podłączeniu są takie same, wydaje się sprawny.
2. Styk wymieniony na nowy - jest ciągłość.
3. Błąd 46 nadal wyświetla.
4. Akumulator daje zaledwie 11.6V w spoczynku.
5. Nie próbowałem odpalać ze wzgl. na akumulator - podładuję i sprawdzę czy dojdzie do należytej wartości.

Czy teraz po wymianie regla, aku może być powodem tego błędu ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-07-24 23:13:58 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2538
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Tak, akumulator powinien miec minimum te 12,5V żeby uznać go za naładowany.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-07-26 08:44:48 
Niemowlak

Dołączył(a): 2024-07-21 13:04:23
Posty: 15
Obecne moto: Fazer 600
Wesoły update:

- aku naładowałem, moto odpalił, błąd zniknął - ALE prąd ładowania wynosi ZERO. Podłączony akumulator w czasie pracy na obrotach wykazuje tylko swoją wartość bieżącą ~12.4V.
- jest ciągłość między wyjściem + i - z regulatora a klemami do aku (więc gdyby dostawał prąd, to by go puszczał dalej na akumulator)
- nie ma ciągłości miedzy masą a 3 białymi z alternatora
- na kostce z alternatora mam wskazania 00.1V na 2 parach oraz 1V na jednej parze (multimetr AC sprawdzony w gniazdku, więc sprawny).
Czyli że nie idzie żaden prąd z alternatora.. ?

Jakieś pomysły zanim rozkręcę alternator ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-07-26 10:09:38 
Honorowy członek ;)

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1606
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
roadrunner77 napisał(a):
Wesoły update:

- aku naładowałem, moto odpalił, błąd zniknął - ALE prąd ładowania wynosi ZERO. Podłączony akumulator w czasie pracy na obrotach wykazuje tylko swoją wartość bieżącą ~12.4V.
- jest ciągłość między wyjściem + i - z regulatora a klemami do aku (więc gdyby dostawał prąd, to by go puszczał dalej na akumulator)
- nie ma ciągłości miedzy masą a 3 białymi z alternatora
- na kostce z alternatora mam wskazania 00.1V na 2 parach oraz 1V na jednej parze (multimetr AC sprawdzony w gniazdku, więc sprawny).
Czyli że nie idzie żaden prąd z alternatora.. ?

Jakieś pomysły zanim rozkręcę alternator ?


Pomiar statora powinien być na samym początku bo to najłatwiejsze. Nie masz przebicia do masy to ok, jeszcze tylko czy między fazami masz opory zgodne z serwisówką. Ostatnio mierzyłem swój w 690 i było tam 0,5ohm, nie wiem ile w FZ6 ale pewnie podobnie w okolicach ohma


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-07-26 10:19:53 
Niemowlak

Dołączył(a): 2024-07-21 13:04:23
Posty: 15
Obecne moto: Fazer 600
Pomiary są niemiarodajne - pokazuje 0 na nastawie 200 ohm, więc sądzę że miernik jest za mało dokładny (powinno być 0.22-0.34 ohma)

Poza tym, skoro magneto nie daje prądu w czasie pracy silnika, to co można jeszcze zrobić/sprawdzić ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-07-26 10:46:17 
Honorowy członek ;)

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1606
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
roadrunner77
Nie no musi być jakiś opór, poka ten miernik


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-07-26 11:11:02 
Niemowlak

Dołączył(a): 2024-07-21 13:04:23
Posty: 15
Obecne moto: Fazer 600
No taki, zwykły, na 200 ohm nie pokazuje nic...


Załączniki:
Miernik 200 ohm.jpg [1.72 MiB]
Pobrane 101 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-07-26 11:38:09 
Honorowy członek ;)

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1606
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
roadrunner77 napisał(a):
No taki, zwykły, na 200 ohm nie pokazuje nic...

No to może masz zwarcie faz, stojan alternatora na stół :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-07-26 11:38:40 
Niemowlak

Dołączył(a): 2024-07-21 13:04:23
Posty: 15
Obecne moto: Fazer 600
Teraz widzę, że na jednej parze pokazuje na chwilę różne wartości, po czym wskazanie znika. Przy następnym pomiarze to samo - jakaś dziwna wartość i znika... (dwie pozostałe pary wykazują 0). Co to znaczy ?


Załączniki:
IMG_20240726_112903.jpg [1.61 MiB]
Pobrane 95 razy
IMG_20240726_112919.jpg [1.58 MiB]
Pobrane 101 razy
IMG_20240726_112905.jpg [1.62 MiB]
Pobrane 104 razy
IMG_20240726_112849.jpg [1.58 MiB]
Pobrane 93 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-07-26 11:40:38 
Honorowy członek ;)

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1606
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
A jak ustawisz brzęczyk do pomiaru obwodu to piszczy? toto czerwone ustawienie


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-07-26 11:44:19 
Niemowlak

Dołączył(a): 2024-07-21 13:04:23
Posty: 15
Obecne moto: Fazer 600
tuzmen napisał(a):
A jak ustawisz brzęczyk do pomiaru obwodu to piszczy? toto czerwone ustawienie


Nie, nic nie piszczy, ale pokazuje zmienne wartości od 600-800+. Co to za dziwactwo, ktoś wie?


Załączniki:
Ciągłość na piszczy ale pokazuje.jpg [1.5 MiB]
Pobrane 87 razy


Ostatnio edytowano 2024-07-26 11:57:49 przez roadrunner77, łącznie edytowano 1 raz
Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org