Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2025-03-27 14:13:35 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2014-12-18 22:28:32
Posty: 502
Płeć: Mężczyzna
Witam.

FZS 600 z roku 2002.

Po czyszczeniu gaźników jest problem z wkręcaniem się na wysokie obroty. Rozbierałem gaźniki już kilka razy i bardzo dokładnie wszystko sprawdziłem ale coś muszę pomijać.

Motocykl zimny i ciepły odpala prawidłowo.

Nowe gniazda i zaworki iglicowe, poziom paliwa jest ustawiony w komorach na 4.5 mm wg serwisówki mierząc rurką na każdym gaźniku. Nowe zatyczki do króćców gdzie podłącza się rurki do synchro. Synchro też zrobione. Luz zaworowy w normie.
Śruba składu mieszanki odkręcona o 2 i poł obrotu.

Po włączeniu ssania do końca dochodzi do 8000 obrotów.

W który konkretnie miejscu szukać rozwiązania problemu?

Filtr powietrza (mam 2 różne) i świece ok (też 2 komplety), TPS 5000. Wężyki drożne.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2025-03-27 14:13:35 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2025-03-27 14:52:32 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 4024
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
zacząłbym chyba od sprawdzenia regulacji wolnych obrotów - powinieneś miec śrubę do tego, może podczas składania coś przekręciłeś, przestawiłeś. ogólnie wolne obroty powinno się ustawiać na rozgrzanym silniku, ale jesli coś mocno pokręciłeś to nawet na zimnym powinno spowodować to dziwne zachowanie, więc zacząłbym od tego - jak obniżysz tak, to daj sie nagrzać i na nagrzanym ustaw własciwie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2025-03-28 13:40:07 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2014-12-18 22:28:32
Posty: 502
Płeć: Mężczyzna
Rozebrałem gaźniki ponownie.

Nie widzę możliwości złego ponownego złożenia, w dodatku wszystkie kanaliki i dysze są drożne.

Motocykl nadal odpala bez problemu, równo pracuje na wolnych obrotach.

Po całkowitym odkręceniu manetki gazu wkręca się na pełne obroty.

Poziom paliwa w gaźnikach jest prawidłowy, nie zalewa.

Czy odpowiedzialne za to mogą być zużyte membrany? ruszając ręcznie pracują płynnie z podobnym oporem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2025-03-28 15:20:56 
Honorowy członek ;)

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1606
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
Problem jest że się wkręca czy że się nie wkręca?
Było grzebane w rozrządzie?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2025-03-28 16:37:21 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2014-12-18 22:28:32
Posty: 502
Płeć: Mężczyzna
Motocykl jeździł do tej pory, wcześniej nie chciał chodzić do 4k rpm. Po zimie tylko się pogorszyło.

Rozebralem gaźniki, wyczyscilem, złożyłem i teraz jest problem że nie wkreca sie. Z ssaniem się wkręci lub do około 6k rpm delikatnie bez ssania a potem manetka do oporu i do odcinki pójdzie.

Cewki i kable, fajki nowe.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2025-03-28 17:17:52 
Honorowy członek ;)

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1606
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
Można teraz sprawdzić kolor świec, obecnie obstawiałbym że są białe, za ubogo


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2025-04-01 12:32:25 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2014-12-18 22:28:32
Posty: 502
Płeć: Mężczyzna
Kolor świec można odczytać po kilkunastu km jazdy.

Śruba do regulacji jest 1, ustawiona prawidłowo, na tym regulacje śrubami w tych gaznikach się kończą.

Już wszystko działa poprawnie, udało się dojść przyczyny.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2025-04-02 08:08:24 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2014-04-16 19:48:23
Posty: 61
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fortepianino fzs 600
ahamay napisał(a):
Kolor świec można odczytać po kilkunastu km jazdy.

Śruba do regulacji jest 1, ustawiona prawidłowo, na tym regulacje śrubami w tych gaznikach się kończą.

Już wszystko działa poprawnie, udało się dojść przyczyny.


hej, i co było przyczyną? tak z ciekawości :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2025-04-07 10:47:06 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2025-04-07 10:38:58
Posty: 1
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 731941792
Obecne moto: Yamaha FZS 600 RJ021
ahamay
Mógłbyś podać model Fajek i kabli jakie wymieniłeś ? Potrzebuje wymienić u siebie fajki i kable a nie wiem jaki model wybrać


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2025-04-07 14:16:48 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2014-12-18 22:28:32
Posty: 502
Płeć: Mężczyzna
Radek_ST
https://amzn.eu/d/8ILcQ5E

W chwili obecnej niedostępne ale kilka dni temu jeszcze były za 130 zł. Fajki NGK.
Kable są klejone w cewkach, lepiej kupić taki komplet niż rzeźbić w 25 letnim goownie.

A co do gaźników to pytałem w 3 różnych "warsztatach" i powiedziano mi za serwis 1000 zł.

Co konkretnie było źle z gaźnikami wystarczy przeczytać moje posty ze zrozumieniem i spojrzeć na zasadę działania takich gaźników, wszystko wtedy bd jasne. Pozdr.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2025-04-07 15:35:06 
Honorowy członek ;)

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1606
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
ahamay
Dzienks, to dużo wyjaśnia :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2025-04-08 14:12:24 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2538
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
...i stała się jasność :D nie ma to jak powiedzieć dla potomnych w czym był problem :) good job


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot]


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org