Forum Motocykli Yamaha
https://www.motocykl.org/

Zerwany gwint w głowicy ??
https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=21&t=2552
Strona 1 z 1

Autor:  avator [ 2009-06-06 12:51:42 ]
Tytuł:  Zerwany gwint w głowicy ??

Witam, jakiś czas temu zmieniałem świece,poprzedni właściciel musiał czymś te świece posmarować bo wykręcały się z lekkim oporem a miejscami nawet z dużym,ok jakoś wymieniłem z tym że na 4 szło bardzo opornie kilka razy sprawdzałem zanim poszła na amen czy idzie i wkręca się prosto ,gwint i stara świeca była uwalone jakąś kleistą mazią,zrobiłem ponad 3tyś i chciałem sprawdzić świece (kolor elektrod) i ta 4 wykręca się na 2 obr. i stop, dokręciłem i zostawiłem.Ale przyjdzie za jakiś czas wymienić świeczki i zapewne zerwie się gwint ,czy są jakiś sprawdzone metody naprawy bez zdejmowania głowicy słyszałem o helicoli ,może ktoś ma w podobny sposób naprawione.

Autor:  Robgie [ 2009-06-06 13:02:16 ]
Tytuł: 

Moj kolega w serwisie samochodowym naprawia tak uszkodzone gwinty w glowicy i to działa. sa specjalne "gwinty" wlasnie te helicoil

Autor:  avator [ 2009-06-06 15:18:14 ]
Tytuł: 

ok ,ale czy te gwinty są trwałe? i jak puźniej z kolejną wymianą świec?

Autor:  Robgie [ 2009-06-06 20:14:38 ]
Tytuł: 

no trwałe to raczej tak a z wymiana hmmm musze sie zapytac ale mysle ze to tworzy jakby nowy gwint bo to przegwintowujesz i wkrecasz ten helicoil yto jest taka sprezynka jakby

Autor:  avator [ 2009-06-07 13:08:17 ]
Tytuł: 

Postaram się coś dowiedzieć w tym temacie, jak już będzie tak daleko to dam znać .

Autor:  avator [ 2009-06-09 17:47:09 ]
Tytuł: 

no i wykrakałem,przy próbie zmiany świec ukręciła się a reszta gwintu została w głowicy , nawet się nie przyłożyłem do odkręcania,chwilowo się wyleczyłem z motorka.jutro coś wymyślę a w między czasie pomysły mile widziane??

Autor:  maniu008 [ 2009-06-12 20:46:43 ]
Tytuł: 

Zerwany gwint w głowicy naprawia się metodą tulejowania, tzn. rozwierca się otwór w głowicy, gwintuje się i wkręca się tuleję redukcyjną w ten otwór. tuleja ta ma gwint na zewnątrz który wkręca się w głowice (na klej) i gwint wewnątrz w który wkręca się świeca. Metoda tak trwała jak oryginalny gwint w głowicy i w niczym to nie przeszkadza. Jak miałem XJ to ktoś to robił przede mną bo na drugi dzień po zakupie dojrzałem że było tam właśnie takie coś robione.
Jest też oczywiście metoda wkręcania sprężynki Heli-Coil o gwincie wewnętrznym jak oryginał i zewnętrznym większym w powiększony wcześniej i nagwintowany otwór.

Autor:  avator [ 2009-06-15 20:31:30 ]
Tytuł: 

Witam, sprawa rozwiązana ,znów mogę śmigać, --- kupiłem drugi silnik :)

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/