Forum Motocykli Yamaha https://www.motocykl.org/ |
|
Koniec 3 biegu ? https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=21&t=2917 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | donbodzio [ 2009-08-02 15:06:55 ] |
Tytuł: | Koniec 3 biegu ? |
Witam Motor: Fazer 600 z 98r. Problem: Motor odpalony, trochę rozgrzany, wyjeżdżam - 1 bez problemów, 2 bez problemów ( bez zgrzytu), wrzucam 3 i przy odkręcaniu obrotów występuje objaw podobny jakby się sprzęgło ślizgało ( czyli przez niektóry zakres obrotów w miarę jak one rosną nie jest przekazywana moc na koło) Na 4 biegu idzie już normalnie... Najlepsze z tego ze dzieje się tak tylko przez kilka kilometrów. Później ten problem zanika i na każdym biegu moto ciągnie normalnie. Czy to może oznaczać, że ''kończy'' się 3 bieg? Bo tylko to mi przychodzi do głowy. Wina sprzęgła to chyba raczej nie będzie, bo wydaje mi się, że ślizgało by się wtedy na każdym biegu. Proszę o podpowiedzi... Pozdro donbodzio |
Autor: | Nemmo [ 2009-08-02 17:09:42 ] |
Tytuł: | |
To musi byc wina sprzegla. Wszystkie biegi sie zazebiaja, wiec nie ma mozliwosci aby cos sie slizgalo. Jak sie skrzynia konczy to biegi co najwyzej wyskakuja. |
Autor: | Wojt@s [ 2009-08-02 17:13:58 ] |
Tytuł: | |
Nemm mylisz się, wystarczy że koła zębate zrobiły się lekko już kwadratowe, to będzie problem z zazębieniem, dlatego każde koło jest na boku ząbka ścięte aby właśnie zazębiało. Jeśli to by było sprzęgło to by ten problem występował albo przy dużej prędkości obrotowej albo na każdym biegu:) |
Autor: | donbodzio [ 2009-08-03 14:43:01 ] |
Tytuł: | |
Ale dlaczego dzieje się tak tylko na początku jazdy, przez kilka kilometrów a później jest już ok. Czy mam się szykować powoli do wymiany zębatek? Jednej? Wszystkich? |
Autor: | Luterq [ 2009-08-03 16:03:37 ] |
Tytuł: | |
donbodzio napisał(a): Ale dlaczego dzieje się tak tylko na początku jazdy, przez kilka kilometrów a później jest już ok.
Czy mam się szykować powoli do wymiany zębatek? Jednej? Wszystkich? sprzęgło wydaje się rozsądną odpowiedzią, a dlaczego jak jest zimny ? bo sprzęgło jest mokre i pracuje w oleju, olej jak jest zimny to jest gęsty i ciężko go wycisnąć z tarcz, potem robi się bardziej ciekły i już jest ok. można zrobić test na patelni jak to działa. W owner manual nawet jest chyba ostrzeżenie aby nie używać pewnych typów olejów bo sprzęgło będzie się ślizgać... teoria o ślizgających się kołach zębatych w skrzyni biegów jest zbyt kontrowersyjna, prędzej łańcuch się zacznie ślizgać na zębatkach. Dlaczego ? jak ktoś spróbuje w jadącym samochodzie wrzucić wsteczny zrozumie jakie odgłosy i wibracje powstają podczas "ślizgania się kół zębatych" |
Autor: | Nemmo [ 2009-08-03 16:54:29 ] |
Tytuł: | |
Tez mi sie wydaje, ze to nie skrzynia. Co prawda ze mnie dupa a nie mechanik ale jesli kola zebate bylyby tak styrane zeby sie nie zazebialy to pomijajac akustyczne efekty o ktorych wspomnial poprzednik to na bank nie przechodzilo by to po kilku km. Poza tym jakos trudno mi sobie wyobrazic sytuacje aby zuzyte kola zebate powodowaly efekt jak slizgajace sie sprzeglo. Co najwyzej bysmy stali w miejscu i slychac by bylo nieprzyjemne dzwieki ze skrzyni. Ale ja sobie tylko tak gdybam :roll: |
Autor: | donbodzio [ 2009-08-03 17:24:48 ] |
Tytuł: | |
Nemm napisał(a): Tez mi sie wydaje, ze to nie skrzynia. Co prawda ze mnie dupa a nie mechanik ale jesli kola zebate bylyby tak styrane zeby sie nie zazebialy to pomijajac akustyczne efekty o ktorych wspomnial poprzednik to na bank nie przechodzilo by to po kilku km.
Poza tym jakos trudno mi sobie wyobrazic sytuacje aby zuzyte kola zebate powodowaly efekt jak slizgajace sie sprzeglo. Co najwyzej bysmy stali w miejscu i slychac by bylo nieprzyjemne dzwieki ze skrzyni. Ale ja sobie tylko tak gdybam :roll: Powiem Wam, że dlatego uparłem się, że to skrzynia bo w moim poprzednim moto - Bandit 600 N - miałem dokładnie tą samą sytuację. Na 3 biegu miałem przez dłuższy czas ten sam ''efekt''ślizgającego się sprzęgła i byłem pewien, że to wina sprzęgła. Dopóki podczas któregoś z wyjazdów przy wrzuceniu 3 biegu nie było żadnej reakcji. Po prostu dziura pomiędzy 2 a 4 biegiem. Na postoju po wrzuceniu 3 biegu i puszczeniu sprzęgła moto zachowywał się tak jak by był na luzie, żadnego oporu. Podejrzewam, że zębatka 3 biegu zrobiła się po prostu już okrągła i bez zębów. Niestety nie miałem okazji się dowiedzieć jak to wyglądało w środku bo moto sprzedałem w takim już stanie bez 3 biegu. Stąd też moje podejrzenia jeżeli chodzi o Fazerka. Też nie jestem mechanikiem a bardziej wręcz laikiem w tych sprawach dlatego zarzuciłem temat. |
Autor: | Wojt@s [ 2009-08-08 09:55:53 ] |
Tytuł: | |
Jak chcesz mieć święty spokój to zdejmij sprzęgło, sprawdź grubość tarcz i jakość powierzchni przekładek metalowych. I wymień olej na sugerowany w serwisówce, jak to nie pomoże to znasz odpowiedź. |
Autor: | RooSu [ 2009-08-08 10:09:27 ] |
Tytuł: | |
Jesli na innych biegach nie ma slizgania to na moje nie jest to wina sprzegla. U mnie przed wymiana tarcz i sprezyn slizganie wystepowala na wszytkich biegach, szczegolnie na tych niskich. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |