Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: FZ6 sprzęgło
PostNapisane: 2009-12-08 18:50:21 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2009-09-09 20:07:09
Posty: 110
Lokalizacja: Piaseczno
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6
Witam, ponieważ Fazer jest moim pierwszym moto ze sprzęgłem :D mam do Was drobne pytanie. W którym momencie, przy ruszaniu, zaczyna Wam "brać" sprzęgło? U mnie to jest przy samym końcu na ok 1 centymetrze. Czy tak powinno być czy powinienem coś podregulować? Może muszę wymienić linkę bo gdy chciałem ją podciągnąć przy manetce to okazało się że już praktycznie wyciągnięta jest na maksa. Jest jeszcze jakaś regulacja? Z góry dzięki za wszelkie sugestie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: FZ6 sprzęgło
PostNapisane: 2009-12-08 18:50:21 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2009-12-08 22:24:42 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2009-08-01 11:12:24
Posty: 321
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: S1000XR
Co to znaczy na ostatnim centymetrze? W FZ6 wg instrukcji powinieneś mieć ok. 1-1.5cm luzu na klamce. Wyłączenie sprzęgła powinno zawierać się gdzieś między wciśniętą klamką (ale nie do oporu, tylko w takim położeniu, że opiera się ona na palcach trzymających manetkę - czyli jakieś 2cm przed rączką) a wspomnianym wyżej luzem. Mniej więcej w połowie tego zakresu, ale to już tak naprawdę zależy od Twoich preferencji.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2009-12-09 01:19:38 
Legenda forum

Dołączył(a): 2008-04-10 22:54:31
Posty: 4037
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Czarny
Obecne moto: YZF 600R
duddits napisał(a):
W FZ6 wg instrukcji powinieneś mieć ok. 1-1.5cm luzu na klamce

Tak ale na koncowce klamki, wszystko zalezy jak czlowiek mierzy luz klamki :)

Ogolnie sprzeglo zawsze bierze blisko konca 8)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2009-12-09 01:31:41 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2009-08-01 11:12:24
Posty: 321
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: S1000XR
Nemm napisał(a):
Tak ale na koncowce klamki, wszystko zalezy jak czlowiek mierzy luz klamki

No bez jaj, a jak niby inaczej mierzyć w 7/8 długości ? :lol: To uważam za raczej dość oczywiste 8)
Z różnymi ludźmi się spotykałem, ale nie słyszałem by ktokolwiek próbował to inaczej mierzyć.
Dla niepełnosprytnych jest rysunek poglądowy w instrukcji :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2009-12-09 09:06:31 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2009-02-18 12:59:30
Posty: 728
Lokalizacja: Warmia
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: GTR 1400
Poniżej masz stronę z serwisówki Haynesa. Drugą regulację masz pod zbiornikiem, pokazane na zdjęciu nr. 7.8. Na górze regulujesz skok jałowy klamki, na dole długość linki sprzęgła.

[ img ]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2009-12-09 18:07:12 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2009-09-09 20:07:09
Posty: 110
Lokalizacja: Piaseczno
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6
Panowie, wielkie dzięki, w weekend będę miał trochę czasu to spróbuję jakoś optymalnie sobie tą klamkę wyregulować.

Swoją drogą od niedawna mam Fazerka i od niedawna dołączyłem do forum ale z czym bym nie miał problemu od razu dostaję jasną i rzeczową pomoc.
Przy poprzednim moim motocyklu też było jakieś forum ale z uzyskaniem jakiejkolwiek pomocy raczej słabo. Przeważnie jakieś zbędne wymądrzanie itp.
Widocznie jaki motocykl tacy właściele :D Yamaha rządzi :D
Dzięki jeszcze raz.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2009-12-09 18:12:10 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Jak weźmiesz się za regulowanie tymi śrubami to najprostszy sposób:
wbijasz na zgaszonym moto 1 bieg, wciskasz sprzęgło i cofasz moto do tyłu, popuszczając klamkę, patrząc w którym momencie na klamce występuje przekazanie napędu na tylne koło, tym o to sposobem sobie ustawiasz czy wybierać od samego dołu , po środku, czy przy samym końcu. Po tym dopiero dobierasz skok jałowy na klamce.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2009-12-09 18:35:20 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2009-09-09 20:07:09
Posty: 110
Lokalizacja: Piaseczno
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6
Wojt@s napisał(a):
Jak weźmiesz się za regulowanie tymi śrubami to najprostszy sposób:
wbijasz na zgaszonym moto 1 bieg, wciskasz sprzęgło i cofasz moto do tyłu, popuszczając klamkę, patrząc w którym momencie na klamce występuje przekazanie napędu na tylne koło, tym o to sposobem sobie ustawiasz czy wybierać od samego dołu , po środku, czy przy samym końcu. Po tym dopiero dobierasz skok jałowy na klamce.

O widzisz, cenna wskazówka. Ja bym go palił i próbował ruszać po każdej regulacji :oops: , dzięki wielkie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-01-03 00:09:12 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2010-01-02 01:14:22
Posty: 86
Lokalizacja: Nurnberg/Białystok
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ8 Fazer
Witam, obawiam się że jak sprzęgło bierze u samej góry i nie masz luzu na klamce to możesz mieć sprzęgło do wymiany.
Oby sama regulacja wystarczyła, daj znać jak poszło, pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-01-03 01:57:21 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2009-12-10 00:30:35
Posty: 91
Lokalizacja: Działdowo
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fazer 600
Chłopaki jaki luz jałowy na klamce? :shock: przecież i tu i tu napina sie i luzuje tą sama linkę.Żeby ustawiać luz jałowy to powinien byc jakiś mimośród czy coś.Poprostu jak jest juz linka mocno wyciągnięta to trzeba rgulować tymi srubkami u dołu silnika(czy jak tam jest w innych moto )ponieważ regulacja na klamce może okazać sie niewystarczająca i śrubka wypadnie z gwintu przy skrajnie wykręconej pozycji.Jak juz mamy względnie doregulowaną linke od dołu,dopiero zabieramy sie za regulacje przy klamce i po robocie.Pamietaj przy regulowaniu od "dołu"zostaw sobie trochę luzu na baryłce przy klamce to zaoszczedzi ci prób i błedów :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-01-03 12:03:21 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2009-09-09 20:07:09
Posty: 110
Lokalizacja: Piaseczno
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6
Witam, próbowałem już z tym sprzęgłem ale ja jestem wyjątkowym anty-talentem w jakichkolwiek mechanicznych tematach. Czekam do wiosny i na działce powalczymy razem z moim bratem - mechanikiem z zawodu i zamiłowania. Na razie "opakowałem" Fazerka w garażu i czekam na jakąś normalną pogodę bo to co się dzieje za oknem to jakieś nieporozumienie...
Oczywiście dam znać jak coś zdziałam.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-01-05 19:32:30 
Niemowlak

Dołączył(a): 2009-11-26 13:10:05
Posty: 22
Lokalizacja: Wroblew
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 792-558-935
Obecne moto: Fzs 600 Fazi
Według mnie sprzęgło powinno "łapać" w zależności od luzu jałowego.. u mnie jest 1,5 cm luzu i sprzęgło zaczyna mi już łapać w połowie skoku klamki. Najprościej- popuść trochę klamkę sprzęgła na lince i w tedy zobacz kiedy sprzęgło zacznie łapać.... mi wcześniej też "chwytało" przy samym końcu, ale miałem za mocno podciągnięte tzn. praktycznie nie miałem luzu na klamce...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-02-28 16:57:53 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2009-12-08 09:33:58
Posty: 446
Lokalizacja: Gdynia
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 2002
Czy klamka sprzęgła w Fazerze chodzi wam dość ciężko? Jest zdecydowanie ciężej niż w moim "starym" GS-500. Gdy rozmontowałem pokrywę zębatki zdawczej - dźwignia działa lekko więc to nie zaśniedzenie linki jest powodem. Po prostu ciężko pracuje samo sprzęgło.

Mam się przyzwyczaić, czy próbować rozwiązać problem?

Podłączyłem się pod zły wątek - mój problem dotyczy FZS 600 z 2002 roku.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-02-28 17:34:55 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2009-12-10 00:30:35
Posty: 91
Lokalizacja: Działdowo
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fazer 600
Sprzęgło w fazie powinno chodzić tak samo lekko jak w gs 500.Sprawdź popychacz sprzęgła czy luźno się porusza,przy okazji przesmaruj,może być też tak że masz częściową jeszcze uszczelkę na pokrywie zębatki i pokrywa jest pod kontem względem popychacza i ociera.Ale stawiam na twardsze sprężyny sprzęgła, może ktoś wymieniał tarcze i dał twardsze sprężyny.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-02-28 20:25:36 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2009-12-08 09:33:58
Posty: 446
Lokalizacja: Gdynia
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 2002
Motocykl ma 17 tys km przebiegu (zweryfikowane). Nikt nie powinien wymienieć sprężyn przy takim przebiegu.

Nie bardzo rozumiem, jak uszczelka od pokrywy zębatki zdawczej może utrudnić ruch popychacza - przecież popychacz nie dotyka nigdzie obudowy. Chyba, że coś źle zrozumiałem?

Sugerujesz, żebym coś przesmarował - chętnie, ale co dokładnie?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot]


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org