Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2011-04-18 07:45:48 
Niemowlak

Dołączył(a): 2011-01-23 09:50:48
Posty: 16
Lokalizacja: Olsztyn
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha Fazer s2
Prośba o podpowiedź jak wymienić płyn hamulcowy z przodu w obiegu z dwoma zaciskami.
Tył wymieniłem i jest wszystko ok.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-04-18 07:45:48 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2011-04-18 17:40:18 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2010-10-21 10:16:27
Posty: 52
Lokalizacja: Otwock
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fz6
tak samo jak tył najpierw lewy zacisk przerwa piwko, potem prawy piwko i wymienione


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-04-18 18:20:00 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2011-01-11 15:40:42
Posty: 198
Lokalizacja: Lubin (zDolnyŚląsk)
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Transalp 600
Dokładnie jak napisal kowal.Ja tydzień temu wymieniałem-20 minut roboty(przód i tyl)+ 10-15 na browca :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-04-18 23:35:51 
Niemowlak

Dołączył(a): 2011-01-23 09:50:48
Posty: 16
Lokalizacja: Olsztyn
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha Fazer s2
Dzięki Panowie, jutro wymiana płynu. Piwko wypije dopiero wieczorem bo wcześniej trzeba przepalić maszynę póki ciepło.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-03-27 12:05:03 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2011-08-02 22:19:13
Posty: 115
Lokalizacja: Św. Katarzyna
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6N S2
czy jakaś dobra dusza moze napisać konkretnie jak to zrobić?? :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-03-27 12:29:21 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2009-08-01 11:12:24
Posty: 321
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: S1000XR
http://www.scigacz.pl/Wymiana,plynu,hamulcowego,warsztat,Scigacz,pl,7986.html


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-03-27 12:38:06 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2011-01-11 15:40:42
Posty: 198
Lokalizacja: Lubin (zDolnyŚląsk)
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Transalp 600
Ja robiłem tak:
1-zakładasz wężyk(najlepiej przezroczysty) na zaworek odpowietrzający
2-odkręcasz zbiorniczek z płynem
3-popuszczasz lekko zaworek odpowietrzający tak aby po naciśnięciu klamki hamulca wyleciał płyn
4-wypompowywujesz w ten sposób płyn ze zbiorniczka,zostawiając jednak tyle na dnie żeby się nie zapowietrzył układ
5-trzymasz wciśnięty hamulec i zakręcasz zaworek odpowietrzający
6-dolewasz płynu do pełna i znowu pompujesz aż wypompujesz stary płyn(poznasz po kolorze-nowy jest jaśniejszy)
To samo z drógiej strony i z tyłu.Uzupełniasz zbiorniczek i otwierasz browca :wink:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-03-28 12:58:20 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2011-08-02 22:19:13
Posty: 115
Lokalizacja: Św. Katarzyna
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6N S2
dzięki :) po kilku hamowaniach powiedzmy awaryjnych klamka hamulca robi się twarda - chyba więc najwyższa pora zmienić płyn...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-03-28 13:32:30 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2011-09-01 23:16:09
Posty: 58
Lokalizacja: Krosno/Kraków
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 03
A nie czasem robi się miękka? :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-03-29 09:15:46 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2011-08-02 22:19:13
Posty: 115
Lokalizacja: Św. Katarzyna
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6N S2
no nie. robi się twarda. podczas normalnej jazdy jest ok, ale jak pośmigam ostrzej (hehehehe jak na nowicjusza) np kilka ostrych hamowań 100-0 pod rząd, to klamka robi się twarda - skok klamki jest znacząco mniejszy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-03-29 09:48:15 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2009-04-28 10:19:35
Posty: 653
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 603873840
Obecne moto: Thundercat
hojnorek napisał(a):
no nie. robi się twarda


ja tam się nie znam, ale podobno jest tak, że jak masz zimne i zabrudzone hamulce to musisz głębiej cisnąć aby zahamować, jak się hamulce nagrzeją osad, sylikony i oleje się przepalą to klamka robi się twarda bo heble dobrze biorą. A po kilkunastu hamowaniach 150-50 znowu robią się miękkie bo nagrzane przewody hamulcowe robią się miękkie i puchną, klocki zaczynają się palić i tworzy się poduszka gazowa między tarczą i klockami i trzeba cisnąć więc robi się wrażenie miękkości. No i na końcu płyn zaczyna się gotować i klameczka robi się baaardzo mięciutka....

w/w pod warunkiem, że hamulce są sprawne bo:
jeśli klocki są do kitu to klamka będzie miękka
jeśli tarcze są cieniutkie mają małą pojemność cieplną i klamka szybko robi się mięciutka
jeśli zaciski są nieczyszczone a uszczelniacze od lat niewymieniane klamka jest miękka
jeśli płyn jest od lat niewymieniany to klamka jest miękka
jeśli hamulce są nieodpowietrzone to klamka jest miękka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-03-29 09:59:51 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2011-08-02 22:19:13
Posty: 115
Lokalizacja: Św. Katarzyna
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6N S2
ja tam się znam jeszcze mniej, choć to co piszesz wydaje się logiczne, no poza jednym fragmentem.

moim zdaniem jak płyn się gotuje to zwiększa swoją objętość a to skutkuje tym że klamka robi się twarda.
a jeśli gotuje się zbyt szybko to znaczy że jest gówniany i trzeba go wymienić.
stąd mój pomysł żeby go wyminić :/

co do w/w przyczyn: tarcze jak nowe, klocki prawie jak nowe. czy zaciski czyte? - hgw :(


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-03-29 18:12:03 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2011-01-11 15:40:42
Posty: 198
Lokalizacja: Lubin (zDolnyŚląsk)
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Transalp 600
Wymień płyn i zobaczysz różnicę.Jak chcesz to mam nowy płyn na zbyciu.Nakupiłem 4x250ml i 3 sztuki mi zostały a zupy z tego nie ugotuję :lol: Zaprzszam do mnie to odrazu wymienimy :wink:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-04-03 14:05:29 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2011-08-02 22:19:13
Posty: 115
Lokalizacja: Św. Katarzyna
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6N S2
przyjadę, a jakże :)
jeśli nie na wymianę to na śmiganie.
btw - masz jakiś pomysł dlaczego po synchronizacji gaźników (robionej czterema manomentrami) kot po nocy ciężko odpala. jak jest ciepły to igła :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-04-04 10:16:06 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2011-01-11 15:40:42
Posty: 198
Lokalizacja: Lubin (zDolnyŚląsk)
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Transalp 600
hojnorek napisał(a):
masz jakiś pomysł dlaczego po synchronizacji gaźników (robionej czterema manomentrami) kot po nocy ciężko odpala. jak jest ciepły to igła

A jaki masz komin?Przelotowy czy seryjny?Jak przelotowy(bez odpowiednich regulacji) to z tego co tutaj czytałem takie zachowanie to standard :wink:


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot]


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org