Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2010-03-30 20:31:12 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2010-03-15 19:06:07
Posty: 13
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 02r.
Witam,

skusiło mnie w pewnym momencie użycie guziczko-dźwigienki "pass" na lewej manetce która jak zauwazyłem służy do mrugania długimi, jednak przy okazji na chwilę gaśnie licznik kilometrów i zegarek i zapala się kontrolka oleju i temperatury przy obrotomierzu. Zdarzyło sie także kilka razy 25-krotne błyskanie tych kontrolek po użyciu guzika "pass". Po chwili zabawy (jakieś 15 błysnięć długimi) osłabł akumulator i nie dałem rady już odpalić moto. Pare sekund pokręcił normalnie po czym padł. Czy aby nie za szybko? I w czym tkwi problem z tym guzikiem "pass" ?

Z góry dzieki


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Szalejące kontrolki
PostNapisane: 2010-03-30 20:31:12 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2010-03-30 21:27:43 
Legenda forum

Dołączył(a): 2008-04-10 22:54:31
Posty: 4037
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Czarny
Obecne moto: YZF 600R
No mi sie wydaje, ze cos masz naszmacone w instalacji i Ci zwarcie robi w momencie naciskania tego przycisku.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-03-30 22:26:16 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2009-02-17 12:39:19
Posty: 222
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1 N
A po zimie naładowałeś aku? Jeździłeś moto w tym sezonie? Objawy dziwne popatrz czy gdzieś kable nie są przetarte, bo naprzykład jak aku jest zbyt słabe to awaryjne tylko mrugną i zgasną.
Napisz jeszcze jakiego masz fazerka to ułatwi diagnozę


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-03-31 19:21:54 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2010-03-15 19:06:07
Posty: 13
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 02r.
Moto nie było smigane od października, w lutym pojeździłem ze 20min i w garażu chodził na wolnych obr. ok. 10-15 min niedawno. W międzyczasie bawiłem sie trochę światłami przy zgaszonym. Maszynka to Faza rok 2002.

Aku nie było ładowane.
Jak długo może stać Faza na światłach mijania przy zgaszonym silniku na aku 10Ah?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-03-31 19:51:59 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2009-02-17 12:39:19
Posty: 222
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1 N
Dobrze gdybyś wpierw naładował aku. Na naładowanym powinny światła świecić kilka godzin (zależy jakie aku). Podczas zimy powinno się z dwa razy naładować i rozładować i trzymać w jakimś w miarę suchym i ciepłym miejscu zwłaszcza że zima była ostra :?
jak już to zrobisz to rozkręć cały plastik od tego przycisku i sprawdź czy nie zaśniedział lub gdzieś bije na boki, potem kable czy nie przetarte i może na koniec miernikiem pomierz czy kabel nie jest pęknięty i czy nie łapie masy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-04-05 15:35:52 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2010-03-15 19:06:07
Posty: 13
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 02r.
Małe odświeżenie tematu!

Wciąż czekam na prostownik więc aku jest coraz bardziej rozładowane ale pomyślałem że ta dyskoteka kontrolek mogła być oznaką rozładowującego się aku.
Obecnie sprawa wygląda następująco:
1. gdy zapłon jest włączony ale światła nie, wyświetlona jest godzina i licznik km
2. gdy włączam światła postojowe, tak samo
3. gdy włączam światła mijania, gaśnie godzina i licznik km
4. identycznie jest gdy światła są wyłączone i naciskam "pass", gaśnie godzina i licznik km
Przy przejściach z pkt 3 i 4 zapalają się na sekundę wczesniej wspomniane kontrolki

Aku nie ma siły zakręcić rozrusznikiem, więc wg mnie (osoby kompletnie się na tym nie znającej ) jest za mało pradu kiedy światła są włączone.

Ktoś miał podobnie?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-04-05 18:18:24 
Niemowlak

Dołączył(a): 2010-03-02 18:45:57
Posty: 42
Lokalizacja: Ostrowiec Św/Lublin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz6 Fazer
Jesli aku nie ma juz sil krecic rozrusznikiem to nie ma sensu stwarzać sobie sztucznych problemów o jakies tam swiatła. Naładujesz aku i bedzie po problemie a jesli sytuacja nie ulegnie zmianie to dopiero bedziesz mial sie czym martwic ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-04-05 18:22:14 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2010-02-05 22:23:06
Posty: 131
Lokalizacja: Opole
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: T-cat
Za bardzo na elektronice się nie znam, ale jak dla mnie najpierw porządnie podładuj akku :!: i później sprawdź czy wszystko działa.
Bo sprawdzanie na pustym akku mija się z celem :wink:
Jak już naładujesz i dalej nie będzie działać to wtedy zacznij od rozbiórki owego przycisku i sprawdzenia kabelków czy są całe lub zaśniedziałe.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-04-10 19:42:00 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2010-03-15 19:06:07
Posty: 13
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 02r.
A więc już wszystko jasne. By nieco odreagować dzisiejszy dzień (*)(*)(*) poszedłem do mej Fazy z naładowanym akumulatorem i sprawdziłem wszystko jeszcze raz.

Gdy silnik jest wyłączony, a światła inne niz mijania - wszystko jest ok.
Gdy włączam światła mijania i naciskam "pass" - na chwilę gasnie godzina i licznik a zapalają się kontrolki oleju, temperatury i paliwa - te same i na tyle samo jak przy przekręcaniu kluczyka w stacyjce.
Jesli zamiast "pass" nacisnę długie przyciskiem wyżej - nie ma takich objawów.

Co dziwne (lub nie) wszelkie dziwne (lub nie) objawy znikają przy włączonym silniku.

Czy moto sugeruje by nie używać "pass" na wyłączonym silniku czy tylko u mnie takie coś występuje?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-04-11 10:25:14 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2010-02-05 22:23:06
Posty: 131
Lokalizacja: Opole
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: T-cat
Według mnie masz akumulator do wymiany :?
W moim kocie wszystkie światła działają prawidłowo przy wyłączonym silniku, a przy włączonym moto wszystko działa dlatego że akku ma doładowanie z alternatora :wink:
Sprawdź u siebie w akku jeśli masz rozbierane to może wystarczy dolać wody destylowanej i doładować, ale wydaje mi się że nadszedł jego kres :mrgreen:
polecam akku YUASA :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-04-11 15:17:31 
Niemowlak

Dołączył(a): 2010-02-20 17:10:07
Posty: 46
Lokalizacja: Łużna koło Gorlic, Małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 502143445
Obecne moto: FZS 600 03r
W moim fazim jak był rozładowany akumulator to włąśnie tak się działo że gasło wszystko i zapalało sie tak jakbyś włączał zapłon od nowa, działo sie tak przez włączenie świateł lub start rozrusznikiem.Ale po naładowaniu aku wszystko wróciło do normy (a aku rozładowane z mojej winy czyli moto pozostawione na zapłonie przez noc)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-04-11 21:33:06 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2010-03-15 19:06:07
Posty: 13
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 02r.
Przyznam że mi też zdarza się zostawiać zapłon włączony (ten czerwony przycisk) ale tak działo sie na świeżo naładowanym aku. Generalnie wyraźnie widać jak przygasają zegary i kontrolka "N" w momencie włączania świateł mijania. Szykuje sianko na aku:)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-04-18 14:44:30 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2010-03-15 19:06:07
Posty: 13
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 02r.
Jest nowe aku i problem zniknął. Gdyby ktoś miał podobnie, wie co robić:D
Dzieki za pomoc !


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-01-27 15:38:01 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2011-01-11 15:40:42
Posty: 198
Lokalizacja: Lubin (zDolnyŚląsk)
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Transalp 600
No to jestem spokojniejszy,mam identyczne objawy,chociaż aku kręci to chyba muszę nieco doładować,a już myślałem że mam namieszane w elektryce.Pozdro. :beer:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-02-18 15:56:25 
Niemowlak

Dołączył(a): 2010-06-15 14:31:45
Posty: 22
Lokalizacja: otwock
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 Fazer
Może nie dokładnie takie ale podobne przygody miałem ze światłami, licznikiem i całą elektryką przodu. Przyczyną była kostka, a właściwie pin masy w kostce pod lewym wypełnieniem czachy - nawet się trochę już przypalił. Poprawa masy w kostce zlikwidowała problem. Może przed wymianą akumulatora warto sprawdzić takie elementy instalacji?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot]


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org