Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2012-02-04 13:50:44 
Niemowlak

Dołączył(a): 2012-01-24 08:21:59
Posty: 41
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fz6n
Witam, właśnie zakupiłem nowego fz6n z 2007 roku, jako że jest to mój pierwszy poważny moto i do tej pory z mechaniką niewiele miałem wspólnego zabrałem ze sobą poleconego i doświadczonego mechanika i przy okazji pasjonatę (posiadającego 6 własnych motocykli). Facet zrobił oszałamiające wrażenie skakał wokoł mot mówił co może być nie tak i co do wymiany, zdecydowałem się z jego pomoca na motor i w związku z tym że studiując w wawie nie mam żadnych namiarów na solidny warsztat postanowiłem zostawić motocykl u niego, chcę poprosić o oszacowanie kosztów z jakimi moge się liczyć, koleś wydaje się naprawdę w porzadku - ale ufać oznacza kontrolować a nie chcę dać się naciągnąć, z konsultacji na pewno do wymiany mamy:

-łożysko główki ramy (chyba ok 100)
-klocek hamulcowy tył (50)
-nie wiadomo kiedy ruszane były płyny i filtry więc polecił mi wymianę filtrów (powietrza, oleju, etc.) musimy też wymienić olej, hamulcowy i w chłodnicy bo jest na wykończeniu
- łańcuch trzeba naciągnąć, poza tym napęd i reszta jest ok
- polecił mi też wymianę świec, a ja nie wiem czy to potrzebne, dlatego pytam (zestaw jakoś za 100)

moto ma 25 000 przebiegu i w ostatnim sezonie nie było z nim specjalnie nic robione.

Cene poszczególnych części poszukałem sobie na necie nie wiem tylko jak jeszcze koszty z robocizną, prosze o radę i pomoc, myślę że jesli okaże się uczciwym mechanikiem będę miał już punkt zaczepienia na przyszłość - ogólnie człowiek niesamowity.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-02-04 13:50:44 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2012-02-04 14:07:14 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2368
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: MT-10 SP
Łożysko i klocki hamulcowe to ważne rzeczy przede wszystkim z racji Twojego bezpieczeństwa. Także tutaj nie ma co gdybać. Jeśli chodzi o płyny to olej na 100% wymień z filtrem, hamulcowy i chłodniczy lepiej jest wymienić, żeby była pewność, że nie zawiedzie. Nie są to duże koszty w stosunku do tego co się może stać. Regulacja łańcucha i smarowanie to oczywiście standard. Jeśli chodzi o świece to trzeba sprawdzić jak wyglądają po wykręceniu. Jeśli moto odpala zimnym i ciepłym bez problemów i męczarni, a także chodzi bez kłopotów to nie trzeba ich na gwałt zmieniać. Posłuchaj też silnika, jeśli obroty będą się wahać z góry w dół to trzeba jeszcze pomyśleć na czyszczeniem i synchro gaźników. Ogólnie pierwszy serwis to kosztowna sprawa. Ciesz się, że napęd i opony masz OK bo TO SĄ DOPIERO KOSZTY :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-02-04 14:44:03 
Niemowlak

Dołączył(a): 2012-01-24 08:21:59
Posty: 41
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fz6n
Dzięki wielkie, moto pali bez problemu a silnik wręcz poezja więc chyba oszczędzę na świecach, mechanik tez od razu powiedział o łożysku i klockach, zreszta nawet na prawie jazdy o tym się mówi. Jak w takim razie oceniacie koszty tych wszystkich rzeczy razem z robocizną - powiedzmy że świece sprawdzę i wymienie ewentualnie sam. może ktoś jest mechanikiem i wyceni sprawę. A tak swoją droga jakie są koszty regulacji i czyszczenia gaźników?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-02-04 14:47:26 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2011-09-30 14:36:01
Posty: 92
Lokalizacja: Drogomyśl
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600
stirlitz napisał(a):
A tak swoją droga jakie są koszty regulacji i czyszczenia gaźników?


Z tego co wyszukałem to w mojej okolicy cena ok 200-300zł


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-02-04 14:48:51 
Niemowlak

Dołączył(a): 2012-01-24 08:21:59
Posty: 41
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fz6n
A reszta rzeczy opisana w watku pierwszym ??


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-02-04 14:52:05 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2368
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: MT-10 SP
Myślę, że niecałe 500z będzie Cię cała ta zabawa kosztowała. Materiały w cenie. Gdybyś robił to sam czyli olej i płyny to zaoszczędziłbyś co najmniej połowę. Wiadomo łożysko lepiej dać zrobić fachowcowi, ale płyny można bawić się samemu i regulacje, wymiany filtra itp :) To robota łatwa prosta i przyjemna, a na forum jest tona instrukcji co i jak zrobić ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-02-04 15:09:25 
Niemowlak

Dołączył(a): 2012-01-22 03:49:59
Posty: 34
Lokalizacja: Brzeg
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 510861535
Obecne moto: FZS 600 99
Wszystko co napisałeś nie jest czynnościami trudnymi ale skoro piszesz ze mało wiesz na temat mechaniki to chociaż te łożysko oddaj mechanikowi,z resztą bym się sam bawił jak kolega wspomniał(pomagając sobie forum) i zrobił te czynności. dużo filozofii nie ma przy tym,pamiętaj tylko by nie zlewać zimnego oleju oraz odpowietrzyć dobrze hamulce(najlepiej zostaw na 24 h wciśnięty hamulec i usuniesz mikropęcherzyki powietrza)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-02-04 15:13:02 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2011-05-10 21:09:28
Posty: 144
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 01r
stirlitz napisał(a):
A tak swoją droga jakie są koszty regulacji i czyszczenia gaźników?

A on nie jest czasem na wtrysku? Bo coś mi się tak wydaje, więc gaźniki odpadają :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-02-04 15:34:21 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2008-06-29 09:23:07
Posty: 672
Lokalizacja: CCH
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Nokia
Obecne moto: Gladius 650 mit ABS
Jesli to FZ6 (a z 2007 r. to na pewno) to jest na wtrysku :roll:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-02-04 15:53:13 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2010-05-31 11:38:02
Posty: 699
Lokalizacja: Lublin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 CBF 1000A
stirlitz napisał(a):
Witam, właśnie zakupiłem nowego fz6n z 2007 roku, jako że jest to mój pierwszy poważny moto i do tej pory z mechaniką niewiele miałem wspólnego zabrałem ze sobą poleconego i doświadczonego mechanika i przy okazji pasjonatę (posiadającego 6 własnych motocykli). Facet zrobił oszałamiające wrażenie skakał wokoł mot mówił co może być nie tak i co do wymiany, zdecydowałem się z jego pomoca na motor i w związku z tym że studiując w wawie nie mam żadnych namiarów na solidny warsztat postanowiłem zostawić motocykl u niego, chcę poprosić o oszacowanie kosztów z jakimi moge się liczyć, koleś wydaje się naprawdę w porzadku - ale ufać oznacza kontrolować a nie chcę dać się naciągnąć, z konsultacji na pewno do wymiany mamy:

-łożysko główki ramy (chyba ok 100)
-klocek hamulcowy tył (50)
-nie wiadomo kiedy ruszane były płyny i filtry więc polecił mi wymianę filtrów (powietrza, oleju, etc.) musimy też wymienić olej, hamulcowy i w chłodnicy bo jest na wykończeniu
- łańcuch trzeba naciągnąć, poza tym napęd i reszta jest ok
- polecił mi też wymianę świec, a ja nie wiem czy to potrzebne, dlatego pytam (zestaw jakoś za 100)

moto ma 25 000 przebiegu i w ostatnim sezonie nie było z nim specjalnie nic robione.

Cene poszczególnych części poszukałem sobie na necie nie wiem tylko jak jeszcze koszty z robocizną, prosze o radę i pomoc, myślę że jesli okaże się uczciwym mechanikiem będę miał już punkt zaczepienia na przyszłość - ogólnie człowiek niesamowity.


w moim mieście cennik w zeszłym sezonie wyglądał tak http://pliki.moto-gp.pl/inne/cennik_serwis_2011.pdf

nie wiem skąd jesteś ale ceny różnią się w zależności od regionu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-02-04 15:54:37 
Niemowlak

Dołączył(a): 2012-01-24 08:21:59
Posty: 41
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fz6n
No tak - wypaliłem z tymi gaźnikami, więc podsumowując koszty nie powinny przekroczyć 500 zł z robocizną ?? Bo facet jak szacował mówił o samym łozysku w granicach 300-400zł


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-02-04 16:30:00 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2011-05-11 23:56:13
Posty: 85
Lokalizacja: DWL
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Blue Cat X]
Powiem Ci tak:

Cytuj:
-łożysko główki ramy (chyba ok 100)
- 1 szt tyle kosztuje, zwykle/czasami/chyba wchodzą 2 łożyska + ~120 zł robocizna = 320 zeta wychodzi, aaaaaa jeszcze uszczelniacze czyli + 30 zeta zatem 350 za samo łożysko
masz tu linka co prawda do Kota, jednak zobaczysz z czym to się jeKLIK

Cytuj:
-klocek hamulcowy tył (50)
- nie wiadomo kiedy ruszane były płyny i filtry więc polecił mi wymianę filtrów (powietrza, oleju, etc.) musimy też wymienić olej, hamulcowy i w chłodnicy bo jest na wykończeniu
- łańcuch trzeba naciągnąć, poza tym napęd i reszta jest ok
- polecił mi też wymianę świec, a ja nie wiem czy to potrzebne, dlatego pytam (zestaw jakoś za 100)


Nie mów, że sobie sam nie dasz z tym rady - 50 (klocki) + 240 (olej 7100+filtry) + 30 (hamulcowy+chłodniczy) + 100 świece.

Zatem 350 + 50 + 240 + 30 + 100 = 770 zeta

Świece bym sobie darował, resztę pozycji OBOWIĄZKOWO - pamiętaj tylko bogaci oszczędzają (bo ich stać na wydanie 10X więcej na naprawę niż na np. olej)

Wpisz w stopce miasto, może będziesz miał blisko do kogoś to Ci może pomóc za :beer:
I nie napiszę wbrew oczekiwaniom o powitalni - o nie chłopy to już nie ja :lol:

EDIT: przeczytałem ze zrozumieniem - 312 pewnie będzie obcykany w te sprawy :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-02-05 16:22:36 
Niemowlak

Dołączył(a): 2012-01-24 08:21:59
Posty: 41
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fz6n
Uzupełniłem trochę dane no i przywitałem się z Wami w powitalni, przepraszam za niedopatrzenie zwłaszcza, że posiedzę na tym forum na pewno dłużej:) Mam jeszcze jedno pytanie o estetykę, mój moto ma przerysowaną nieco przednią lampę, czytałem o polerowaniu pasta do zębów albo różnymi innymi specyfikami - na pewno spróbuję, powiedzcie mi natomias czy idzie kupić - sklaep lub od kogoś na częsci sam klosz do lampy, czy jest to część integralna z całą lampą??


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-02-05 21:16:22 
Niemowlak

Dołączył(a): 2012-01-22 03:49:59
Posty: 34
Lokalizacja: Brzeg
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 510861535
Obecne moto: FZS 600 99
stirlitz napisał(a):
Uzupełniłem trochę dane no i przywitałem się z Wami w powitalni, przepraszam za niedopatrzenie zwłaszcza, że posiedzę na tym forum na pewno dłużej:) Mam jeszcze jedno pytanie o estetykę, mój moto ma przerysowaną nieco przednią lampę, czytałem o polerowaniu pasta do zębów albo różnymi innymi specyfikami - na pewno spróbuję, powiedzcie mi natomias czy idzie kupić - sklaep lub od kogoś na częsci sam klosz do lampy, czy jest to część integralna z całą lampą??


Samego klosza raczej nie dostaniesz,jest to całość zespolona i każdy sprzedaje razem a koszty wiadomo jakie, polecałbym bardziej spolerowanie go,widzę że jesteś z okolic warszawy to tu masz adres gdzie polerują lampy: http://www.multiglas.pl/po-ref01.htm, zadzwoń i zapytaj ile będą chcieli za polerkę


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-02-10 15:02:06 
Niemowlak

Dołączył(a): 2012-01-24 08:21:59
Posty: 41
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fz6n
Dzięki za info, powiedzcie jeszcze czy - w związku z tym że płyn hamulcowy musze wymienić bo w zasadzie po prostu sie kończy, warto od razu zamienić przewody (myslałem o stalowych held'a) ponieważ moto ma cały czas oryginalne z datą produkcji 2006, więc zgodnie z instrukcją wypadałoby wymienić, jak pisałem to moje pierwsze moto od prawka i zastanawiam sie czy być może nie odpuścić i pojeździć sezon żeby ograniczyć już teraz "nieobowiązkowe" wydatki, taki zestaw na sam przód to blisko 300zł, z drugiej strony i tak musze spuścić płyn więc można by zrobic dwie rzeczy od razu, poradźcie bardziej doświadczeni koledzy. Lewa!


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org