Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2010-11-14 23:39:14 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2356
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
Witam Serdecznie!
Kupiłem używane kolektory w bdb stanie, bo moje niestety zostały zjedzone przez rdzę, a w zasadzie to poprzedni właściciel doprowadził je do takiego stanu. Były małe dziurki, ale przy ostrzejszej jeździe troszkę je przedmuchało i teraz dźwięk jest gorszy niż kosiarka z tesco ;/ Przyszła pora na wymianę i teraz mam kilka pytań:
1) Na co zwrócić uwagę przy montażu?
2) Czy trzeba jakoś dodatkowo uszczelniać miejsca łączeń? (kolektor - głowica, kolektor - dolot)
3) Jeśli tak to czym to zrobić? Czymś na kształt tego "cementu do wydechów" czy może lepiej jakimś termoodpornym silikonem?
4) Ostatnie chyba najważniejsze: Czy przy wykręcaniu kolektorów z głowicy muszę ściągać chłodnicę czy dam radę się tam jakoś dostać?

Pytania może idiotyczne, ale jako że z mechaniką u mnie kiepsko - wolę zapytać :)
-> Lepiej zapytać i wyjść na idiotę, niż coś spieprzyć i rozwiać wszelkie wątpliwości :)

Pozdrowienia 4 all


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-11-14 23:39:14 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2010-11-14 23:49:23 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2009-08-26 04:04:34
Posty: 690
Lokalizacja: Lublin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: YZF 600R
1)Jak będziesz odkręcał, to popsikaj szpilki jakimś wd czy coś podobnego.
2)i3) Kolektor - głowica są takie uszczelki-pierścienie, sprawdź ich stan. Ja niczym więcej tego nie uszczelniałem. Dolot-tłumik, a chyba masz oryginał ( to tam jest taka uszczelka siatka metalowa z czymś tam), ale możesz posmarować pastą do wydechów.

4)Nie trzeba ściągać, potrzebny tylko będzie klucz nasadowy z przedłużką. Najlepiej taki z cieńszych,co ma kształt litery "T". Ja takim działałem i było ok.

A pytania..kto pyta nie błądzi :D i od tego jest też forum :wink:

Pozdro


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-11-15 02:08:00 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2009-11-23 20:31:27
Posty: 621
Lokalizacja: Wawa Włochy
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: brak
Zanim odkręcisz spryskaj nakrętki penetratorem. Ja odkręcałem płaskooczkowym. Nawet nie musiałem sie siłować ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-11-17 22:51:51 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2356
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
dzięki wielkie za wszystkie podpowiedzi :)

Zrobiłem tak: spryskałem wszystko wd-40 i zostawiłem na noc :) rano czynność powtórzyłem i dziś zabrałem się za okręcanie. Klucz oczkowy 10 na grzechotce trochę w lewo trochę w prawo i puściło :) trochę namęczyłem się z parą środkowych kolektorów bo ciężko było tam kluczem wjechać.
Ostatecznie wykręciłem wszystko łącznie z tłumikiem, porozkładałem na części i tak: pierścienie miedziane przy głowicy w stanie bdb więc nasmarowałem termoodpornym silikonem i włożyłem na nowe kolektory. Uszczelka przy dolocie (siateczka) również w stanie zadowalającym więc wszystko silikonem i zabrałem się za składanie. Trochę namachałem się kluczem bo trzeba kilkakrotnie sprawdzić wszystkie nakrętki na szpilkach żeby wszystko było tip top :) Na koniec mocowanie dolotu do ramy oraz obejma na tłumiku :)

Wszystko w najlepszym porządku nareszcie mruczy :)...a nie wydziera ryja :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-01-08 00:48:12 
Niemowlak

Dołączył(a): 2010-08-26 00:16:35
Posty: 22
Lokalizacja: Gliwice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer FZS 600 2002r
Witam.

Trochę odświeżę temat. Zabrałem się za regenerację kolektorów w swoim fazerku. W tej chwili mam już ładnie odmalowany żaroodpornym matem, po wcześniejszym zaspawaniu dziur które się ujawniły.

Tyle że przy odkręcaniu spadłym mi dwie nakrętki z kawałkami szpilek (nawet się nie siłowałem) :cry: Zastanawiam się jak teraz się zabrać do wymiany tych szpilek na nowe ? złapać w dobrą żabkę i wykręcić czy kombinować jakaś spawarkę i dospawać nakrętki ??

Czy ktoś z was miał już podobne "szczęście" ? i jak sobie z nim poradził ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-01-08 09:58:37 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2010-10-17 08:40:42
Posty: 77
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 1000
nie wiem ile gwintu ci zostało może kontre da radę zrobić.kolektor w fazerze nie jest z nierdzewy? Ja jestem pewien że mój jest. Jak kupiłem to był miejscami fioletowy a miejscami aż czarny. Było ciężko ale wszystko zeszło polerką i nie ma śladu a rdzy wcale nie było. Byłem pewien ale sprawdze dzisiaj jeszcze.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-01-08 11:54:04 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2010-07-16 23:16:18
Posty: 64
Lokalizacja: Tychy
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Srebrny FZS 99
Ja też kolektor mam z nierdzewki - żółty a przy głowicy fioletowy / lekko miedziany.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-01-08 14:19:42 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2010-10-31 11:13:39
Posty: 165
Lokalizacja: szczytno
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: YAMAHA YZF 600 R
kolego kontra a jak niewejdzie to jedna nakrętka przyspawać migem po stukać w nią aby tlenki pobudzić i powinna puścić a jak nie to wykrętaki zostają pozdrawiam :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-01-15 18:32:06 
Niemowlak

Dołączył(a): 2010-08-26 00:16:35
Posty: 22
Lokalizacja: Gliwice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer FZS 600 2002r
No i po zawodach, od środy dziennie psikałem wd40 i opukiwałem młotkiem.
Dziś przyspawałem nakrętki i chciałem wykręcić szpilki, po dwóch próbach brakło szpilek (dwie urwane na równo).

Powiedzcie mi gdzie na Śląsku w okolicach Gliwic mogę to oddać do roboty ? i tak się zastanawiam ile to będzie kosztować /?\ A mogłem sobie jeździć z pordzewiałym i lekko dziurawym kolektorem :?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-01-15 19:03:18 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Zapomnij że ktoś się podejmie, szpilka stalowa w głowicy aluminiowej. Jedyna szansa uciąć na równo i nagwintować nowe szpilki po przekątnej, bo w niektórych głowicach jest miejsce.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-01-16 00:20:44 
Niemowlak

Dołączył(a): 2010-08-26 00:16:35
Posty: 22
Lokalizacja: Gliwice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer FZS 600 2002r
Właśnie jeden mechanik z mojej okolicy powiedział ze jest w stanie mi to zrobić ! Do 500 zł. Tą kwotę argumentuje w tej sytuacji musem wyjęcia silnika (nawet zrozumiałe).

W sumie zastanawiam się żeby w razie czego odstawić motor do mechanika /!\ i w razie czego jeżeli mają być to już konkretne kwoty za naprawę to kupić używaną głowicę i założyć tą zamiast starej. Widziałem koszt ok 250 zł. Ciekawe czy zmieścił bym się z przekładką, i nie wiem czy była by potrzeba planowaniem głowicy w kwocie 500 zł ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-01-16 11:17:52 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Zależy na którym cylindrze są uwalone szpilki, zrób foto, co do głowicy można ja zdjąć na moto, głowicy w fazie się nie planuje. Co najwyżej dać na sprawdzenie szczelnosci gniazd, czy jest prosta , czy kanały wodne są szczelne:)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-01-16 12:46:36 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2010-07-16 23:16:18
Posty: 64
Lokalizacja: Tychy
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Srebrny FZS 99
http://moto.allegro.pl/yamaha-fzs-600-f ... 45143.html i nie kombinuj ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-01-16 17:51:23 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Cytuj:
http://moto.allegro.pl/yamaha-fzs-600-f ... 45143.html i nie kombinuj

Bardzo mylne myślenie powielane przez niektóre ASO, że lepiej kupić używany piec, niby z gwarancją którą się można podetrzeć. A tak zrobisz i wiesz co masz, a tak zagadka, może trafisz minę zalaną mineralnym i ceramizerem i pochodzi z 2-3 tys km i zdechną panewy, a może trafisz dobry piec. Szkoda gdybać przy tej kasie. A przy okazji drugiego pieca to od razu płyny/filtry/oleje i kolejne stówki w plecy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-01-19 02:11:23 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2010-10-17 08:40:42
Posty: 77
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 1000
ja bym kombinował sam. Nie oddał bym nikomu. Nie wiem jak to w 600ce jak nie da rady podejść z wiertarką po zrzuceniu chłodnicy to Wyciągnij silnik ile to roboty.. To nie samochód. Te szpilki to chyba 8ki robisz punkt na środku i delikatnie spokojnie wiercisz na początek wiertłem fi4 jeżeli są twarde to widiowym do betonu (które trzeba lekko zaostrzyć) dla pewności zapchaj kanały np workami foliowymi. Możesz po wierceniu spróbować wbić imbus ale jak nie poszło wcześniej to pewnie nie ruszy. Jeżeli to M8 to wiercisz ostatecznie fi 6.5 do 6.8 chyba że wcześniej stara szpila wyleci. Jeżeli to inny gwint to musisz dobrać wiertło. Na koniec poprawiasz gwintownikiem. Tylko nie przewierć na wylot. Masakra że woła 500zł. Ale jeżeli urwałeś szpile przed zdjęciem kolektora a teraz są na równo z głowicą to weź nakrętkę zalej ją spawem na szpilce powinno się teraz wykręcić


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org