Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2010-12-24 13:24:49 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2010-11-27 19:12:05
Posty: 207
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 naked black matt
Hej, zastanawiam się nad wyciągnięciem komina i instalacją filtra stożkowego na zewnątrz. Muszę zobaczyć którędy oryginalnie dostaje się powietrze do filtra i czy jest tam miejsce na wyprowadzenie rury. Czy waszym zdaniem jest to wykonalne?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-12-24 13:24:49 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2010-12-24 16:37:28 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2010-10-17 08:40:42
Posty: 77
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 1000
Chcesz żeby powietrze brał od przodu tak? takie doładowanie dynamiczne? Jeżeli masz wtrysk to da się zrobić, Przy gaźnikach nie bo będzie się dusił na dole i na samej górze. Tzn przy gaźnikach nie jest to już takie proste : )


Ostatnio edytowano 2010-12-24 16:41:07 przez da_ns, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-12-24 16:39:26 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2008-06-29 09:23:07
Posty: 672
Lokalizacja: CCH
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Nokia
Obecne moto: Gladius 650 mit ABS
Ale tak zapytam z przekorem a po co to to ? :wink:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-12-24 16:42:12 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2010-10-17 08:40:42
Posty: 77
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 1000
Zapewne koledze mocy brakuje, za wolno idzie na tym śniegu : )


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-12-24 20:19:53 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2010-11-27 19:12:05
Posty: 207
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 naked black matt
Nie chodzi o brak mocy, bo ja to raczej turystycznie :) Silnik oczywiście na wtrysku. Podoba mi się taki filtr na zewnątrz.

Czy można to wykonać na takiej zasadzie, że zrobić otwór z boku puszki filtra i wyprowadzić po prostu rurę z filtrem na zewnątrz? Oczywiście wszystko profesjonalnie, bez szczelin i lewego powietrza? Wtedy można wyrzucić ze środka oryginalny filtr.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-12-24 20:43:01 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2009-11-19 01:24:09
Posty: 189
Lokalizacja: Bieszczady
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 WSK 125
heh pewnie że sie da :D do tego rura pasowała by taka (jak od odkurzecza) co by ładnie wyglądała i by było:D

Tylko jedno ale ... co w trakcie deszczu ?? :idea: czy nie zassie wody do środka, bo a autach to pod maską wszystko jest...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-12-24 20:47:28 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2010-11-27 19:12:05
Posty: 207
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 naked black matt
No co Ty, nie zasysa wody filtr stożkowy :) Materiał oraz pokrycie olejowe do tego nie dopuszcza :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-12-24 23:15:48 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Cytuj:
Chcesz żeby powietrze brał od przodu tak? takie doładowanie dynamiczne? Jeżeli masz wtrysk to da się zrobić, Przy gaźnikach nie bo będzie się dusił na dole i na samej górze. Tzn przy gaźnikach nie jest to już takie proste : )

kolego a thundercat to niby co jest? doładowany dynamicznie, ma gaźniki i chodzi?? konstrukcja ramy ram air, poczytaj troszkę bo brednie piszesz.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-12-25 00:33:52 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2010-10-17 08:40:42
Posty: 77
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 1000
Wiem że jest doładowany i że ma gaźniki czytałem o tym bo sam chciałem w poprzednim moto coś takiego zrobić ale to już nie takie proste że wsadzisz sobie rurę i to będzie chodzić KOLEGO. Bazowałem się na GSX-erze ze SRADEM ale to nie jest już tylko rurka : )

Ja wsadziłem rurę przed airbox-em szczelne doprowadzoną, powietrze brane tylko z przodu. I wyglądało to dokładnie tak że dusił się na dole tak do 3k-obr i powyżej 9k pomiędzy tym miał fajnego kopa, i jeszcze jedno bylo fajne jak jechałem na 6-ce te 140-200 wciskałem sprzęgło to silnik gasł, W tym doładowaniu o którym piszesz przynajmniej w gsx-r był jeszcze taki układ rozdzielający powietrze, a przy normalnej konstrukcji gaźnik sam musi sobie nabrać powietrza ile mu trzeba niestety. Ale oczywiście próbuj mi też mówili że się nie da i sam musiałem się przekonać. Można w ostateczności założyć filtry stożkowe na każdy z gaźników osobno pozbywając się airbox-a, ale to już nie jest doładowanie dynamiczne

Ściągnąłem sobie manuala od kota rzeczywiście tu wygląda to o wiele prościej, ale tam są nieco inne gaźniki może dzięki temu są w stanie przyjąć powietrze pod ciśnieniem, czy to ciśnienie nie jest czymś redukowane? Ja w swoim moto założyłem szczelny dolot (poprzednim nie fazerze) i działało to tak jak opisałem. Rura, a właściwie dwie rury doprowadzone były do tyłu i połączone z wlotem do airbox-a, w ten sposób że pole powierzchni dwóch razem było w sumie takie samo jak pole pow. wlotu więc nie były za małe ani za duże, wyglądało to bardzo podobnie jak w Twoim Kocie tyle że powietrze miało jeszcze filtr na swojej drodze, Później wyciąłem dziurę przed wlotem do airbox-a bo pomyślałem że ciśnienie jest za duże dla tych gaźników, (kiedyś zrobiłem coś podobnego w samochodzie na wtrysku i tam nie było problemów, szału nie było ale wyraźnie poprawił się na wolnych obr i ogólnie silniczek lżej się wkręcał) po wycięciu dziury nie za wiele się zmieniło, dopiero jak zrobiłem przerwę między wlotem a rurami moto chodziło normalnie ale jaki to miało sens, wtedy to już żadne doładowanie.
Jeżeli uda wam się jednak to zsynchronizaować tak że da efekt a nie popsuje to stawiam wam OGROMNEGO Browca : )


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-12-25 19:57:14 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2009-04-28 10:19:35
Posty: 653
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 603873840
Obecne moto: Thundercat
da_ns napisał(a):
Ściągnąłem sobie manuala od kota rzeczywiście tu wygląda to o wiele prościej, ale tam są nieco inne gaźniki może dzięki temu są w stanie przyjąć powietrze pod ciśnieniem, czy to ciśnienie nie jest czymś redukowane?


To jest bardzo proste, każdy układ gaźnikowy jest oparty na różnicy ciśnień i przepływie powietrza. Do gaźnikowego kota i każdego innego moto możesz sobie założyć nawet turbodoładowanie i ja ci to podłączę tak, że będzie działało tip top.
Przy doładowaniu dynamicznym musisz tylko połączyć odpowietrzenie gaźników do airboxa, jeśli nie masz pompy paliwa, to jeszcze odpowietrzenie baku i będzie śmigać.
Z wtryskowym może być problem, jeśli w układzie jest masowy czujnik powietrza lub chociaż czujnik podciśnienia to komputer powinien dać sobie z tym radę, jeśli tylko wylicza z położenia przepustnicy i obrotów to będzie kicha. trzeba podpiąć się pod komputer i sprawdzić odczyty sondy lambdy.

edit. ewentualne problemy mogą być przy takim wzroście ciśnienia, że nominalne rozmiary dysz paliwa w gaźniku nie będą wyrabiały. Wtedy zmiana na większe i już. Generalnie do takiej rzeźby trzeba trochę wiedzieć o działaniu gaźników i sterowaniu wtryskiem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-12-25 20:27:33 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2010-10-17 08:40:42
Posty: 77
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 1000
To znaczy że wystarczyło w bandycie podłączyć odpowietrzenie do airboxa i było by ok ??
Ale po co odpowietrzenie baku?

to mogę tak w fzs 1000 zrobić rozumiem? Doprowadzam rurę szczelnie do airboxa a odpowietrzenie gaźników podłączam też do airboxa.. tyle bandytów się nad tym głowiło i nic, no ale najprostsze rozwiązania czasem są najtrudniejsze. Ale co z mniejszymi prędkościami.. W SRAD-zie z tego co pamiętam był zawór który się zamykał przy mniejszych obr czy jakoś tak

Proponuje zapoznać się z opcją "edytuj", następnym razem sypnę ostrzeżeniem!
Nemo


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-12-25 20:37:11 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2010-11-27 19:12:05
Posty: 207
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 naked black matt
A FZ6 2006 w jaki sposób wylicza sobie mieszankę? Z tego co kojarzę, to w airboxie jest tylko czujnik temperatury powietrza. Nie ma czujnika podciśnienia.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-12-25 21:48:10 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2009-04-28 10:19:35
Posty: 653
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 603873840
Obecne moto: Thundercat
da_ns napisał(a):
To znaczy że wystarczyło w bandycie podłączyć odpowietrzenie do airboxa i było by ok ??
Ale po co odpowietrzenie baku?


Czy będzie ok to się okaże, taka jest zasada w układach turbo, doładowania dynamicznego, instalacji gazowych itp. więc powinno.
Pamiętaj tylko o oparach z gaźników aby mogły spływać w dół, jeśli zaczną się zbierać w airboxie to zgadnij co się może zdarzyć :twisted:

odpowietrzenie baku, hmm... z jednej strony zaworu iglicowego będziesz miał nadciśnienie z doładowania dynamicznego, z drugiej jedynie siłę grawitacji. czyli maksymalna prędkość przepływu paliwa przez zawór iglicowy zostanie zmniejszona o nadciśnienie w komorze pływakowej, w układzie turbo miałbyś jedynie bąbelki w baku.
Wszystko opiera się na projekcie inżynierów z kraju kwitnącej wiśni, jeśli przy maksymalnej prędkości na min paliwa w baku nie ma problemów z paliwem, to łączenie odpowietrzenia z duktem powietrznym można sobie darować.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-12-26 18:01:13 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2010-11-27 19:12:05
Posty: 207
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 naked black matt
Zrobiłem wizualizację (na moto z Allegro, z dobrej perspektywy):
[ img ]

Fajnie będzie wyglądać :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-12-26 20:13:21 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2009-04-28 10:19:35
Posty: 653
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 603873840
Obecne moto: Thundercat
lutecki napisał(a):
Fajnie będzie wyglądać


Ważne, że tobie się podoba :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org