Forum Motocykli Yamaha
https://www.motocykl.org/

Stożkowy filtr zewnętrzny
https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=21&t=5944
Strona 1 z 2

Autor:  lutecki [ 2010-12-24 13:24:49 ]
Tytuł:  Stożkowy filtr zewnętrzny

Hej, zastanawiam się nad wyciągnięciem komina i instalacją filtra stożkowego na zewnątrz. Muszę zobaczyć którędy oryginalnie dostaje się powietrze do filtra i czy jest tam miejsce na wyprowadzenie rury. Czy waszym zdaniem jest to wykonalne?

Autor:  da_ns [ 2010-12-24 16:37:28 ]
Tytuł:  Re: Stożkowy filtr zewnętrzny

Chcesz żeby powietrze brał od przodu tak? takie doładowanie dynamiczne? Jeżeli masz wtrysk to da się zrobić, Przy gaźnikach nie bo będzie się dusił na dole i na samej górze. Tzn przy gaźnikach nie jest to już takie proste : )

Autor:  lukimaster [ 2010-12-24 16:39:26 ]
Tytuł:  Re: Stożkowy filtr zewnętrzny

Ale tak zapytam z przekorem a po co to to ? :wink:

Autor:  da_ns [ 2010-12-24 16:42:12 ]
Tytuł:  Re: Stożkowy filtr zewnętrzny

Zapewne koledze mocy brakuje, za wolno idzie na tym śniegu : )

Autor:  lutecki [ 2010-12-24 20:19:53 ]
Tytuł:  Re: Stożkowy filtr zewnętrzny

Nie chodzi o brak mocy, bo ja to raczej turystycznie :) Silnik oczywiście na wtrysku. Podoba mi się taki filtr na zewnątrz.

Czy można to wykonać na takiej zasadzie, że zrobić otwór z boku puszki filtra i wyprowadzić po prostu rurę z filtrem na zewnątrz? Oczywiście wszystko profesjonalnie, bez szczelin i lewego powietrza? Wtedy można wyrzucić ze środka oryginalny filtr.

Autor:  pavlorbr [ 2010-12-24 20:43:01 ]
Tytuł:  Re: Stożkowy filtr zewnętrzny

heh pewnie że sie da :D do tego rura pasowała by taka (jak od odkurzecza) co by ładnie wyglądała i by było:D

Tylko jedno ale ... co w trakcie deszczu ?? :idea: czy nie zassie wody do środka, bo a autach to pod maską wszystko jest...

Autor:  lutecki [ 2010-12-24 20:47:28 ]
Tytuł:  Re: Stożkowy filtr zewnętrzny

No co Ty, nie zasysa wody filtr stożkowy :) Materiał oraz pokrycie olejowe do tego nie dopuszcza :)

Autor:  Wojt@s [ 2010-12-24 23:15:48 ]
Tytuł:  Re: Stożkowy filtr zewnętrzny

Cytuj:
Chcesz żeby powietrze brał od przodu tak? takie doładowanie dynamiczne? Jeżeli masz wtrysk to da się zrobić, Przy gaźnikach nie bo będzie się dusił na dole i na samej górze. Tzn przy gaźnikach nie jest to już takie proste : )

kolego a thundercat to niby co jest? doładowany dynamicznie, ma gaźniki i chodzi?? konstrukcja ramy ram air, poczytaj troszkę bo brednie piszesz.

Autor:  da_ns [ 2010-12-25 00:33:52 ]
Tytuł:  Re: Stożkowy filtr zewnętrzny

Wiem że jest doładowany i że ma gaźniki czytałem o tym bo sam chciałem w poprzednim moto coś takiego zrobić ale to już nie takie proste że wsadzisz sobie rurę i to będzie chodzić KOLEGO. Bazowałem się na GSX-erze ze SRADEM ale to nie jest już tylko rurka : )

Ja wsadziłem rurę przed airbox-em szczelne doprowadzoną, powietrze brane tylko z przodu. I wyglądało to dokładnie tak że dusił się na dole tak do 3k-obr i powyżej 9k pomiędzy tym miał fajnego kopa, i jeszcze jedno bylo fajne jak jechałem na 6-ce te 140-200 wciskałem sprzęgło to silnik gasł, W tym doładowaniu o którym piszesz przynajmniej w gsx-r był jeszcze taki układ rozdzielający powietrze, a przy normalnej konstrukcji gaźnik sam musi sobie nabrać powietrza ile mu trzeba niestety. Ale oczywiście próbuj mi też mówili że się nie da i sam musiałem się przekonać. Można w ostateczności założyć filtry stożkowe na każdy z gaźników osobno pozbywając się airbox-a, ale to już nie jest doładowanie dynamiczne

Ściągnąłem sobie manuala od kota rzeczywiście tu wygląda to o wiele prościej, ale tam są nieco inne gaźniki może dzięki temu są w stanie przyjąć powietrze pod ciśnieniem, czy to ciśnienie nie jest czymś redukowane? Ja w swoim moto założyłem szczelny dolot (poprzednim nie fazerze) i działało to tak jak opisałem. Rura, a właściwie dwie rury doprowadzone były do tyłu i połączone z wlotem do airbox-a, w ten sposób że pole powierzchni dwóch razem było w sumie takie samo jak pole pow. wlotu więc nie były za małe ani za duże, wyglądało to bardzo podobnie jak w Twoim Kocie tyle że powietrze miało jeszcze filtr na swojej drodze, Później wyciąłem dziurę przed wlotem do airbox-a bo pomyślałem że ciśnienie jest za duże dla tych gaźników, (kiedyś zrobiłem coś podobnego w samochodzie na wtrysku i tam nie było problemów, szału nie było ale wyraźnie poprawił się na wolnych obr i ogólnie silniczek lżej się wkręcał) po wycięciu dziury nie za wiele się zmieniło, dopiero jak zrobiłem przerwę między wlotem a rurami moto chodziło normalnie ale jaki to miało sens, wtedy to już żadne doładowanie.
Jeżeli uda wam się jednak to zsynchronizaować tak że da efekt a nie popsuje to stawiam wam OGROMNEGO Browca : )

Autor:  Luterq [ 2010-12-25 19:57:14 ]
Tytuł:  Re: Stożkowy filtr zewnętrzny

da_ns napisał(a):
Ściągnąłem sobie manuala od kota rzeczywiście tu wygląda to o wiele prościej, ale tam są nieco inne gaźniki może dzięki temu są w stanie przyjąć powietrze pod ciśnieniem, czy to ciśnienie nie jest czymś redukowane?


To jest bardzo proste, każdy układ gaźnikowy jest oparty na różnicy ciśnień i przepływie powietrza. Do gaźnikowego kota i każdego innego moto możesz sobie założyć nawet turbodoładowanie i ja ci to podłączę tak, że będzie działało tip top.
Przy doładowaniu dynamicznym musisz tylko połączyć odpowietrzenie gaźników do airboxa, jeśli nie masz pompy paliwa, to jeszcze odpowietrzenie baku i będzie śmigać.
Z wtryskowym może być problem, jeśli w układzie jest masowy czujnik powietrza lub chociaż czujnik podciśnienia to komputer powinien dać sobie z tym radę, jeśli tylko wylicza z położenia przepustnicy i obrotów to będzie kicha. trzeba podpiąć się pod komputer i sprawdzić odczyty sondy lambdy.

edit. ewentualne problemy mogą być przy takim wzroście ciśnienia, że nominalne rozmiary dysz paliwa w gaźniku nie będą wyrabiały. Wtedy zmiana na większe i już. Generalnie do takiej rzeźby trzeba trochę wiedzieć o działaniu gaźników i sterowaniu wtryskiem.

Autor:  da_ns [ 2010-12-25 20:27:33 ]
Tytuł:  Re: Stożkowy filtr zewnętrzny

To znaczy że wystarczyło w bandycie podłączyć odpowietrzenie do airboxa i było by ok ??
Ale po co odpowietrzenie baku?

to mogę tak w fzs 1000 zrobić rozumiem? Doprowadzam rurę szczelnie do airboxa a odpowietrzenie gaźników podłączam też do airboxa.. tyle bandytów się nad tym głowiło i nic, no ale najprostsze rozwiązania czasem są najtrudniejsze. Ale co z mniejszymi prędkościami.. W SRAD-zie z tego co pamiętam był zawór który się zamykał przy mniejszych obr czy jakoś tak

Proponuje zapoznać się z opcją "edytuj", następnym razem sypnę ostrzeżeniem!
Nemo

Autor:  lutecki [ 2010-12-25 20:37:11 ]
Tytuł:  Re: Stożkowy filtr zewnętrzny

A FZ6 2006 w jaki sposób wylicza sobie mieszankę? Z tego co kojarzę, to w airboxie jest tylko czujnik temperatury powietrza. Nie ma czujnika podciśnienia.

Autor:  Luterq [ 2010-12-25 21:48:10 ]
Tytuł:  Re: Stożkowy filtr zewnętrzny

da_ns napisał(a):
To znaczy że wystarczyło w bandycie podłączyć odpowietrzenie do airboxa i było by ok ??
Ale po co odpowietrzenie baku?


Czy będzie ok to się okaże, taka jest zasada w układach turbo, doładowania dynamicznego, instalacji gazowych itp. więc powinno.
Pamiętaj tylko o oparach z gaźników aby mogły spływać w dół, jeśli zaczną się zbierać w airboxie to zgadnij co się może zdarzyć :twisted:

odpowietrzenie baku, hmm... z jednej strony zaworu iglicowego będziesz miał nadciśnienie z doładowania dynamicznego, z drugiej jedynie siłę grawitacji. czyli maksymalna prędkość przepływu paliwa przez zawór iglicowy zostanie zmniejszona o nadciśnienie w komorze pływakowej, w układzie turbo miałbyś jedynie bąbelki w baku.
Wszystko opiera się na projekcie inżynierów z kraju kwitnącej wiśni, jeśli przy maksymalnej prędkości na min paliwa w baku nie ma problemów z paliwem, to łączenie odpowietrzenia z duktem powietrznym można sobie darować.

Autor:  lutecki [ 2010-12-26 18:01:13 ]
Tytuł:  Re: Stożkowy filtr zewnętrzny

Zrobiłem wizualizację (na moto z Allegro, z dobrej perspektywy):
[ img ]

Fajnie będzie wyglądać :)

Autor:  Luterq [ 2010-12-26 20:13:21 ]
Tytuł:  Re: Stożkowy filtr zewnętrzny

lutecki napisał(a):
Fajnie będzie wyglądać


Ważne, że tobie się podoba :mrgreen:

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/