Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2010-12-30 20:06:44 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2010-12-30 19:55:27
Posty: 9
Płeć: Mężczyzna
Witajcie

Mam yamahe fazer 600 z 2003 roku.

Po miesiącu przerwy odpalilem motocykl i co rzuciło mi się w oczy to nieszczelny wydech. Spaliny wydobywają się w miejscu łączenia rury wydechowej z kolektorem i oczywiście z tyłu rury tak jak powinny. Poniżej załączam zdjęcie z zaznaczonym miejscem nieszczelności.

http://img696.imageshack.us/i/wydech.jpg/


Jakiś czas temu stawiałem motocykl na stopce centralnej i źle oceniłem odległość od stojącego za nim roweru. Fazer przywalił rurą wydechową w oponę roweru - prawdopodobnie wtedy rura się rozszczelniła (nie było to szczególnie mocne uderzenie więc dziwię się ze ta nieszczelność powstała, nie zauważyłem też żadnego wygięcia itp).

Nie za bardzo znam się na mechanice ale chciałbym wiedzieć czy to może być usterka którą będę w stanie naprawić samodzielnie. Może po prostu jakaś śruba się poluzowała i wystarczy dokręcić? Byłbym wdzięczny za wszelkie wskazówki dotyczące naprawy.


Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-12-30 20:06:44 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2010-12-30 23:10:08 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2010-08-13 11:38:35
Posty: 962
Lokalizacja: Lublin
Płeć: Mężczyzna
wydech seria z tego co widze? głowy nie dam bo jeżdże T-catem i nie miałem z Fazerami do czynienia, ale dolot do tłumika jest chyba na stałe przymocowany...
a w takiej sytuacji musiało być już wcześniej jakieś pęknięcie- mogło się co najwyżej ujawnić z powodu ruszenia tłumikiem, bo nie jest to coś co można uszkodzić ot tak, niechcący. Jeśli moje przypuszczenia są słuszne i rura jest na stałe montowana przy tłumiku, to niestety nie ma też możliwości skręcenia tam niczego, jedynym wyjściem byłoby zaspawanie tej szczeliny.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-12-31 00:54:21 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2344
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
Miałem ten sam problem dokładnie w tym samym miejscu :) i już opowiadam jak sobie z nim poradziłem :) U mnie spaliny uciekały dookoła całego dolotu do tłumika także problem był nieco bardziej rozległy.

Podjechałem na FEUVERT i kupiłem "pastę do tłumików" - kosztowała całe 8.20zł!
Pasta to taka żółta maź podobna do plasteliny. Zaklejasz dolot i tłumik taśmą żeby niczego nie usyfić i nakładasz pastę bardzo dokładnie wpychając ją palcem pod spód w stronę tłumika. Nie ma co oszczędzać. Po dokładnym nałożeniu, palcem ściągasz nadmiar pasty, usuwasz taśmę i jak najszybciej czyścisz to co się ubrudziło bo potem nie jest to już takie łatwe. Powinno to wyglądać tak, że patrząc na tłumik od góry nie powinno być pasty widać natomiast patrząc pod kątem do tłumika powinna być żółta obwódka (pamiętaj im więcej pasty wciśniesz tym większa pewność) :)

Tak zostawiasz moto na godzinę po czym wracasz, odpalasz i zostawiasz moto na 15min na luzie, żeby się spokojnie zagrzało. Układ wydechowy się nagrzeje, a pasta zrobi się twarda jak kamień. Bardzo wytrzymały patent, u mnie przeżył już kilka miesięcy i żadnych ubytków pasty nie widać, a sam wydech szczelny w 100%.

Robocizna 15min + 1h na czekanie + 15min na zagrzewanie układu
Koszty 8.20zł pasta + paliwo na dojazd do Feuverta :)

Skuteczność gwarantowana! Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-01-01 13:33:56 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2010-12-30 19:55:27
Posty: 9
Płeć: Mężczyzna
wielki dzięki rhazz!

na taką odpowiedź właśnie czekałem.


Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-01-01 16:48:27 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2344
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
Cieszę się, że mogłem pomóc! Pozdrawiam!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-01-02 00:13:54 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2010-09-11 21:55:41
Posty: 60
Lokalizacja: Lublin - Zamosc
Płeć: Mężczyzna
Telefon: DUZY DOTYKOWY
Obecne moto: FZS-600 2000R
Ten sam problem przerabialem 2 miesiace temu.
U mnie trzeba bylo rozcinac denko zewnetrzne i w nastepnym denku byla dziura :|
Niestety spawanie w srodku i spawanie obudowy tlumika "Tigiem"
Koszt 50zl po znajomosci.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
Administracja forum: admin@motocykl.org