Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2011-02-08 17:41:45 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2008-10-25 21:48:38
Posty: 135
Lokalizacja: Marszew
Chciałem wyregulować zaworki przy moim fazuchu. Na liczniku już prawie 48 tys i nie wiem czy kiedykolwiek były regulowane. Pewnie nie, bo słychać je dość srogo na mój gust. Wiadomo, kasy brak, więc zastanawiam się, czy podołam to zrobić sam. Nie za bardzo mam pojęcie jak to zrobić, więc zadam pytanie jak się po kolei do tego zabrać. Wg moich przemyśleń należy wiadomo zdjąć pokrywkę zaworów, pomierzyć luzy w odpowiednim położeniu tłoków wg serwisówki, oczywiście wszystko dokładnie pospisywać, następnie zdjąć pokrywkę magneta ustawić je zgodnie ze znakiem na obudowie i tu coś pisało, że wałki rozrządu muszą w tym momencie być w odpowiednim położeniu (tez jakieś znaki muszą się zgadzać) i dopiero wtedy mogę odkręcać mocowania wałków i je zdjąć, by dostać się do szklanek i płytek. Wcześniej jeszcze odkręcić napinacz, żeby poluzować łańcuch i móc wyciągnąć wałki. Gdy będę miał już wszystkie płytki muszę je pomierzyć i dopasować nowe uwzględniając zmierzony luz, oraz luz, który docelowo chce uzyskać. (za duży luz, grubsza płytka i odwrotnie) Tutaj pojawia się pytanie gdzie dostane takie potrzebne mi płytki, czy muszę może je gdzieś porobić? Jeśli tak, to z jakiego konkretnie materiału. Jak już podobieram płytki, to mogę zacząć składać wszystko do kupy. Ważne, żeby znaki się pokrywały na wałkach i obudowie. Mam nadzieję, że je znajdę. Po złożeniu należałoby się parę razy przekręcić ręką silnik, żeby zobaczyć czy wszystko gra i jeszcze raz pomierzyć, czy luzy są odpowiednie. Dobrze myślę? Czy poradzę sobie z tym powiedźmy ze średnim doświadczeniem mechanicznym? Na co zwrócić szczególną uwagę? Kolejne pytanie odnośnie rozrządu. Są dostępne łańcuchy z zapinką firmy DID. Nie słyszałem o takich rozwiązaniach dla samochodów, ale pewnie skoro takie coś robią, to musi to zdawać egzamin. Co o tym sądzicie? Teraz zastanawiam się, czy by nie wymienić od razu łańcucha, jak będę rozkładał to wszystko do regulacji. Da radę to zrobić przy takim rozłożeniu maszyny, czy trzeba ściągać głowicę lub w ogóle wszystko? I pytanie czy taki łańcuch należy zakuć jakimś specjalnym przyrządem, czy jest jakaś prosta zapinka? Przepraszam, że się tak rozpisałem. Proszę o jakąkolwiek pomoc i rozwianie moich wątpliwości.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-02-08 17:41:45 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2011-02-08 20:14:33 
Człowiek Szafka

Dołączył(a): 2008-12-03 13:04:26
Posty: 2647
Lokalizacja: Pulki k.Puław
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 693183962
Obecne moto: VFR 800 FI 2000r
Jeżeli nigdy tego nie robiłeś nie baw się w to.
Masz klucz dynamometryczny?
Wojtas bardzo dobrze to wyjaśnił w bardzo podobnym wątku odnośnie kotka --> viewtopic.php?f=2&t=2876
W warsztacie zapłacisz za rozrząd w granicach 250-350zł
Zawory różnie ja miałem w cenie 10zł za zawór jeżeli był regulowany.
Raz wydasz więcej a unikniesz możliwych ogromnych wydatków.


ps prosimy o interpunkcję bo można udusić się czytając tak rozwleczone zdania :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-02-08 21:04:00 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2008-10-25 21:48:38
Posty: 135
Lokalizacja: Marszew
Mam takowy klucz. Ale zakuwarka do łańcucha może stanowić problem...Zobaczę, pomyślę, może faktycznie sobie odpuszczę.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-02-09 08:57:26 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2009-05-03 09:07:46
Posty: 341
Lokalizacja: dolnośląskie, Przyłęk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fzs 600
250 czy 350zł za łańcuszek to w opcji zakuwania na silniku, wg sztuki serwisowej yamahamy trzeba do tego rozbierać silnik podnosić wał itp w kij roboty i koszty nie małe bo około 1kk.
ja osobiście wybrałem opcje zakuwania na silniku i juz 2 sezon wszystko git cena łańcuszka +robocizna 50 zł ale to przy okazji pełnego serwisu (gazniki , zawory, świece filtry itd)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot]


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org