Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2011-02-12 14:00:22 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2009-04-02 16:02:37
Posty: 262
Lokalizacja: NEL / TOS
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: TDM 900
Sprzedawca (motocyklista) twierdzi że to dobre oleje o parametrach MOTULa a nawet lepszych.
Co o tym sądzicie?

przykładowe parametry

http://www.midland.pl/index.php?page=sh ... t&Itemid=4

a tu mam taki opis norm:
http://motodriver.eu/post58188.html

z którego wynika że to dobry olej


Ostatnio edytowano 2011-02-12 17:27:21 przez zimny13, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-02-12 14:00:22 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2011-02-12 14:31:11 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2010-09-27 10:32:49
Posty: 727
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Czarna
uzywalem w aucie kilka sezonów,przy 149000km coś zaczęło dzwonić po rozgrzaniu .przypadek czy wina oleju?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-02-12 14:36:41 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2010-07-16 23:16:18
Posty: 64
Lokalizacja: Tychy
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Srebrny FZS 99
Po co eksperymentować skoro można mieć dobrego, sprawdzonego Motula 5100 za 129 pln z filtrem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-02-12 16:45:24 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2009-04-02 16:02:37
Posty: 262
Lokalizacja: NEL / TOS
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: TDM 900
Nie poszedłem do sklepu by kupić MIDLANDA. Po prostu sprzedawca i zarazem właściciel sklepu, który jest też motocyklistą doradzał mi by nie przepłacać za MOTULA, skoro można mieć dobry olej (a może lepszy patrząc na parametry) za połowę ceny. On do swojego TLa też go leje.
Szukam więc opinii o w/w oleju. 23Pln za litr oleju z beczki to nie to samo co 45Pln za butelkowanego MOTULA.
Na jakości nie będę oszczędzał, ale nie lubię przepłacać za markę.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-02-12 16:51:29 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2010-08-13 11:38:35
Posty: 962
Lokalizacja: Lublin
Płeć: Mężczyzna
Midland to wcześniej był Quaker State (chyba tak się to pisze xd) z tego co wiem, no i do samochodów ludzie tego używają, owszem, ale do motocykli? :? Nigdy nie słyszałem. Osobiście wolałbym zapłacić trochę więcej za sprawdzonego Motula, który jak na dobry olej motocyklowy wcale nie jest taki drogi moim zdaniem.
P.S
45zł/litr motula? to gdzie go kupujesz? Ja kupiłem 5100 10w40 za 113zł/4l, nawet te lepsze można kupić taniej niż w takiej cenie jak ty mówisz


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-02-12 17:12:28 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2009-04-02 16:02:37
Posty: 262
Lokalizacja: NEL / TOS
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: TDM 900
Do FZ6 powinienem zalać max 2,8l. Po grzyba mi 4l by walała mi się reszta po garażu.
Na allegro w litrowych opakowaniach Motul też jest w cenie około 40PLN plus przesyłka i różnica jest już spora.
Opinie o Midlandzie w necie są zazwyczaj pozytywne. Zastanowię się jeszcze i poczekam na inne opinie.
Na razie znowu zima wróciła więc nie ma pośpiechu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-02-12 18:48:32 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
zimny13 co do Midlanda motocyklowego mało kto go używa, myślę przełożyła się na to niejedna historia wersji dla samochodów gdzie doszło do różnych zatarć, jak poczytasz w necie o usterkach na midlandzie to się za głowę można złapać, nigdy nie udowodniono w 100% ale domysły są, niedaleko mnie był serwis samochodowy promowany przez midlanda, dziwne że po paru miechach zmienili na castrola choć się zarzekali że midland jest taki och i ach. Dla mnie ta firma nie ma korzeni w sporcie motocyklowym a doświadczenie zbierane przez lata to podstawa przy tworzeniu oleju.

Nie każdy syntetyk tak naprawdę jest syntetykiem i warto się zagłębić w ten temat. Nie wiesz co lać z syntetyka polecam Motul 300V 10W40 ( prawdziwy syntetyk ) albo 7100 10W40 lub REPSOL 10W50 , z półsyntetyka Mobil extra 4T 10W40 a z niższej półki Motul 5100 10W40 który niestety nie spełnia normy SJ czyli dla silników wysoko-obrotowych, choć tak naprawdę są ludzie co zarzynają sprzęty na 5100, 300V, Gulfach, Repsolach, ale nigdy nie będą w stanie powiedzieć czy dany olej jest odpowiedni. Niektóre formuły sprawdzają się w danych modelach a inne nie, można to odczuć po pracy skrzyni, sprzęgła, dźwięków wydawanych przez motor, ale tak naprawdę to dany test musiałby trwać 100-150 tys km żeby można było coś powiedzieć na ten temat.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-02-12 19:26:15 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2008-06-29 09:23:07
Posty: 672
Lokalizacja: CCH
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Nokia
Obecne moto: Gladius 650 mit ABS
Ja z kolei z zasłyszanych opinii o Midlanadzie słyszałem wiele pozytywnych (aczkolwiek sam nie używam i nie odniosę się :wink: )

Swego czasu dużo ludzi narzekało na Castrol... je leje go od wielu wielu lat i wszystko ok. Staram się kupować ze sprawdzonych źródeł.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-02-12 20:23:41 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2010-08-13 11:38:35
Posty: 962
Lokalizacja: Lublin
Płeć: Mężczyzna
lukimaster z castrolami były jaja bo w pewnym momencie pojawiło się troche oleju o beznadziejnej jakości i sprawiał problemy, albo fabryka zawaliła coś, albo jakimś cudem na rynek poszły jakieś podróbki :mrgreen: (mówie o samochodowych, z motocyklowym nie wiem jak było)

Wojt@s
serio Motul 5100 nie ma spełnionych norm do silników wysokoobrotowych? To czego sprzedają go normalnie jako przeznaczony do takich silników, jeśli tak jest jak mówisz? To już by była przesada :/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-02-12 21:11:30 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2010-10-31 11:13:39
Posty: 165
Lokalizacja: szczytno
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: YAMAHA YZF 600 R
moim zdaniem niema co eksperymentować opini tyle ile produktów niewarto oszczędzać na oleju
ja osobiście midlanda wlewałem do piły spalinowej do smarowania łańcucha :lol:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-02-12 21:20:51 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
wojtek_lbn według API mobil extra 4T ma klasę SJ a sama klasa SJ oznacza silniki wysokoobrotowe pomijam że ta klasa spełnia SH i poniższe.

Książka do fazera mówi i do kota API STANDARD: SE OR HIGHER GRADE a motul 5100 z tego co pamiętam ma klasę SG ( czyli E, F, G ) i tak dwie klasy wyżej niż zaleca producent. Normy dla wysokoobrotowych spełnia tylko jeśli byśmy porównywali własności oleju takiego Motula a Mobila to Mobil ma lepsze współczynniki i dlatego łapie się na wyższą klasę.

Co do SJ często widnieje oznaczenie tylko że to klasa spełniająca SH, poniższe , tylko że przeszła więcej prób i dlatego otrzymała klasę. Różnie na to można patrzeć, podstawa to częsta zmiana i nie przeginanie z terminami a każdy olej będzie dobry, nie oszukujmy się nikt nie trzyma moto 100 tys km.

Co do jaj z podróbami to jak myślicie czemu Motul z 3-4 lata temu zrezygnował z baniek 5 litrowych na koszt 4 litrowych?? :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-02-13 00:09:33 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2009-04-02 16:02:37
Posty: 262
Lokalizacja: NEL / TOS
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: TDM 900
Co do samochodowego Midlanda to podobno Subaru zalewa i daje gwarancję.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-02-13 01:28:17 
electronic supersonic

Dołączył(a): 2008-08-04 21:17:27
Posty: 1717
Lokalizacja: Koło Koła
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: Tiger 1050
A czym się różni i czy się różni olej motul ester od tego niby nie ester?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-02-13 10:53:10 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2009-04-02 16:02:37
Posty: 262
Lokalizacja: NEL / TOS
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: TDM 900
A może po prostu YAMALUBE

np. taki:

http://www.olej-yamalube.pl/sklep/p4,ya ... -s-4l.html


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org