Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2011-03-21 22:32:46 
Niemowlak

Dołączył(a): 2010-08-26 00:16:35
Posty: 22
Lokalizacja: Gliwice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer FZS 600 2002r
Jak już wspominałem w innym temacie miałem nie przyjemność przywitać z asfaltem w ubiegłym sezonie. Na szczęście nie groźnie się to skończyło.
[ img ] Udało mi się kupić drugą czaszę i tak się zastanawiam czy dam radę sam ja przełożyć ?
[ img ] (Po malowaniu już ostatecznym do założenia)

Chciałem to oddać do serwisu, bo koszt takiego przełożenia to ok 40 zł w serwisie Moto Hybrid w Zabrzu. (przynajmniej taką cenę orientacyjnie usłyszałem). Chce to robić sam bo zauważyłem że stelaż i części metalowe pod czaszą wykazuje lekkie ślady korozji. I mam plan je zdemontować ewentualnie wyczyścić lub oddać na śrutownie i pomalować.

Jeżeli ktoś mi może pomóc jakimiś wskazówkami to będę bardzo wdzięczny, jeżeli zdublowałem temat z podobną treścią to temat do kosza /podajcie mi tylko linka bo szukałem i nie znalazłem.

I jedno pytanie mam na marginesie tak, jak odkręciłem pięć śrub z osłony przedniej zębatki i seta. To czy to już zupełnie wszystko żeby ją zdjąć ? Bo jest do niej jeszcze o ile dobrze kojarzę linka chyba sprzęgła i tak się zastanawiam czy mogę ją spokojnie zdjąć i nic nie zepsuć 8)

Za wszelką pomoc na temat z góry dzięki.

Po zorientowaniu się u specjalistów jak się kształtuje koszta wymiany, podjąłem męską decyzję i sam ogarnąłem temat wymiany czaszy 16.04.2011r.

Narzędzia jakie będą potrzebne to:
# Jeden imbus (nie pamiętam jaki rozmiar) z zewnątrz przy czaszy są dwie śruby na imbus.
# Mały śrubokręt krzyżowy do odkręcenia śrubek od szyby i śrub mocowania czaszy
# Duży śrubokręt krzyżowy aby odkręcić wypełnienie czaszy
# Klucz 10" do odkręcenia 4 śrub mocujących lusterka

1. Na początku trzeba odkręcić boczną śrubę imbusową czaszy, zarazem mocuje wypełnienie.
2. Dwie śruby wypełnienia czaszy krzyżowym śrubokrętem

Analogicznie czynność należy powtórzyć po obu stronach kierownicy

[ img ][ img ]

Po kliknięciu na zdjęcie zobaczycie pełen obraz, zaznaczyłem po kolei które śruby odkręcałem.

3. Gdy już wykręciłem wypełnienia czaszy zabrałem się za rozkręcanie śrub mocujących czaszę i odkręcenie lusterek

[ img ]

[ img ]

Obawiałem się że będzie trzeba odkręcać zegary i reflektory. Ale nie, zostają na swoim miejscu, na stelażu.

4. Lusterka kluczem 10" śruby mocowania czaszy kluczem krzyżowym. Jedna śruba jest zainstalowana za zegarami. Trochę jest to kłopotliwe, wykręciłem ja zwykłem śrubokrętem :? Przed montażem zaopatrzyłem sie w śrubokręt tzw. giętki. Śrub jest 5. + po 2 nakrętki na lusterka
[ img ]

5. Gdy już wykręciłem wszystkie śruby delikatnie zdjąłem czaszę. Zacząłem od delikatnego podniesienia czaszy w przy otworach lusterek. Tam lekko jest obsadzona - trzyma się ciasno. Potem tylko przy światłach dojrzeć i czasza zdjęta.

[ img ]

Przy tej okazji zakonserwowałem wszystkie miejsca gdzie były już odpryski farby i ogniska rdzy.
Założenie czaszy nie sprawiło żadnego problemu ani nie przysporzyło niespodzianek.
[ img ]

Ps. Znalazłem na wiązce elektrycznej naklejkę z kodem może ktoś może mi rozszyfrować albo powiedzieć co ta mogą być za informację. Po prostu jestem ciekaw.
[ img ]

Mam nadziej że moje zdjęcia i informacje okażą się komuś pomocne i ułatwia zadanie :)


Ostatnio edytowano 2011-04-17 01:34:22 przez Grzegorz_gl, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-03-21 22:32:46 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2011-03-21 23:35:42 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2009-11-21 19:34:51
Posty: 280
Lokalizacja: Błonie
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 1000 - 2004r.
Ja też zmieniałem czaszkę w tamtym sezonie. Ale ja również miałem prostowany stelaż i wszystko. Generalnie zostały same kable, jak zdjąłem :D No ii... długo to robiłem dosyć. Samą czachę jest zdjąć względnie łatwo. Zresztą niby całość też jest nietrudno, tylko po prostu kupa śrub. Odkładaj sobie za koleją to, co odkręcałeś i nie zginiesz. Ja tak robiłem i rozebrałem i złożyłem po 1.5 miesiąca. Także chyba luz.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-03-22 00:48:35 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2344
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
Odnośnie marginesu: żeby ściągnąć dekiel nad zębatką, wystarczy odkręcić dźwignie zmiany biegów - zssunąć z tego wałeczka, a później okręcić wszystkie imbusowe śruby. Odchodzi cały dekiel wiszący na lince sprzęgła. Żeby odłączyć linkę wystarczy ten mały kwadracik pod spodem (gdzie kończy się linka) odgiąć śrubokrętem delikatnie i wysunąć linkę z całego tego kwadracika...tyle ;) A potem już tylko pędzel, szmatka, sprężone powietrze i dawaj czyszczenie! :D


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org