Dołączył(a): 2010-08-26 00:16:35 Posty: 22 Lokalizacja: Gliwice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer FZS 600 2002r
|
Jak już wspominałem w innym temacie miałem nie przyjemność przywitać z asfaltem w ubiegłym sezonie. Na szczęście nie groźnie się to skończyło. [ img ] Udało mi się kupić drugą czaszę i tak się zastanawiam czy dam radę sam ja przełożyć ? [ img ] (Po malowaniu już ostatecznym do założenia)
Chciałem to oddać do serwisu, bo koszt takiego przełożenia to ok 40 zł w serwisie Moto Hybrid w Zabrzu. (przynajmniej taką cenę orientacyjnie usłyszałem). Chce to robić sam bo zauważyłem że stelaż i części metalowe pod czaszą wykazuje lekkie ślady korozji. I mam plan je zdemontować ewentualnie wyczyścić lub oddać na śrutownie i pomalować.
Jeżeli ktoś mi może pomóc jakimiś wskazówkami to będę bardzo wdzięczny, jeżeli zdublowałem temat z podobną treścią to temat do kosza /podajcie mi tylko linka bo szukałem i nie znalazłem.
I jedno pytanie mam na marginesie tak, jak odkręciłem pięć śrub z osłony przedniej zębatki i seta. To czy to już zupełnie wszystko żeby ją zdjąć ? Bo jest do niej jeszcze o ile dobrze kojarzę linka chyba sprzęgła i tak się zastanawiam czy mogę ją spokojnie zdjąć i nic nie zepsuć 8)
Za wszelką pomoc na temat z góry dzięki.
Po zorientowaniu się u specjalistów jak się kształtuje koszta wymiany, podjąłem męską decyzję i sam ogarnąłem temat wymiany czaszy 16.04.2011r.
Narzędzia jakie będą potrzebne to: # Jeden imbus (nie pamiętam jaki rozmiar) z zewnątrz przy czaszy są dwie śruby na imbus. # Mały śrubokręt krzyżowy do odkręcenia śrubek od szyby i śrub mocowania czaszy # Duży śrubokręt krzyżowy aby odkręcić wypełnienie czaszy # Klucz 10" do odkręcenia 4 śrub mocujących lusterka
1. Na początku trzeba odkręcić boczną śrubę imbusową czaszy, zarazem mocuje wypełnienie. 2. Dwie śruby wypełnienia czaszy krzyżowym śrubokrętem
Analogicznie czynność należy powtórzyć po obu stronach kierownicy
[ img ][ img ]
Po kliknięciu na zdjęcie zobaczycie pełen obraz, zaznaczyłem po kolei które śruby odkręcałem.
3. Gdy już wykręciłem wypełnienia czaszy zabrałem się za rozkręcanie śrub mocujących czaszę i odkręcenie lusterek
[ img ]
[ img ]
Obawiałem się że będzie trzeba odkręcać zegary i reflektory. Ale nie, zostają na swoim miejscu, na stelażu.
4. Lusterka kluczem 10" śruby mocowania czaszy kluczem krzyżowym. Jedna śruba jest zainstalowana za zegarami. Trochę jest to kłopotliwe, wykręciłem ja zwykłem śrubokrętem :? Przed montażem zaopatrzyłem sie w śrubokręt tzw. giętki. Śrub jest 5. + po 2 nakrętki na lusterka [ img ]
5. Gdy już wykręciłem wszystkie śruby delikatnie zdjąłem czaszę. Zacząłem od delikatnego podniesienia czaszy w przy otworach lusterek. Tam lekko jest obsadzona - trzyma się ciasno. Potem tylko przy światłach dojrzeć i czasza zdjęta.
[ img ]
Przy tej okazji zakonserwowałem wszystkie miejsca gdzie były już odpryski farby i ogniska rdzy. Założenie czaszy nie sprawiło żadnego problemu ani nie przysporzyło niespodzianek. [ img ]
Ps. Znalazłem na wiązce elektrycznej naklejkę z kodem może ktoś może mi rozszyfrować albo powiedzieć co ta mogą być za informację. Po prostu jestem ciekaw. [ img ]
Mam nadziej że moje zdjęcia i informacje okażą się komuś pomocne i ułatwia zadanie :)
Ostatnio edytowano 2011-04-17 01:34:22 przez Grzegorz_gl, łącznie edytowano 1 raz
|
|