Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2012-04-10 09:04:15 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2010-07-27 14:29:44
Posty: 164
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: cbr600 f4i
no, się wątek rozkręca - więc postanowiłem zajżeć do schematu z serwisówki - a tam mamy:

- czerwony wyłącznik bezpośrednio odcina zasilanie cewek wysokiego napięcia oraz przekaźnika sterującego pompą paliwa (z ciekawostek są tylko dwie cewki i każda z nich daje napięcie na dwie świece - co oznacza że nasze świece zapalają się 2x częściej niż powinny :) ale jak rozumiem to nie przeszkadza a jest taniej :) )
- przekręcenie stacyjki powoduje TO SAMO co czerwony przycisk (brak napięcia na cewkach plus na przekaźniku pompy) oraz dodatkowo informacja o wyłączeniu jest podawana na układ kontroli zapłonu (który ma możliwość sterowania cewkami oraz przekaźnikiem pompy paliwa, tyle że one już w tym momencie nie są zasilane)

'TO SAMO' oczywiście jeśli chodzi o zapłon i paliwo - światła itp wiadomo że inaczej są sterowane

(edit był na tym poście bo początkowo źle zinterpretowałem połączenie ze stacyjki do czerwonego wyłącznika - więc są niejako połączone szeregowo - a jedyne rozgałęzienie idzie do układu kontroli zapłonu)

Z innych ciekawostek: u mnie gdy odpalam moto po nocy w kolejności stacyjka->przycisk pompa paliwa nie pompuje (być może to wpływ faktu iż przekaźnik pompy sterowany jest przez układ kontroli zapłonu - a może przez alarm który mam jeszcze zainstalowany - ale trudno mi powiedzieć). W odwrotnej kolejności już tak, i dlatego zawsze najpierw włączam przycisk a potem stacyjkę...

Tak czy owak ja już od roku wyłączam przyciskiem - na razie wszystko gra - jak się coś zjebie dam znać :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-04-10 09:04:15 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2012-04-10 22:48:52 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2005-09-22 21:42:55
Posty: 448
Lokalizacja: V-Boyen
oszszsz Luuudzie:
lukimaster napisał(a):
Wystarczy zajrzeć do instrukcji obsługi motocykla :wink:

:!: :!: :!: :?:

MR POTATO napisał(a):
Gdybysćie zerkneli do jakiejkolwiek dokumentacji, jakiegokolwiek motocykla (kazdy ówczesny motocykl ma taki guzik) to przekonalibyscie sie dlaczego czego producent go tam zamontowal no na....

widać, że Ty nie zajrzałeś :lol:

W filmie "Miłość w rytmie Rap" Vanilla Ice gasił tylko i wyłącznie kluczykiem. I dlatego też ja tak robię.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-04-10 23:24:10 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2011-05-10 21:09:28
Posty: 144
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 01r
Groszek napisał(a):
W filmie "Miłość w rytmie Rap" Vanilla Ice gasił tylko i wyłącznie kluczykiem. I dlatego też ja tak robię.

Przekonałeś mnie ;)

A tak poważnie to ja robię raz tak a raz tak i nie przywiązuję uwagi do tego. Się zepsuje to się naprawi albo wymieni moto ;)

Ludzie pogoda ładna to jeździć a nie trzepać wątek typowo zimowy :moto:
Pozdrawiam tych ZA i PRZECIW :beer:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-04-18 11:04:19 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2011-08-02 22:19:13
Posty: 115
Lokalizacja: Św. Katarzyna
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6N S2
a czytał ktoś manuala??\

str 3-5: "set this swich to //przekroślone strzałka"// to stop the engine in case of an emergency, such as when the motorcycle overturns or when the throttle cable is stuck"

btw - ma ktoś manuala w PDF z którego można kopiować tekst i którego można drukować?? :)))

no i przyznam się że do tej pory zawsze gasiłem tym przyciskiem moto. tak mnie nauczyli w szkole. stacyjka -> przycisk -> włączenie. a zgaszenie przez przycisk -> stacyjka. heh


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-04-18 12:05:58 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2011-03-10 22:24:07
Posty: 411
Lokalizacja: DKL- dolnoslaskie krolestwo lądek
Płeć: Mężczyzna
Telefon: E52 :P
Obecne moto: Fz6 S
hojnorek napisał(a):
in case of an emergency

i ja się do tego stosuje i póki co jeszcze przypadku "emergency" nie miałem i gaszę zawsze kluczykiem


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-04-18 22:18:57 
Niemowlak

Dołączył(a): 2012-02-28 18:13:51
Posty: 26
Lokalizacja: Szczecin
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 513920957
Obecne moto: FZ6 n 2004rok
Ja moto gaszę przyciskiem i zawsze będę . gdzieś mam elektryke , kable inne bzdety .najważniejsze jest dla mnie jak sobie śmigam , gasze moto a tu wentylator jeszcze pracuje , to ponownie odpale moto na pare sekund , żeby biedaczek ostygł. W instalacjach samochodowych tego problemu nie ma , bo po zgaszeniu wentylator nadal chłodzi obieg , więc zamknijmy ten temat. Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-04-19 10:48:23 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2005-09-22 21:42:55
Posty: 448
Lokalizacja: V-Boyen
Niech będzie, że się poświęcę, i swój cenny czas i przewertuję co nieco. Otóż:


ja swoją argumentację przedstawiłem ... robię tak a nie inaczej, bo tak robił Vanilla Ice, a przy okazji po prostu stosuję się do zaleceń producenta zawartych w instrukcji obsługi mojego pojazdu

Ale niech każdy robi po swojemu. W Hondzie już 1995 (instrukcja do VFR750) roku pisali jak używać tego włącznika, wyraźnie, jak wół piszą, że "should normally remain in RUN position", co oznacza ni mniej, ni więcej, tylko dokładnie, że przycisk "normalnie powinien pozostać w pozycji WŁĄCZONY". W instrukcji obsługi do NTV piszą to samo, i do VFR800FI, i VFR V-tec, i innych też. Podobnie Yamaha, w instrukcji do R1 z 2002r. pisze w jakich wypadkach należy gasić motocykl guzikiem. Ducati w instrukcji do monstera 2006r. z kolei tylko informuje z jaką intencją ten włącznik został tam umieszczony, a czy ktoś będzie go używał inaczej, to już jego brocha. A takie Suzuki z kolei w instrukcji obsługi do GSXRa z 2008r. pisze już tylko do czego ten przycisk służy, i nie piszą czy go używać, czy nie. Więc używać mozna.

W związku z tym konkluzja jest prosta. KAŻDY ROBI JAK UWAŻA.

Temat uważam za wyczerpany - do zamknięcia.


Ze szczególną dedykacją dla MR POTATO


Załączniki:
Komentarz: VFR750 1995
vfr750 95r.jpg [219.11 KiB]
Pobrane 421 razy
Komentarz: NTV
NTV 2000.jpg [148.47 KiB]
Pobrane 395 razy
Komentarz: R1 2002
r1 2002.jpg [66.95 KiB]
Pobrane 398 razy
Komentarz: Duc Monster 2006
duc monster 2002.jpg [121.84 KiB]
Pobrane 401 razy
Komentarz: GSXR 2008
gsxr2008.jpg [26.72 KiB]
Pobrane 405 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-10-30 12:55:11 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1466
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
Yo odkopuje temat ;)
Nigdzie w instrukcji nie napisali o gaszeniu moto boczna stopką a uważam że to super wygodne ;)
Oczywiscie z przymrużeniem oka ale czesto stosuję


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-10-30 20:44:02 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2285
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Gaszę kluczykiem żeby akumulatora nie drenować, w fazerze przywykłem do gaszenia kluczykiem bo po zgaszeniu killswitchem po paru minutach wyswietlacz biegów przechodził w tryb programowania. W bmw przewaznie kluczykiem ale czasem gaszę killswitchem jak czekam na długim czerwonym a wjechalem komus tuz przed maske albo na zamknietych przejazdach kolejowych co by nie pierdzieć wydechem kilka minut ludziom stojącym za mną. Jestem przekonany, że dla motocykla poza rozładowywaniem akumulatora, to jest bez różnicy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-10-30 21:14:36 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1068
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
Ja nigdy nie gasiłem motocykla inaczej niż kluczykiem, teraz przyciskiem


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-11-05 10:42:56 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2012-01-29 15:38:22
Posty: 1298
Lokalizacja: Szprotawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 697 226 949
Obecne moto: fzs 600 fazer 2000r
marcingda napisał(a):
Ja nigdy nie gasiłem motocykla inaczej niż kluczykiem, teraz przyciskiem

A mi się zdarzyło i nóżką i zadusić i przez brak paliwa i przy ruszaniu a nawet raz widziałem jak w kocie gaśnie po tym jak w Aku urywa się cela. :lol:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-11-05 14:02:05 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2019-03-14 12:26:17
Posty: 273
Lokalizacja: wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: bmw s1000xr
J@ck poza akcją z akumulatorem i brakiem wachy , pozostałe wymienione przez Ciebie metody gaszenia dotknęły i mnie :lol:


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org