Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2011-05-08 14:18:25 
Niemowlak

Dołączył(a): 2011-05-08 13:59:53
Posty: 37
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600 99r
Witam. Jestem swiezy, niedawno go kupilem, chcialbym byc dobrym wlascicielem ;P Mam pare pytan i za odpowiedzi, pomoc bylbym bardzo wdzieczny!

-(1)-Pierwsza sprawa tyczy sie wskaznika paliwa, przekrecam stacyjke - wskaznik powoli wzbija sie na szczyt i z reguly zastyga w tej pozycji. Mimo ze nie mam pelnego baku on pokazuje full. Sa momenty gdzie na chwile sie obnizy i znowu do gory.

-(2)-Druga sprawa to sprzeglo. Ogolem chodzi dobrze, nie puszcza, nie slizga itd.itp. Ale takie pytanie jak sie je reguluje? Bo lapie tak na samym koncu, a wolalbym zeby lapalo troszke blizej srodka gdzie mam wieksze wyczucie.
Tak cos mi podpowiada ze to jest takie kuleczko kolo dzwigni sprzegla na gwincie.. ale nie jestem pewien wiec nie ruszalem ;P

-(3)-Kolejne pytanie. Ile was kosztuje regulacja gaznikow w serwisach? Bo ja sie pytalem u mnie w serwisie Yamahy i krzyknal mi 250zl. Czy to jest normalna cena??? Wkoncu regulacja ogranicza sie do pokrecenia paroma srubkami?

-(4)-...w serwisie zalecili mi tez regulacje zaworow. Za kolejne 250zl. Ale chcialbym sie dowiedziec kiedy sie powinno robic regulacje zaworow? Skad wiadomo ze nadaja sie do regulacji??

-(5)- I ostatnia sprawa. Jak sprawdzic czy chlodzenie dziala? W sensie no chyba mi sie nie przegrzewa bo kontrolka sie nie zaswiecila.. ale co w przypadku gdy kontrolka nie dziala?? Jak mozna sprawdzic czy chlodnica spelnia swoje zadanie czy aby napewno dziala??

-(6)- I teraz naprawde ostatnia sprawa ;P Gosciu u ktorego kupowalem powiedzial ze wymienial olej, filtry.
Ale jak popatrzylem na to takie szklane okienko w dekielku gdzie widac olej bo wsumie byl ciemny.
Powinien byc ciemny? Czy taki bardziej jak z pudelka nowy jasny?

Bylbym wdzieczny za odpowiedz i pomoc. Takze jak ktos wie gdzie na dolnymslasku znajde jakiegos dobrego uczciwego mechanika ktory by mi to zrobil za rozsadna cene to by bylo wogole super! Z gory dzieki!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-05-08 14:18:25 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2011-05-08 16:57:12 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2368
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: MT-10 SP
(2) Tak pokręć tym :) tzn. wykręć tylko nie za dużo. Odkręcasz mniejsze większe dokręcasz do końca jako kontrę. Ogólnie powinno być ok. 1cm luzu na samym początku, a potem powinno już łapać

(3) U mnie zawołali 150zł za czyszczenie i regulację

(4) Jestem zwolennikiem robienia regulacji zaworów co sezon :) Czasem je słychać i wiadomo, że są do roboty

(5) Możesz czekać, aż się zgrzeje i włączy wentylator, albo po prostu jeździć i nie martwić się niepotrzebnie skoro nic niedobrego się nie dzieje

(6) Po zakupie pojazdu zawsze wymieniam olej i filtry...tak dla pewności. Gość mógł Ci powiedzieć, że wymieniał, żeby Cię przekonać do zakupu itp itd ogólnie wymień ;D Zależy co tam wlano, może być w różnych kolorach, ale zazwyczaj świeży olej jest bardzo jasno brązowy


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-05-08 17:15:46 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2011-04-02 23:33:03
Posty: 98
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 02r
1. Jeśli sprawdzasz na bocznej stopce to motocykl jest przechylony i czujnik w baku, a co za tym idzie wskazówka, źle wskazuje.

3. Ja dałem 100 za samą synchronizację. Co innego czyszczenie i ustawienie - może być i 200 - 250zł.

4. Zawory wg instrukcji z tego co pamiętam co 40 tyś km. Ale jak słychać głośne tykanie to są do regulacji.

6. Mimo że olej jest wymieniony na nowy to zawsze trochę starego zostaje i nigdy nie jest taki jak w butelce, zawsze ciemniejszy, ale na pewno nie powinien być czarny jak smoła - taki tylko do wymiany.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-05-08 18:22:55 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2010-05-31 11:38:02
Posty: 699
Lokalizacja: Lublin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 CBF 1000A
(1)mam z 99 roku fazera i po zatankowaniu na full wskazowka jest powyzej ostatniej kreski, nawet blizej literki F jak nie na niej i w trasie zanim zacznie opadac to czasem trzeba zrobic i 50 km...

-(2) to jzu kolega wyjzj wytlumaczyl

-(3)-w LUBLINIE placilem 60 zeta za to, i ceny w moim miejsce za sama regulacje kształtują sie w granicach 100 zl.

-(4)-.regulacje wg instrukcji obslugi robi sie raz na 42kkm wiec nie co sezon :) jesli je baaardzo slycahc i sa uciazliwe to mzoan sprawdzic i ustawic cena w moim miejsce ~ 200 zl

-(5)- mozesz wymienic plyn jak nie wiesz ile ma. ogolnie wiatrak chlodnicy zalacza sie baaaardzo rzadko, trzeba naprawde konkreteni zmeczyc fazera by sie zalaczyl, np korek, 40 stopni, i znikoma jazda.

-(6)- tez juz koledzy powiedizeli co i jak


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-05-08 21:10:23 
Niemowlak

Dołączył(a): 2011-05-08 13:59:53
Posty: 37
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600 99r
...............


Ostatnio edytowano 2011-05-08 21:15:40 przez zelatur, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-05-08 21:14:16 
Niemowlak

Dołączył(a): 2011-05-08 13:59:53
Posty: 37
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600 99r
Dzieki za odpowiedz :)

(2) No to male kuleczko jest juz odkrecone prawie ze na koniec.. przekrece jeszcze raz i wypadnie z gwintu.
Czyli z regulacji nici... bo jak zaczne to wkrecac to linka sie bardziej poluzuje i sprzeglo wogole bedzie lapac na samym koncu??

(1) Dzisiaj pojezdzilem... zapalila mi sie kontrolka ze mam malo paliwa. A wskazowka dalej pokazuje Full :P
Wiec cos ewidentnie sie popsulo :<

(3) No to bede musial pojezdzic po mechanikach i sie dokladnie zorientowac w cenach regulacji gaznikow.

(4) Zaworow nie slychac. W miare cicho szumi. Tzn ze mam nie szukac dziury w calym?

(5) Dzisiaj odpalilem na jakis dluzszy czas i rzeczywiscie wlaczyl sie wentylator. Ale mam do was pytanie za 100pkt Gdzie sie sprawdza plyn chlodniczy? Ile go jest? Czy trzeba go zmienic?

(7) Wiecie moze gdzie moglbym ustawic wolne obroty na lekko wyzsze? Bo tak wedlug obrotomierza mam 1tys. Ale slysze i czuje jakby bylo troche mniej i tak czasami mam wrazenie jakby mial zaraz zgasnac. Jest na to jakis prosty sposob? 1 srubka? ;P

""Tez wam tak piszczy na niskich obrotach??""


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-05-08 21:23:06 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2009-08-26 04:04:34
Posty: 690
Lokalizacja: Lublin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: YZF 600R
Ad (2) spróbuj wyregulować tam pod tą zaślepką w deklu zębatki. Polecam zajrzeć do serwisówki, więcej zrozumiesz niż jak tu będziemy pisać :wink:

(1) A rzeczywiście ile miałeś paliwa? może ten pływak co jest w zbiorniku się zawiesił czy coś..

(5) najlepiej jak zbiornik podniesiesz i odkręcisz korek od chłodnicy to powinno być widać płyn, jeśli jest go w normie. Ew. w zbiorniczku wyrównawczym.

(7) pod gaźnikami po lewej stronie (na wierzchu) masz takie czarne kółeczko :D w lewo - zmniejszasz, w prawo-zwiększasz obroty :)

A co Ci piszczy? mi tam na wolnych nic nie piszczy :p


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-05-08 22:49:27 
Niemowlak

Dołączył(a): 2011-05-08 13:59:53
Posty: 37
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600 99r
(1) No jak patrzylem do zbiornika to tam za wiele nie zobaczylem. Widzialem bajure ale ciezko powiedziec na jakim poziome jest. Zaladowalem go za 5dych 2 dni temu i przejechalem ok 150km.. wiec no jakby kontrolka rezerwy dziala ok. Chyba ;/

A do tego plywaka jak sie dostac?

(5) No to bede musial podniesc ten bak i zobaczyc. A Zbiornik wyrownawczy to gdzie jest? ;P

(7) O super ;) Bede musial luknac. Dzieki ;)

No jak jade na nizszych obrotach 2-5 to tak swiszczy ;P


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-05-08 23:07:33 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2009-08-26 04:04:34
Posty: 690
Lokalizacja: Lublin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: YZF 600R
Do pływaka trzeba by spuścić paliwo i odkręcić bodajże 4 śrubki i tam trochę nim manewrować,żeby wyszedł, bo on na takim dosyć długim pręciku jest :wink:

(5) zbiorniczek wyrównawczy jest z tego co pamiętam z prawej strony koło wahacza.

Silniki fazerowe wydają taki 'turbinowy' dźwięk, być może o to Ci chodzi :wink:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-05-09 01:30:43 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2011-05-03 01:37:22
Posty: 142
Lokalizacja: Londyn
Płeć: Mężczyzna
Telefon: +447939476565
Obecne moto: FJ1200 FZS600
1. Wskazówka kontrolki poziomu paliwa powinna stopniowo opadać wraz z jego spalaniem. Ja jeżdżę Fazerem dopiero tydzień i zauważyłem, że po dolaniu paliwa pod korek wskazówka oczywiście idzie maksymalnie w górę i zaczyna opadać dopiero po przejechaniu około 40 mil (65km).
2. Regulację naciągu linki sprzęgła masz zaraz przy klamce. Jest o śruba z kontrą. Jeżeli chcesz mieć większy luz na klamce dzięki któremu sprzęgło zacznie brać nieco wcześniej musisz odkontrować ową śrubę, wkręcić ją o 1-1,5 obrotu i z powrotem zakontrować.
3. Regulacja gaźników kosztuje różnie i zapewne zależy to od warsztatu, czy mechanika, któremu zlecisz tą robotę. Cała regulacja polega na polega na wyrównaniu podciśnień pomiędzy gaźnikami, wyregulowaniu obrotów i ustawieniu składu mieszanki. Przy odrobinie wprawy zajmuje to nie więcej niż 20-30 minut. Ja za taką operację bez względu na motocykl biorę 30 zł (w UK oczywiście 30 funtów).
4. Przed regulacją zaworów należy zrobić pomiar luzów zaworowych i jeśli odbiegają one od normy dopiero zająć się ich wyregulowaniem. Tutaj koszt może być duży, gdyż przy tej operacji należy zdjąć wałki rozrządu ponieważ płytki zaworowe znajdują się pod szklankami. Dodatkowo trzeba odkręcić napinacz łańcuszka rozrządu, a to pociąga za sobą wyciągnięcie gaźników. Jest trochę zabawy. Nie zawsze dźwięki dochodzące z silnika kwalifikują motocykl do regulacji zaworów, czasem szelest któregoś z łańcuchów lub sprzęgła może być odebrany jako rozregulowane zawory. Tylko po dokładnym pomiarze luzów można mieć pewność, że niektóre zawory wymagają regulacji.
5. Wystarczy wyciągnąć żarówkę z kontrolki chłodzenia i sprawdzić, czy jest sprawna. Jeżeli żarówka jest sprawna, a nie zaświeciła się jak dotąd to chłodnica raczej działa poprawnie.
6. Przy wymianie oleju nie ma możliwości, aby stary olej spłynął z silnika co do ostatniej kropelki i dla tego nawet świeżutki olej zaraz po wymianie będzie miał ciemną barwę już po kilkudziesięciu przejechanych kilometrach. Mimo wszystko dla własnego spokoju lepiej od razu po zakupie motocykla wymienić olej razem z filtrem i sprawdzić stan takich elementów eksploatacyjnych jak filtr powietrza, świece, klocki hamulcowe, stan płynu hamulcowego, stan płynu chłodzącego itp.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-05-09 14:33:44 
Niemowlak

Dołączył(a): 2011-05-08 13:59:53
Posty: 37
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600 99r
Dzieki ludziska za pomoc ;) Juz wszystko w miare rozumiem. Pozdro i jeszcze raz dzieki :wink:


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org