Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2011-05-19 22:46:13 
Niemowlak

Dołączył(a): 2010-04-02 11:03:05
Posty: 16
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 Fazer S2 2009r.
Witajcie,

przeglądnąłem chyba już wszystkie wątki dotyczące sprzęgła w FZS600. Niestety pomimo dotychczas zawartych uwag i rad coś mi nie wyszło :roll: W skrócie przedstawiam co zrobiłem:

1. Wkręciłem dystans przy klamce sprzęgła
2. Zlałem olej
3. Ściągam dekiel (ten z wlewem oleju)
4. Odkręcam 6 śrub wraz ze sprężynami
5. Odkładam w odpowiedniej kolejności tarczki sprzęgłowe + przekładki
6. Sprawdzam wszelakie możliwe luzy
--- widziałem gdzieś wzmiankę o wymianie łożyska koszt ok. 20 zł ----
7. Luzów brak więc wkładam w odpowiedniej kolejności nowe tarczki + przekładki
8. Wymieniłem sprężyny sprzęgłowe, dokręcam je "na krzyż" wg. instrukcji serwisowej
9. Zakładam dekiel

niby koniec a jednak... klamka sprzęgła strasznie "miękka", owszem można odkręcić dystans przy klamce, ale niespecjalnie to coś zmienia.

Bardzo Was proszę o pomoc co dalej... gdzieś na dole powinno być jeszcze drugie miejsce, w którym mogę dokonać regulacji. Czy mógłby ktoś sprecyzować?

Wielkie dzięki za rzeczowe wypowiedzi.
Pozdr,
Arek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-05-19 22:46:13 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2011-05-20 07:49:13 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2010-10-21 10:16:27
Posty: 52
Lokalizacja: Otwock
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fz6
a sprężyny wymieniłeś?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-05-20 08:51:48 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2011-04-02 23:33:03
Posty: 98
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 02r
Przecież napisał:
ararek napisał(a):
8. Wymieniłem sprężyny sprzęgłowe, dokręcam je "na krzyż" wg. instrukcji serwisowej


Na dole przy lince nie ma raczej możliwości regulacji - pod deklem z lewej strony jest tylko taki "ślimak" który popycha kawał pręta odpowiedzialnego za rozsprzęglanie.

Możliwe że masz za krótkie/miękkie nowe sprężyny, albo gdzieś podłożyłeś jakieś podkładki nie tak...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-05-20 11:31:09 
Niemowlak

Dołączył(a): 2010-04-02 11:03:05
Posty: 16
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 Fazer S2 2009r.
Sprężyny nowe, podobno o 10% twardsze. Stare sprężyny mieściły się w minimum serwisowym, jednak z racji posiadania nowych wymieniłem je.

Jedyne co chodzi mi po głowie, to dokręcanie śrub... w instrukcji jest bodajże 8Nm, moje dynamo w ręce jest niewyskalowane więc dokreciłem wg. uznania, tak żeby "nie przegiąć pały" :wink:

Dzisiaj zerknę na ten ślimak, oby pomogło bo cierpliwość się kończy :twisted: :wink:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-05-21 00:20:32 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2011-05-03 01:37:22
Posty: 142
Lokalizacja: Londyn
Płeć: Mężczyzna
Telefon: +447939476565
Obecne moto: FJ1200 FZS600
Poleciłbym jednak zaopatrzyć się w klucz dynamometryczny 5-25Nm. Dokręcenie idealnie z siłą 8Nm sześciu śrub gołą ręką jest raczej niemożliwe, a ma to kolosalne znaczenie. Jeżeli wkręcisz za mocno, to sprzęgło będzie ciągnąć, za lekko - będzie luźne. Powkręcasz każda śrubę z innym momentem i szlag trafi sprzęgło w niedługim czasie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-05-21 20:33:33 
Niemowlak

Dołączył(a): 2010-04-02 11:03:05
Posty: 16
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 Fazer S2 2009r.
Może to dziwne ale...


Wczoraj wymieniłem, sprężyny na stare (mają one jeszcze sporo zapasu do osiągnięcia minimum serwisowego) i po kłopocie, klamka sprzęgła chodzi normalnie. Wygląda na to, że sprężyny które posiadam (firma EBC, podobno do 10% twardsze od oryginalnych) są paradoksalnie za twarde :confused2: Więcej... żeby nie pisać głupstw, kumpel który mi pomagał wczoraj doszedł do takiego samego wniosku. Pewności dodało, to że po kilkukrotnej zmianie na twardsze sprężyny sprzęgło całkowicie zgłupiało. :| :| :|

Wracając do tematu dokręcania śrub, moment podany w instrukcji serwisowej oznacza siłę dokręcania która nie spowoduje zerwania łba. Oczywiście druga skrajność, czyli zbyt lekko przykręcone śruby też nie są niczym porządanym :wink:

tak czy owak - sprzęgło złożone wraz ze "starymi" sprężynami, zalane olejem, potem krótka regulacja przy klamce i ślimaku. Efekt - nic nie cieknie, nic nie stuka, nic nie puka, nic się nie ślizga ani nie szarpie. Wygląda na to że zrobione :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-05-21 22:37:36 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2011-04-02 23:33:03
Posty: 98
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 02r
No to gratulacje. A swoją drogą to świadczy o tym, że "nowe" sprężyny były jakieś trefne, albo nie od tego modelu...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-05-22 22:42:41 
Niemowlak

Dołączył(a): 2010-04-02 11:03:05
Posty: 16
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 Fazer S2 2009r.
Kudłaty napisał(a):
No to gratulacje. A swoją drogą to świadczy o tym, że "nowe" sprężyny były jakieś trefne, albo nie od tego modelu...


wg tego co jest napisane na pudełku - od tego. Dobrze, że już po wszystkim :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-03-12 12:12:04 
Niemowlak

Dołączył(a): 2014-11-30 16:37:03
Posty: 27
Lokalizacja: Wodzisław Śląśki
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fz6
czyli po wymianie na nowe sprężyny miałeś za miekką klamkę? Ja mam na EBC +15% ale to chyba jak bym wciskał nogą, bo ręką to masakra, chętnie bym wziął Twoje sprężyny jeśli masz miekkie :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot]


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org